Toon posts:

Playstation 1 <resolutie>???

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik denk er over een playstation 1 aan te schaffen (ook omdat ik niet genoeg geld heb voor een PS2 :) )
Maar ik weet alleen niet zoveel van de resolutie af, zouden jullie mij daar meer over kunnen vertellen. E.v.t. sreenshots.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Beetje rare vraag, omdat dit weinig zegt. Beeld gaat nl. via de tv, die sowieso een lage resolutie biedt. Meeste spellen zijn volgens mij echter 640x480 of lager.

Heb je nog nooit een PSX gezien in het echt?!?! Ga maar naar een gameshop of een Bart Smit zou ik zeggen. Da's niet lullig bedoeld, maar screenshots van PSX games zien er ALTIJD veel slechter uit dan het werkelijke beeld, omdat het vaak foto's zijn van het tv scherm. Dus ga bij iemand kijken zou ik zeggen.

Om te zien wat de PSX kan, zou ik de Final Fantasy spellen bekijken, vooral de full-motion video is nog steeds ongeevenaard op de PC IMHO.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Topicstarter
Maar is het de moeite waard zo'n ding te kopeb??
Of is zijn de spellen wel vet?

Verwijderd

kijk ff op psx.ign.com voor bijna alle spellen voor de psx (= playstation 1). Zelf speel ik TonyHawkII (skateboarden) erg vaak :9 - voldoet prima hoor! [ik geloof dat TH3 ook uitkomt voor psx???]

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 16:04 schreef pixeleer het volgende:
kijk ff op psx.ign.com voor bijna alle spellen voor de psx (= playstation 1). Zelf speel ik TonyHawkII (skateboarden) erg vaak :9 - voldoet prima hoor! [ik geloof dat TH3 ook uitkomt voor psx???]
Das mooi als er iemand tevreden over is :)

Want ik zit er ook aan te denken geen PSX te kopen maar een dreamcast, alleen daar komen geen spellen meer voor uit :(

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Wat boeit die resolutie nou :? Gaat toch om de spellen of niet?

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 16:11 schreef D³ het volgende:
Wat boeit die resolutie nou :? Gaat toch om de spellen of niet?
ik vind het wel leuk als de resolutie mooi is

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4me.dhs.org/~michiel/256.html

deze controllers zag ik net (gaat een beetje van het onderwerp af) maare, normaal zien ze er toch heel anders uit, zonder die zwarte knobbels in het midden? :?

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 16 oktober 2001 16:13 schreef Driver-x het volgende:

[..]

ik vind het wel leuk als de resolutie mooi is
dan raad ik je de NES aan

ik bedoel, wat is dit nou voor gezeur
de PSX komt uit 1995

je kan niet verwachten dat dat ding hi-res games draait
er zijn gewoon een hoop erg coole games voor die er leuk uitzien, maar verwacht geen state-of-the art graphics

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 16:17 schreef Wouter17 het volgende:

[..]

dan raad ik je de NES aan

ik bedoel, wat is dit nou voor gezeur
de PSX komt uit 1995

je kan niet verwachten dat dat ding hi-res games draait
er zijn gewoon een hoop erg coole games voor die er leuk uitzien, maar verwacht geen state-of-the art graphics
de graphics moeten niet per se SUPER mooi te zijn, maar voor andere consoles heb ik het geld niet,,, dus...............

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Doorsparen, als de resolutie je niet veel uitmaakt, dan speel je nog een tijd door op de pc en koop je nadat je genoeg geld gespaard hebt een PS2.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

psx is gewoon een ok ding. lekker relaxed op de bank met een pilsie van de absoluut uitstekende speelbaarheid van spellen genieten. Wil je grafische hoogstandjes? koop dan een GF3 of een PS2 ofzoiets...

