ADSLTweak site opdoeken?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Topicstarter
Beste tweakers,

Zoals jullie allemaal waarschijnlijk al weten, heb ik op http://www.bruring.com/adsl een site staan over hoe de Alcatel SpeedTouch Home modem om te "tweaken" is naar een SpeedTouch Pro model. Nu kreeg mijn vader (de rekening van bruring.com staat op zijn naam) vandaag een aangetekende brief van Alcatel in het Engels met daarin het verzoek de site zo snel mogelijk weg te halen omdat ik via die site het copyright van hun software zou schenden, en delen van de software openbaar zou maken aan het publiek. Mocht ik aan dat verzoek geen gehoor geven, dan zou er een rechtzaak inzitten, omdat zij oa inkomsten mislopen.
Nu weet ik alleen zelf niet zeker óf ik wel het copyright ed schend, ik bedoel:
a) Ik ben niet degene die tweakt, ik zet mensen hooguit aan het tweaken. Het tweaken is op eigen risico.
b) Wordt er wel wat veranderd in de software? Volgens mij wordt er alleen een variabele veranderd (en hoort een variabele bij de software? Dan zou ook je wachtwoord en andere instellingen die je in de modem maakt onder hun copyright moeten vallen)
c) Het lijkt mij onzin dat ik delen van de software openbaar zou maken, ik geef toch geen broncode vrij oid?

Wat is jullie mening erover? Het lijkt mij het verstandigst de site zsm te sluiten en misschien later ergens anders weer te openen...

Groeten,

Byteripper. :'(

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik weet niet precies wat het "tweaken" inhoudt, maar in het geval je de modem moet flashen, is het inderdaad verboden. Als je alleen instellingen verandert, zonder programmatuur te overschrijven met andere, dan mag het.

Maar ik zou hem sowieso maar weghalen en ergens anders neerzetten

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:48
In eerste instantie zeker sluiten, of het nu legaal is of niet. Die hele rompslomp wil je niet meemaken, ook als je zou winnen. Zou em gewoon verhuizen naar een buitenlandse site, en dan vanaf jou site linken ;)

Verwijderd

Ik zou hem maar weghalen, als ik jou was (of toch vanaf die locatie >:) )

Zet hem op een server ergens in Roemenië of Rusland ofzo, maar je moet geen problemen zoeken, een bedrijf is beter opgewassen tegen een rechtzaak dan jij waarschijnlijk bent. :(

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:00
Kan je geen contact me mij opnemen.. :) Dan kunnen we eventueel weer terug gaan op de "oude" server die we eerst gebruikten..alleen moet ik vanavond werken. Ik spreek je wel over MSN. Ik vind maar dat we moet "verhuizen"..

Mzzls

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Weghalen en op een andere locatie neerzetten. Zorgen dat je geen mailadressen van jezelf vermeldt. In Rusland ofzo, er zijn vast wel Tweakers die een Russisch accountje voor je willen / kunnen aanmaken.

Ik vind je page fantastisch moet ik trouwens nog kwijt !

DIT IS MIJN WEBSITE

• Byteripper
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 17:28 schreef Bl@de het volgende:
Kan je geen contact me mij opnemen.. :) Dan kunnen we eventueel weer terug gaan op de "oude" server die we eerst gebruikten..alleen moet ik vanavond werken. Ik spreek je wel over MSN. Ik vind maar dat we moet "verhuizen"..

Mzzls
Ik had je al als eerste gemaild...

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Als je je adres veranderd hebt, mag je het mij melden via mail (havana@tweakers.net).

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

tip 1
*Jij kan toch geen engel toch?
Je kon dus de brief niet lezen en dacht dat de brief reclame was, dit scheeld weer wat tijd,....

tip 2
*Zet hem vai een internet cafe op <b>www.cu2.nl</b> of op een gratis provider(wish.com wish.net of zo)
Dan weten ze niet wie je bent waar ze een dagvaardiging heen moeten stuuren...let op je IP.
Maak de site dus vanuit een HOTEL(Sereton schiphol veel cracker zie je daar ook een uurtje een pc huren)
Of internet cafe, in A.dam heb je ook nog internet telefooncellen.

