@home en rh wel og geen dhcp

Pagina: 1
Acties:

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:17
kep @home en een linux rh router, wat is nou het slimste om te doen , wel of geen dhcp client.

kunnen jullie voor en nadelen noemen. dan weet ik wel wat ik kies

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

@home schrijft dhcp voor en dat kan allerlei storingen voorkomen maar ook veroorzaken. Ik gebruik zelf wel dhcp bij @home. Statisch werkt ook.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:45

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik zou het liefst statisch willen, omdat ik host.
Voor jou weet ik niet wat het beste is. Statisch is handig als je krap in je resources zit op RH, maar dat klinkt al bijna als en professioneel probleem tegenwoordig.
Dynamisch is handig omdat je dan niet veel hoeft in te stellen, vooral als er iets wijzigt in het netwerk van @home.
Ik weet overigens niet hoe @home dat regelt. Je kan ook via DHCP statische IP-adressen uitdelen, en dat betekent hoe dan ook dat je een DHCP-client moet draaien.

Goed, verder dan de voor- en nadelen hebben we ook nog het criterium leuk:
Met vast IP kun je je eigen hostname maken/bedenken/aanvragen/registreren.
kHeb op mijn IP aardig wat domeinen draaien en incidenteel een domein van een klant. Dat zou niet kunnen met dynamische (lees: steeds andere) IP-adressen.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Bij @home in 2 jaar tijd 1 keer nieuw ip adres gehad (uitgezonderd tijdens werkzaamheden)

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:52
Ik zit al 2 jaar op hetzelfde IP. Wat ís DHCP hehe :) (Ja, @home)