XP vs. Thunderbird

Pagina: 1
Acties:

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42
Over 1,5 maand mag ik gelukkig een nieuw mobo plus processor uitzoeken. Het moederbord weet ik al: Een Epox 8PHA+ (die VIA KT266A). Nu moet ik de keuze maken tussen een TB 1400 mhz, of de XP 1700+ (1470mhz)...
In prijs verschillen ze 130 gulden. Dat betekend dus dat ik moet bezuinigen op andere onderdelen (Radeon 7500 ipv 8500).
Wat raden jullie me aan? De XP heeft een nieuwe instructieset die later, als de applicaties daar op geoptimalisserd worden, zeker performance winst gaat geven, maar op dit moment is de TB even snel..

ik ben benieuwd :)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wil je serius gaan gamen, dan heb je meer aan een sterkere vidcard als aan een vlotte cpu. Diverse scaling guides hebben aangetoond, dat vanaf ruwweg 1000Mhz de videokaart het belangrijkst is voor games performance.

• Bluppy2
of natuurlijk gewoon de XP 1600+... die zit er que prijs tussenin...

en ik ben niet echt een die hard gamer.. ik kick een beetje of grafisch gewld.. maar ik ben er niet zo een die echt op z'n framerates geilt en die 24/7 3d shooters aan het spelen is...

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05

mvds

Totally awesome!

Waarom niet qua CPU een trapje lager? Dan kan je toch die Radeon 8500 nemen...

• Bluppy2
Op dinsdag 16 oktober 2001 15:50 schreef obsidian het volgende:
Waarom niet qua CPU een trapje lager? Dan kan je toch die Radeon 8500 nemen...
daar twijfel ik dus tussen: een goedkope TB + radeon 8500, of een dure XP plus radeon 7500 (en betere monitor :) )

Verwijderd

je wil die XP geloof me, als je een beetje pech hebt (zoals ik dus...) dan ben je nog eens 100 piek kwijt aan koelers om in je kast te proppen om je Thunderbird onder de 70C te houden. Heb 'm nu op 63C soms 64C en hij maakt nu zoveel herrie dat er niet meer bij te slapen valt.

KOOP DUS EEN XP!!!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 16 oktober 2001 16:01 schreef shorty151 het volgende:
je wil die XP geloof me, als je een beetje pech hebt (zoals ik dus...) dan ben je nog eens 100 piek kwijt aan koelers om in je kast te proppen om je Thunderbird onder de 70C te houden. Heb 'm nu op 63C soms 64C en hij maakt nu zoveel herrie dat er niet meer bij te slapen valt.

KOOP DUS EEN XP!!!
Jah als je em vet overclockt jah, dan moet je ook vet koelen, logisch.

Origineel wordt mijn Tbird iig niet warmer als 42c, dus zo heet is dat niet.
1,4 Ghz met coolermaster

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Neem anders gewoon die XP @ 1.33 GHz, snel zat en je houdt knaken over voor een Radeon 8500. :)

• Fireman
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

He bluppy2 ik ben net voor jou een soort gelike topic gestart kijk hier even, misschien heb je er iets aan.

Greetings

Fireman 8-)

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
De XP 1.33 Ghz is sneller dan de 1.4Ghz Thunderburd, dus ga voor de XP 1500. De 1700 is minder waar voor je geld

Verwijderd

Speel je weinig spellen? Dan is de Radeon8500 overkill, dan kan je beter de 7500 nemen, en een beter beeldscherm en een XP (snellere processor, handig bij grafische programma's + wordt minder warm)

• Bluppy2
Op dinsdag 16 oktober 2001 18:50 schreef CB het volgende:
Speel je weinig spellen? Dan is de Radeon8500 overkill, dan kan je beter de 7500 nemen, en een beter beeldscherm en een XP (snellere processor, handig bij grafische programma's + wordt minder warm)
ik speel niet ontiegelijk veel spellen.. maar als ik zie wat de systeemeisen voor alle nieuwe spellen worden heb ik geen zin om zometeen achter te gaan lopen.
En als ik Max Payne speel, moet dat natuurlijk wel met alle oogverblindende graphics die het spel te bieden heeft..
En neem nou een spel als World Of Warcraft... Het zal nog wel ff duren voordat het uit is, maar ik heb geen zin om voor dat spel (wat ik zeker ga kopen :9~ ) een nieuwe videokaart aan te schaffen..

Verwijderd

Oke dan moet je toch maar een Radeon8500 nemen en een wat langzamere processor, spellen profiteren nl. het meest van de videokaart, zeker als je een processor van 1Ghz+ neemt.

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Op dinsdag 16 oktober 2001 15:47 schreef bluppy2 het volgende:
Over 1,5 maand mag ik gelukkig een nieuw mobo plus processor uitzoeken. Het moederbord weet ik al: Een Epox 8PHA+ (die VIA KT266A). Nu moet ik de keuze maken tussen een TB 1400 mhz, of de XP 1700+ (1470mhz)...
In prijs verschillen ze 130 gulden. Dat betekend dus dat ik moet bezuinigen op andere onderdelen (Radeon 7500 ipv 8500).
Wat raden jullie me aan? De XP heeft een nieuwe instructieset die later, als de applicaties daar op geoptimalisserd worden, zeker performance winst gaat geven, maar op dit moment is de TB even snel..

ik ben benieuwd :)
Je kunt die XP 1700+ 1470Mhz vergelijken met en TB 1700Mhz

• smokalot
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

oh ja, profiteren spellen altijd van een betere videokaart?
d8 ik ook altijd, maar net eens op http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=45000224
gekeken. niet dus....

ennuh, een XP is veel sneller. staat ook in dat artikel. Ik zou voor een XP gaan, idd de 1500+ (1,33GHz), en dan idd een radeon 7500 erbij...

It sounds like it could be either bad hardware or software

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan moet je toch beter lezen, hier gaat men uit van oude situatie:

Duron 850
GF2 GTS

Nieuw
Athlon XP
GF2 GTS

De Duron kan de GTS absoluut niet lostrekken, dus nogal logisch dat in die situatie een CPU upgrade de beste keus is.

Als je gelezen had, is in dit draadje ook gezegd dat vanaf een 1000+ CPU een vidcard upgrade de beste keus is. En men heeft gelijk met die stelling, dat bewijst JOUW artikel ook.

Als je een Duron 850 hebt icm een GTS ga je er natuurlijk geen GF3 ingooien, erg onlogisch. Heb je echter een 1,2 Ghz Tbird en een GTS, dan gooi je er een GF3 in.

En het is wel degelijk zo dat de meeste games meer van een snellere Vidcard (mits de rest van je sys goed is) profiteren dan een snelle cpu.

Ik had bijv:
Duron 650
GF2 MX 400

Nu:
Tbird 1,4
GF2 MX 400

Nou de games lopen wel wat beter, maar die GF2 kan mijn CPU echt niet bijhouden, dat zie je ook aan de 3d makr score, die is maar 1000 pnt hoger.

Een goede GPU scaling guide kan men vinden bij tomshardware.
Pagina: 1