Nog een voordeel van de psx: makkelijk aan spellen te komen (FRS :P)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 16:30 schreef -Rob- het volgende:
Doorsparen, als de resolutie je niet veel uitmaakt, dan speel je nog een tijd door op de pc en koop je nadat je genoeg geld gespaard hebt een PS2.
dat gaat nog jaren duren en dan ben ik al mijn centjes kwijt!!!! ben pas 14

• RedTop
  • Laatst online: 28-01-2024
PSX = 320x240

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 18:47
Ook een idee: Bleem! :)

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

ik had echt geen psx gekocht als ik jou was. ik heb er nu zelf wel 1 maard ie heb ik 4 jaar geleden gekocht toen was het nog leuk. er zijn nu nog wel vet gave games voor de psx tekken, metal gear solid, gran turismo en thps reeks. maar tog zou ik sparen voor een ps2 daar zijn de gamez nog gaver en mooier van. ik had er een keer 1 gehuurd. als je die graphics ziet van gran turismo 3 ziet :9~. en er zit ook een dvd speler bij. Maar ik geef toe de ps2 is wel vet duur maar ik ga hem zo binnen nu en dan aanschaffen. >:)

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Als ik jou was zou ik zeker geen PS1 meer kopen, spaar dan even door en ga voor de PS2 of GC. Trouwens PS2 met GT3 is nu 799, dat is toch wel bij elkaar te schrapen? >:)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-02 18:42
Op dinsdag 16 oktober 2001 16:33 schreef Driver-x het volgende:

[..]

Als je er nog steeds een wilt, ik weet er een te koop met 25 spellen (2dehands dus) voor, ik dacht, 400.- ofzo.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:50
idd, alleen nog 2e hands kopen dat ding met een boel spellen en omgebouwd. Anders door sparen voor een PS2 (799,- met O+ GT3 O+ ).
Graphics van zo'n PSX zijn niet echt fijn meer, maar wat wil je voor een 5 jaar oud apparaat. Maar de gameplay is gewoon goed bij goeie spellen.

Flickr | Lego collectie

• Hahn
  • Laatst online: 09-02 21:11

[..]

ben pas 14? nou ik ook en ik kan zo'n 4 PS 2's kopen (ja da's ff rekenen he) dus niet zeiken over "ik ben maar 14"

The devil is in the details.

• Hahn
  • Laatst online: 09-02 21:11
Op dinsdag 16 oktober 2001 15:57 schreef s_roubos het volgende:
Beetje rare vraag, omdat dit weinig zegt. Beeld gaat nl. via de tv, die sowieso een lage resolutie biedt. Meeste spellen zijn volgens mij echter 640x480 of lager.
Lager (zoals Redtop zei 320x240), want de Dreamcast draait nog op 640x480 en daar ziet alles er een STUK beter uit dan op de PSX (de meeste PS2 spellen zien er zelfs slechter uit dan de gemiddelde Dreamcast spel) he das een idee: koop een Dreamcast! is een mooi dingetje en hij kost iets van 300 piek

The devil is in the details.

Verwijderd

De PS kan verschillende resoluties aan, waaronder ook gewoon 640x480...

De meeste spellen zijn echter in 320x240

Best een leuk ding nog zo'n ps...zeker als je van rpg's houdt. Gewoon het advies hierboven opvolgen; omgebouwd met veel spellen kopen! Kan ik zelfs mensen die al een ps2 hebben aanraden.

EDIT: Ja! Koop een Dreamcast, mijn DC staat vaker aan dan mijn PS2!

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 21:02 schreef yhtomit het volgende:
EDIT: Ja! Koop een Dreamcast, mijn DC staat vaker aan dan mijn PS2!
Dat is na de kerst wel anders. En om nu nog een PSX of Dreamcast te kopen is echt dom, de DC heeft zelfs helemaal geen toekomst meer en voor de PSX hoef je ook geen topspellen meer te verwachten.

Verwijderd

Topicstarter
wat gaat de GC kosten?

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Op dinsdag 16 oktober 2001 21:24 schreef 007 het volgende:

[..]