Ik denk dat ik wel een beetje overdrijf maar het geeft wel een idee.

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 23:31
Ik denk ook dat jij wel een beetje overdrijft :D

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Stap anders ff naar een advocaat: het 1e uur is altijd gratis!

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Ik vraag me met jou af of je site Alcatels copyright wel schendt.

Maar ja ze zijn nu eenmaal niet blij met jou en je (errug nuttige) site, dus dit soort intimidatie was misschien te verwachten. Misschien is het idd het beste om je site (iig in Nederland) op te doeken, want op juridisch gedoe met een multinational zit niemand te wachten.

Veel sterkte en bedankt voor je goede info!

Systeem

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Byteripper: om te beginnen zou ik op zijn minst de logo's van Alcatel van de site verwijderen dit i.v.m. het copyright wat daar op rust.

Verder heb je links naar diverse software staan (dat kan nog wel) alleen host je ze ook zelf en dat is niet zo handig want deze software is eigendom van Alcatel.
Het lijkt ma dan ook erg handig om dat er in ieder geval vanaf te halen.

Het verstrekken van informatie over hacken van de modem kan je wel laten staan.
Daar kunnen ze niets van zeggen.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Hmm.. Vervelend dat ze eerst geen standpunt in nemen, behalve dat ze zeggen dat je de garantie kwijt bent. En nu dreigen met een brief.
De site ziet er heel mooit uit, en het zou heel jammer zijn als deze verdwijnt door wat crap van Alcatel. Wilde ik net eens kijken of er nog updates waren, weg link. :(

Gelukkig had ik een uitdraai op papier (Maar die is oud) :)
Maar ik zou graag nog wel de link willen hebben waar je de challenge voor je modem wachtwoord kan doen, die ben ik nu ff kwijt. Ik heb het nodig om op werk een modem te tweaken, wanneer deze ooit eens komt..

Verwijderd

kun je de beschrijving niet in een e-book vorm gieten, en dan via de ftp en/of nieuwsservers laten verspreiden?

• Morgoth
  • Laatst online: 15-08 10:53
Hmmz ik zou is zoeken op het internet of er hie wat over te vinden is, of dit legaal is of niet.

Of heeft niet iemand in z'n familie of kennissenkring iemand die op de hoogte is van dit soort dingen? Even navragen zou ik doen.

Anders uploaden naar iets anders, dan is de url maar niet zo mooi. De site is geweldig imho.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe zit het precies met het "Alcatel "EXPERT" Mode Challenge/Response" (http://security.sdsc.edu/self-help/alcatel/challenge.cgi) dan? Is dat wel legaal?

• vandenberg
Waarom niet? Je hebt toch het recht met je eigen modem te doen wat je wilt, en zonder dat script lukt dat niet.

Systeem

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Klopt, maar meestal is het modem in bruikleen.

• vandenberg
Op donderdag 18 oktober 2001 17:13 schreef OlafvdSpek het volgende:
Klopt, maar meestal is het modem in bruikleen.
Dan is het natuurlijk wat anders. Gelukkig is het bij Planet niet zo. :)

Systeem

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Ik heb hem ook gekocht.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op donderdag 18 oktober 2001 17:38 schreef vandenberg het volgende:

[..]

Dan is het natuurlijk wat anders. Gelukkig is het bij Planet niet zo. :)
PI? Voor het standaardbedrag (425 gulden)?

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Zet hem om in PDF ofzo, en zet het op een filesharing proggie :)

Wel snel graag, want ik heb de router al gekocht en me ADSL komt volgende week binnen (typisch :( )
Dus als iemand nog de uitdraai van de site, of de site zelf heeft, kan ie het naar mij opsturen? Wat moet ik met een router als ik me modem niet kan tweaken ????

