Toon posts:

Advies bij cooler!

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij advies geven bij het kopen van een nieuwe koeler, want mijn huidige Spire koeler doet zijn werk niet echt goed!
CPU, wordt 70, soms 80 graden!
En moet ik dan ook koelpasta of Arctic Silver gebruiken?

Ps. De koeler moet niet te veel herrie maken

Verwijderd

Echt een topic naar mijn hart :)

Je moet de Alpha PAL8045T kopen als je een socketA moederbord heb. Deze hoor je niet als je een Papst 8412NGML erop zet, slechts 19dBA :9~

Veel mensen gaan je straks een Silverado aanraden, maar deze koelt beter en is stiller 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 16:15 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Echt een topic naar mijn hart :)

Je moet de Alpha PAL8045T kopen als je een socketA moederbord heb. Deze hoor je niet als je een Papst 8412NGML erop zet, slechts 19dBA :9~

Veel mensen gaan je straks een Silverado aanraden, maar deze koelt beter en is stiller 8-)
Oja dat was ik vergeten te vermelden.
TB 1.4 en Asus A7v266 mobo

To > Nebuchadnezzar: Welke is nou stiller en koelt ook beter, is dat de silverado of de Alpha PAL8045T.
BTW wat is Papst 8412NGML????
En waar kan ik deze aanschaffen???
Ik was namelijk van plan om aankomende zaterdag naar de PC-dumpdag te gaan, kan ik die koeler daar dan ook aanschaffen denk je?

Verwijderd

Alpha PAL8045T in combinatie met Papst 8412NGML is absoluut stiller dan de Silverado :9~ en hij past heel goed op je A7V266.

Alpha PAL8045T kan je deze of volgende week gewoon kopen bij OC-Shop. Papst 8412NGML is een 80mm fan met de specs: 19dBA en 26.5CFM *D

Of je de Papst kan kopen op een PC-dumpdag weet ik niet, want ik ben nooit naar zoiets geweest ;)

Verwijderd

Papst 8412NGML is verkrijgbaar bij meerdere website's B-) :
> NoiseControl
> Frozen-Silicon
> ZAPP! IT-Shop
> Comex-Sales, maar deze gaat via e-mail.

Verwijderd

Alpha wor geil
Alpha is geil
Alle Alpha sinkies zijn koel

Verwijderd

Er is maar een hulpmiddel voor jouw probleem ---> Alpha :P

Verwijderd

LOL :P ik merk dat de Alpha promotion crew aanzienlijk is gegroeid 8-)

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-08 14:24
Op dinsdag 16 oktober 2001 16:29 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Alpha PAL8045T in combinatie met Papst 8412NGML is absoluut stiller dan de Silverado :9~ en hij past heel goed op je A7V266.

Alpha PAL8045T kan je deze of volgende week gewoon kopen bij OC-Shop. Papst 8412NGML is een 80mm fan met de specs: 19dBA en 26.5CFM *D

Of je de Papst kan kopen op een PC-dumpdag weet ik niet, want ik ben nooit naar zoiets geweest ;)
Dan ga ik deze maar eens afwachten, om het op zo'n duitse site te bestellen zie ik niet echt zitten.

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 17:13 schreef -= MaZe =- het volgende:
Dan ga ik deze maar eens afwachten, om het op zo'n duitse site te bestellen zie ik niet echt zitten.
Ook de Papst kan je in Nederland bestellen, via Comex-Sales, maar gaat wel via e-mail, omdat hun site nog niet af is *D

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind die Papst fan wel duur, zijn er nog andere opties voor een goede fan, die wat minder duur is.

En wat kan ik beter gebruiken gewone koelpasta of Arctic silver???

Verwijderd

Als je geen Papst fan erop zet, word het geluidsnivo al aanzienlijk meer. Een goed verkrijgbare merk is dan YS-Tech. Ik raad je altijd aan om Arctic Silver II te gebruiken, omdat het gewoon super-koelprut is :P

Verwijderd

Ik gebruik Titan Silver koelprut, het lijkt beter als Arctic maar kweet het niet, denk niet dat het meer dan 0.1 graad scheelt :D

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 17:16 schreef surgeon het volgende:
Ik vind die Papst fan wel duur, zijn er nog andere opties voor een goede fan, die wat minder duur is.

En wat kan ik beter gebruiken gewone koelpasta of Arctic silver???
Papst=duur
maar zeker de moeite waard.

en ja neem maar gewoon een pasta op zilverbasis

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Voor diegen met een niet Athlon, en een metalen core (P4 bijv.): Je kunt dan beter een gewone koelpasta nemen, omdat Silver prut groffer is, en minder goed "apst" in de groeven van de core :)

Just a tip....
Pagina: 1