Dat is na de kerst wel anders. En om nu nog een PSX of Dreamcast te kopen is echt dom, de DC heeft zelfs helemaal geen toekomst meer en voor de PSX hoef je ook geen topspellen meer te verwachten.
De PSX en DC bulken van de goede spellen. Waarom is het dan dom om zo'n systeem te kopen als je die spellen nog nooit gespeeld hebt? Moet het per se nieuw zijn? |:(

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Op dinsdag 16 oktober 2001 16:04 schreef pixeleer het volgende:
[ik geloof dat TH3 ook uitkomt voor psx???]
In gecastreerde versie. Veel, veel, veel minder gaaf dan de PS2 versie.

De PC versie komt in maart uit :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Van de week GT2 weer eens dŽr in gegooid.

Man, ik dacht dat dat spel goede graphics had...

Ben zeker een beetje verwend door GT3 :)

PSX is nog zekers de moeite waard. Ervan uitgaand dat je een omgebouwde neemt en RPGs leuk vindt:

Final Fantasy VII en IX
ISS Pro Evolution 2 (allerbeste voetbalspel ooit, op ALLE platforms inclusief PS2, PC en DC)
GT 2
Metal Gear Solid
Chrono Cross
Crash Bandicoot Warped
Crash Team Racing
Lunar SSSC
Medal of Honor (Underground)
...

genoeg te doen met dat ding! Ik wou dat ik deze spellen nog niet kende zoals jij, kon ik al die mooie momenten opnieuw beleven :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb hooguit f650,- te besteden.
Wat kan ik dan het beste doen, ik wil namelijk wel een redelijke resolutie zodat het er wel een beetje mooi uitziet.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op woensdag 17 oktober 2001 07:31 schreef Driver-x het volgende:
Wat kan ik dan het beste doen, ik wil namelijk wel een redelijke resolutie zodat het er wel een beetje mooi uitziet.
Whaaa, nog maar FL.149,- en dan heb je een PS2....
Kun je niet bij je ouders dat laatste geld lospeuteren?
Zometeen heb je een PSX en dan komt er ineens FL,149,- aanwaaien.
Daar ben je dan mooi mee. :)
Ik zou dan ff wachten met de aanschaf van een console.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Captain Pervert
  • Laatst online: 21-12-2025
Damn, ik speel nog altijd op de NES en SNES. Ja ik weet het, het ziet er bagger uit, maar daar gaat het toch niet om?

Je komt vanzelf een keer tot de ontdekking dat het eigenlijk geen ruk uitmaakt hoe het eruit ziet - als het maar goed speelt. Gameplay noemen we dat eh :)

Ik zou ook zeker voor de PS2 gaan, wacht even op een lekkere aanbieding ofzo. De PSX verwijnt in elk geval binnen afzienbare tijd van het toneel en het heeft niet zo veel zin meer om dar nog in te investeren.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Als je nextgen kwaliteit voor weinig geld wilt dan ga je voor de Dreamcast, omdat:

- Sonic Adventure 1&2
- Crazy Taxi 1&2
- Resident Evil: Code Veronica
- Jet Grind Radio :9~
- Soul Calibur
- Goedkoop

....kortom, SEGA Arcade fun.

En het is toch wel appart dat de "superieure" *kuch* :P PS2 "Jet Grind Radio" niet aan kan. 8-)

Ik heb nu ook de Nintendo GameCube, en dat is net zoiets als de Dreamcast (ook arcade fun), alleen die kun jij niet betalen waarschijnlijk. (import he :7 )

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 16:10

[..]

Toen had ik al EN een PSX EN een N64 en nu ben ik 15....hmmm

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Een PSX zou ik niet meer kopen, en een DreamCast ook niet. DreamCast worden geen toppers meer voor gereleased en staat straks gewoon helemaal droog. PSX worden nog wel games voor gemaakt maar dat is ook een aflopende zaak.