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:05
Op dinsdag 16 oktober 2001 17:06 schreef Byteripper het volgende:
Zoals jullie allemaal waarschijnlijk al weten, heb ik op http://www.bruring.com/adsl een site staan over hoe de Alcatel SpeedTouch Home modem om te "tweaken" is naar een SpeedTouch Pro model. Nu kreeg mijn vader (de rekening van bruring.com staat op zijn naam) vandaag een aangetekende brief van Alcatel in het Engels met daarin het verzoek de site zo snel mogelijk weg te halen omdat ik via die site het copyright van hun software zou schenden, en delen van de software openbaar zou maken aan het publiek. Mocht ik aan dat verzoek geen gehoor geven, dan zou er een rechtzaak inzitten, omdat zij oa inkomsten mislopen.
Nu weet ik alleen zelf niet zeker óf ik wel het copyright ed schend, ik bedoel:
a) Ik ben niet degene die tweakt, ik zet mensen hooguit aan het tweaken. Het tweaken is op eigen risico.
b) Wordt er wel wat veranderd in de software? Volgens mij wordt er alleen een variabele veranderd (en hoort een variabele bij de software? Dan zou ook je wachtwoord en andere instellingen die je in de modem maakt onder hun copyright moeten vallen)
c) Het lijkt mij onzin dat ik delen van de software openbaar zou maken, ik geef toch geen broncode vrij oid?

Wat is jullie mening erover? Het lijkt mij het verstandigst de site zsm te sluiten en misschien later ergens anders weer te openen...
Haal alleereerst die site bij je vader weg, zodat hij geen risico meer loopt. Verplaats de site naar een andere server.

Volgens mij schend je het copyright van de software niet door de informatie die je aanbiedt. Zorg er alleen voor dat je geen software verspreid van Alcatel.

Wees voorzichtig met directe links naar illegaal materiaal, zoals cracks. Hoewel cracks volgens de nederlandse wet wellicht niet illegaal zijn. Leg dit voor aan een jurist.
De link naar de challenge/response page is ook discutabel, maar op zich niet illegaal. (het genereert immers slechts een paar nummers, laat ze die site zelf maar aanpakken)

Het zelf patchen van software mbv instructie is niet illegaal, niet voor degene die de instructie aanbiedt en niet voor degene die patched. Zolang de software maar niet gepatched en al aangeboden wordt.

Als ik jou was zou ik een brief terugschrijven met daarin geschreven dat je geen software aanbiedt waarop copyright van Alcatel rust, noch dat je software openbaar maakt.
Als volgende stap zou je kunnen overwegen anderen je site te laten mirrorren en de informatie in pdf etc. ter download overal te verspreiden.

De kennis die je ter beschikking van anderen stelt is niet illegaal, dus maak gebruik van je recht van vrije meningsuiting.

kennis != strafbaar

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
advocaat nodig? contact me

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Op dinsdag 16 oktober 2001 17:28 schreef Bl@de het volgende:

Mzzls
Bl@de heeft nog geen brieven gehad?

Toen ik dat hele grote oude gesloten topic over het tweaken las, zag ik nog een link van Bl@de. (hint)
Jep, Bl@de rules! :) (Byteripper ook wel, maar zijn site doet het nu maar half) :P

• zeef
  • Laatst online: 13-08 07:28
Kun je de inhoud van die brief even posten ofzo ? Op het eerste gezicht ben je niet illegaal bezig. Maar ik ben benieuwd wat alcatel schrijft.

Byteripper moet voor een ding oppassen, ze kunnen je aanpakken zonder uit te zijn op winst bij de rechter. Zo'n procedure duurt lang en kost klauwen met poen aan juridische bijstand. Ze weten dat ze de zaak verliezen, maar ze pakken byteripper('s pappa ??) terug in z'n portemonee.

Verwijderd

volgens mij proberen ze je alleen maar bang te maken.

