Toon posts:

argh ! - Raid partitietabel naar de philistijnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een flink probleem. Ik heb gisteren nl. een Mandrake8.1 geinstalleerd (naast debian).
Ik heb nogal een ingewikkelde ideconfiguratie dus het ging niet helemaal soepeltjes maar ik had dus op mijn 1e hd een extra linux partitie+swap aangemaakt. Uiteindelijk was het gelukt (althans dat dacht ik) en had ik Mandrake draaiend. Echter toen ik winXP wilde opstarten (dat op mijn ideraid staat) kreeg ik dus te zien dat die partitie niet meer bestond.
Wat blijkt nu ? Mijn raid harde schijven blijken van Mandrake gratis een nieuwe partitietabel te hebben gekregen :( (dit heb ik dus zowiezo niet aangegeven in de setup dus best vaag).
Ik heb met partitionInfo ffe een schermafdrukje gemaakt met de nieuwe partitietabel. (zie hieronder)
Het ging dus om een highpoint ideraid controller met daaraan 2*40 gigabyte. Dat is dus zoals het er nu uitziet allemaal weg !!!? Ik kan en wil dat niet echt geloven, dus ik vraag hier maar even hulp.
Wat er eerst aan partitie's op mijn raidschijven stonden waren een ntfs partitie van ongeveer 5 gigabyte, en 2 fat32 partitie's.
D'er stond echt veel belangrijke data op de schijven :(

Ik gok dat de meeste datarecoveryprogramma's niet werken doordat het een raidconf is ? Alle data er echter nog op staan, er is niets geformatteerd of overheen gezet bij mijn weten. Alleen de partitietabel is opnieuw geschreven door dat $%)$#mandrake ;(

(ohja, om het makkelijker te maken: als ik partition magic 6/7 wil starten krijg ik een blauw scherm dat iets vertelt over mijn highpoint vxd blabla, kan dus niks met PM :( )
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~henrovin/Image3.jpg