ata100 ronde ide kabels

Pagina: 1
Acties:

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Topicstarter
Ik heb tezamen met mijn nieuwe harde schijf (60gxp 60 gieg ibm) 2 nieuwe ata100 ide kabels gekocht. Ik dacht weet je wat, doe maar ronde. Maar is er enig verschil tussen platte of ronde ide kabels? Waarom werden / worden er dan nog platte gemaakt! Zo onhandelbaar!

Kan een ata 66 schijf (Kwantum vuurbal KA13.6) zonder problemen ook aan die ata100 kabel geplugd worden? Immers, een 80 aderige kabel is ook voor ata 66 bedoeld lijkt me...

Bedankt alvast...

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-02 17:18

IvoB

Prutst er rustig op los

Kan, maar dan draait die IBM ook ata 66. Zal je bij normaal gebruik niet merken. Hier ook 2 ibm schijven, 1 is 66, de ander 100. Werkt prima, maar niet op ata 100.

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-02 17:18

IvoB

Prutst er rustig op los

Ata 66 en 100 kables zijn hetzelfde. Je kan ata 100/66 kabels gebruiken voor alle IDE snelheden. Pio en ATA. ze zijn dus backwards compatible.

Verwijderd

Zijn de dagen van laagste snelheid per kanaal al niet een grijs verleden? Met een moderne DMA-controller moet elk device toch op z'n eigen maximale transfer-mode werken?

80-aderig kan zonder problemen ATA66 en ATA100 schijven aan. Al hang je er een PIO4-ding aan .. dat werkt :)

En IvoB: er is ook een editknop ;)

• 456
  • Niet online

456

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 16:50 schreef IvoB het volgende:
Kan, maar dan draait die IBM ook ata 66. Zal je bij normaal gebruik niet merken. Hier ook 2 ibm schijven, 1 is 66, de ander 100. Werkt prima, maar niet op ata 100.
Ja maar ze hangen allebei op een ander kanaal. 1 op ide1 ander op ide2 van mijn raid controller. Als IBM met mijn nieuwe schijf afkomt, zie ik wel of de raid controller zijn oorspronkelijke werk mag gaan doen.

Overigens een redelijke stomme vraag merk ik nu. Ik wist eigenlijk al wel dat ata100 kabels backwards compatible waren.
Stomme vragen bestaan trouwens niet, wel stomme mensen....
Evenzo goed bedankt!

• winand
  • Laatst online: 09-04 16:41
Bestaan er eigenlijk wel ronde ATA-100 (lees 80 aderige) kabels?
Lijkt me dat deze niet goed werken op ata-100 om dat de elke ader gescheiden moet worden door een massa-ader ivm storingsgevoeligheid. Bij een ronde kabel kan dit niet..

• 456
  • Niet online

456

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 19:12 schreef winand het volgende:
Bestaan er eigenlijk wel ronde ATA-100 (lees 80 aderige) kabels?
Lijkt me dat deze niet goed werken op ata-100 om dat de elke ader gescheiden moet worden door een massa-ader ivm storingsgevoeligheid. Bij een ronde kabel kan dit niet..
Blijkbaar bestaan ze, want ik heb ze er nu inzitten, en ze werken prima! Elke nul kabel is wit, die zorgt blijkbaar voor de storingscorrectie, want, ook al heb ik ze niet geteld, het zijn er werkelijk 80 aders, die allemaal los tot 1 nette kabel zijn gevormd.

Verwijderd

maar zo`n ronde kabel 80 aderig kan daar mijn cdrom speler en brander ook op aangesloten worden?

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-04 11:28
ja, dit is bij mij ook zo

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Verwijderd

oke thnx :)
Pagina: 1