Machts-misbruik ofzo :?

in elk geval je pa uit de penarie houden en em op een server zetten in ierland ofzo (daar was toch ergens een eilandje waarop hosts hun gang konden gaan met dingen die hier illegaal zijn :?)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op donderdag 18 oktober 2001 17:48 schreef OlafvdSpek het volgende:

[..]

PI? Voor het standaardbedrag (425 gulden)?
Niemand?

Verwijderd

Byteripper,

begin hierover in xs4all.adsl
en je zult zien dat Alcatel in no time
30 mirrors van je site kan verwelkomen.

Dit truukje (dreigen met een vervolging)
hebben we al vaker gezien op internet,
en het werkt niet kan ik je zeggen.
Sterker nog, meestal werkt het averechts.

Niet zwichten voor die gasten.
Terugschrijven, dat je site al door
40 anderen gehost wordt, en dat jij
jouw site best down wilt halen, maar
dat jij niet ziet wat het verschil is
met die andere sites waar precies
hetzelfde te vinden is.

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:00
Op donderdag 18 oktober 2001 20:57 schreef Pjotrik het volgende:

[..]

Bl@de heeft nog geen brieven gehad?

Toen ik dat hele grote oude gesloten topic over het tweaken las, zag ik nog een link van Bl@de. (hint)
Jep, Bl@de rules! :) (Byteripper ook wel, maar zijn site doet het nu maar half) :P
Nee ik heb nog steeds geen brieven gehad. Maar ik werk samen met Byteripper. ;) De site die ik heb gemaakt is de "oorspronkelijke" tweak site die nog steeds leeft. We zitten er over na te denken een andere host te zoeken. :)

• MPEG
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-10-2020
Het lijkt me niet dat je hun rechten hebt geschonden. De modem is verkocht en is dus bezit geworden van de koper. De koper mag er vervolgens mee doen wat hij wilt.

Als je een auto koop en daar de motor van tweaked omdat het technisch mogelijk is wordt je toch ook niet door de dealer opgebeld dat je onrechtmatig aan je auto hebt zitten kloten?

Maar voor de zekerheid zou ik de site in ieder geval weg halen. Jammer, het is een goede site, veel vrienden van me hebben er veel aan gehad :)

Gelukkig heb ik al een hardcopy van je site gemaakt voor eigen gebruik :) want binnenkort is ook ADSL bij mij :9

AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT

Verwijderd

Hallo

Zou iemand mij de site/word documentje of weet ik veel willen sturen?
Ik wil graag me modem tweaken zodat ik hm op me HUB kan gooien en laten werken als router

alvast bedankt!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 23:36
http://adsltweak.iscool.nl en dank moet je de oude site nemen die doet het nog voor zover ik weet

succes!!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

maar da's niet zo goed. Wat je beter kan doen is naar de nieuwe site gaan en de shortcut naar de tweak copieren. Dan ga je naar google, paste je het in je search en bij je results kies je voor 'google's cache of this site'. En voila, je hebt de tweak weer >:)

Nu heb ik hem ook :)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Op dinsdag 23 oktober 2001 17:18 schreef Darkvater het volgende:
maar da's niet zo goed. Wat je beter kan doen is naar de nieuwe site gaan en de shortcut naar de tweak copieren. Dan ga je naar google, paste je het in je search en bij je results kies je voor 'google's cache of this site'. En voila, je hebt de tweak weer >:)

Nu heb ik hem ook :)
Werkt nu niet meer ... ;(

specs

Verwijderd

Iedereen kan je nu wel vertellen wat ongeveer de mogelijkheden/gevolgen zijn met de voorwaarden in de hand maar ik vertel je dit. Zij hebben er al tien juristen aan werken om dit juridisch dicht te timmeren en eventueel je aanklagen. Niet om je bang te maken, maar je hebt wel te maken met een multinational. Ga wat raad zoeken bij een jurist die gaat over dit gebied of ga naar een rechtswinkel (is gratis). Anders zou ik maar ASAP doen wat zij zeggen.
Pagina: 1