TV, internet en telefoon over 1 kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Frggl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-03 19:56
Kheb TFS gebruikt, ik hoop niet dat dit toch al een keer gevraagd is...

Ik ben een n00b op netwerkgebied, heb alleen een netwerkje thuis gelegd met een hub en sygate, maar toch ga ik bij een kennis een netwerk aanleggen :P

Die kennis vroeg mij of het mogelijk was om TV, internet (kabelinternet, Chello) en telefoon over 1 enkele kabel te krijgen, om ruimte te besparen. Ik heb hier totaal geen ervaring mee en vraag het dus maar hier.

Zelf leek mij dit niet echt mogelijk, ze willen wel een hub (dus UTP) maar telefoon is coax (tenzij ze telefoon via de kabel nemen?) en tv ook d8 ik...

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Alles over 1 kabel is wel mogelijk, maar dan moet je allerlei scheidngsfilters en aanpassingen gaan maken. Dat is praktisch niet haalbaar. Radio en TV kunnen over 1 en dezelfde kabel (zo komt het je huis ook binnen) en netwerk en telefoon kunnen over 1 kabel, maar ik zo het niet aanraden. Je maakt heel snel een foutje en dan blaas je een hub of netwerkkaart op.

Verwijderd

dat gaat niet... het is wel mogelijk om een coax netwerk aan te leggen (oude netwerken) maar die coaxkabel heeft niet dezelfde weerstand als een tv coaxkabel... (50 ohm tov 75 ohm, welke kabel welke weerstand ben ik vergeten :P )

telefoon kan volgens mij niet over de coaxkabel iig niet thuis of je zou het chello kastje (ik neem aan dat die thuis telefoon via kabel heeft van upc) moeten verplaatsen en of dat zinvol of uberhaupt mogelijk is, geen idee

over utp is iig telefoon en netwerk wel mogelijk

• Anarril
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-04-2024
Op dinsdag 16 oktober 2001 16:24 schreef Frggl het volgende:
maar telefoon is coax (tenzij ze telefoon via de kabel nemen?) en tv ook d8 ik...
voor zover ik kan zien is onze telefoon geen coax hoor (is igg niet het zelfde als de tv kabel. Als je nou een tv kaart installed en ze nemen telefoon over de kabel, dan kan je op een computer (met een telefoon er naast :p) internetten, bellen en tv kijken. Maar andere computers via het netwerk hetzelfde laten doen word een stuk ingewikkelder (tv streaming over je eigen netwerk ? en dan de telefoon nog...).

Veel succes er mee

• Frggl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-03 19:56
Thx, ik zal het ze wel uit het hoofd praten :) Stuk makkelijker allemaal >:)
maar telefoon is coax
zo'n n00b ben ik btw niet, vergissinkje |:( :)

Verwijderd

Hmmz is sterk af te raden ja, al is telefoon via UTP kabel best te doen en aangezien d'r maar 4 draadjes voor het netwerk nodig zijn, kan je er zo 2 uit diezelfde kabel voor je telefoon pikken :)

Maar beter niet doen!
Pagina: 1