Netwerk en Internet(zon)..

Pagina: 1
Acties:

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:32

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Hallo allemaal,

Even in het kort waar het om gaat.

Ik kom gisteren bij een klein bedrijfje vandaan, waar ze een onwijse brakke mailserver hebben staan (windows98) deze kan een verbinding maken met een externe modem naar Zonnet, daar haalt hij dus ook de mail op.

Via het programma Interchange word de mail volgens verschillende alliassen verstuurd naar de desbetreffende persoon..

Nu is het probleem, ik krijg het wel voor elkaar om een internet verbinding te maken met Zonnet, maar je kan niet surfen naar een pagina zoals microsoft.com or whatever.. niets doet het...

Ik dacht zelf dat het aan een DNS kan liggen, maar die weet ik niet van Zonnet... Ben ik verkeerd aan het zoeken, zo ja wat kan het dan zijn? Of weet iemand het DNS van Zonnet??

uuhhh help :)

Verwijderd

mag het bedrijf wel surfen via zonnet of hebben ze alleen mail bij hun?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Dus je wilt internet conection sharing hebben op de server voor een netwerk?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Nou het werkte eigenlijk altijd al, je kon gewoon altijd surfen op die mailserver via zonnet.

De mail werd altijd opgehaald via die mailserver..

Maar er heeft iemand van het bedrijf daar, zwaar zitten klooien en toem werkte helemaal niets meer, nu heb ik het wel gefixed dat er verbinding is, maar je kan dus niets doen.

geen mail ophalen en niet surfen.....

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Oh, dan is het een heel makelijke oplossing haal iemand van het bedrijf daar, en laat die zwaar zitten klooien..zal ze leren.

surfen op de mailserver kan niet...

en de dns van zonnet kan je opvragen met winipcfg /all ofzo daar staat ook dns bij.

maar je hebt dus wel verbinding maar kan helmaal niks... dan is het goed fucked up denk ik.... suc6 ... ik denk veel klloien en proberen en instaleer meteen een Win2000...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 16:23 schreef MRic3 het volgende:
Oh, dan is het een heel makelijke oplossing haal iemand van het bedrijf daar, en laat die zwaar zitten klooien..zal ze leren.

surfen op de mailserver kan niet...

en de dns van zonnet kan je opvragen met winipcfg /all ofzo daar staat ook dns bij.

maar je hebt dus wel verbinding maar kan helmaal niks... dan is het goed fucked up denk ik.... suc6 ... ik denk veel klloien en proberen en instaleer meteen een Win2000...
Ja gelijk heb je.... dit is echt een zooite, ik denk dat opnieuw installeren met een ander OS een hele verbetering zou zijn...

tnx anyways
Pagina: 1