Wanneer je 650 te besteden hebt kun je (in mijn ogen) beter nog even doorsparen, of een deal sluiten met je ouders dat je 3 jaar geen zakgeld krijgt ofzo ;)want PS2 is het echt wel waard :)

Verwijderd

Ik zou voor de dreamcast gaan, want daar heb je tenminste echte spellen voor! (vind ik)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Koop iig een 2e hands omgebouwde PSX of DC met een bult spellen erbij.

• RedTop
  • Laatst online: 28-01-2024
Inderdaad. Als je ook ziet hoeveel onwijs goeie spellen er uit zijn voor Dreamcast... Voorlopig heeft PS2... tja... GT3. Bovendien zijn de meeste spellen op PS2 lang niet zo mooi als GT3. Zelfs developers klagen over het grote verschil. De meeste weten gewoon niet hoe ze dat moeten doen... En dan die "jaggies"... bah.

Be wise... koop een Dreamcast! Ik denk er nog geen eens aan om een andere console te kopen. Ben voorlopig nog hartstikke blij met mijn bakkie O+

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een DC koop.
Dan moeten daar zeker heel wat games bij zitten?

omdat SEGA niets meer uitbrengdt.

Wat zou dan een redelijke prijs zijn voor:

DC
2/3 controllers
ong. 10 games

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 08:50 schreef Sephiroth het volgende:
Toen had ik al EN een PSX EN een N64 en nu ben ik 15....hmmm
Stoer, ik heb nu een PC op mijn kamer (die 800-bak), een PS2, een stereotoren en een dikke TV. Dusseh...

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 13:35 schreef Driver-x het volgende:
Als ik een DC koop.
Dan moeten daar zeker heel wat games bij zitten?

omdat SEGA niets meer uitbrengdt.

Wat zou dan een redelijke prijs zijn voor:

DC
2/3 controllers
ong. 10 games
Ik denk dat je dan ongeveer net aan je budget komt.

• Dr. Strangelove
  • Nu online
DC kan je IMHO niet eens meer een next-gen console noemen, zijn maar weinig echt goede spellen die nog mee kunnen met wat er nu op PS2 en binnenkort op Xbox en GC uitkomen. PSX heeft tenminste nog een hele grote (goedkope!) voorraad hele coole spellen!

Toch ben ik het met de mensen hier die zeggen dat je moet doorsparen voor een PS2 eens. Nog een paar pieken en je bent state-of-the-art bezig, en je kan met je PS2 altijd PSX spellen spelen, vergeet dat niet!

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 19:14 schreef Marc00 het volgende:
ben pas 14? nou ik ook en ik kan zo'n 4 PS 2's kopen (ja da's ff rekenen he) dus niet zeiken over "ik ben maar 14"
zooow,
dan heb jij wel veel centjes >:)
stoer hoor!

Verwijderd

Voor iemand die van plan was een PSone te kopen is een Dreamcast zeker wel een goede keuze.

Ik heb hier minstens 15 topspellen liggen voor mijn DC, lijkt me genoeg voor een flinke tijd gameplezier....

Daarnaast kan onze financieel uitgedaagde vriend zijn spelletjes via het net downen en zelf branden, das helemaal een uitkomst lijkt mij.

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 00:51 schreef yhtomit het volgende:
Voor iemand die van plan was een PSone te kopen is een Dreamcast zeker wel een goede keuze.

Ik heb hier minstens 15 topspellen liggen voor mijn DC, lijkt me genoeg voor een flinke tijd gameplezier....

Daarnaast kan onze financieel uitgedaagde vriend zijn spelletjes via het net downen en zelf branden, das helemaal een uitkomst lijkt mij.
PsOne of DC maakt niet veel inderdaad. PSX (PsOne) zijn meer spellen voor en enkele zéér goede (MGS, Final Fantasy, Suikoden 1 + 2, ISS Pro, Chrono Cross). DC is grafisch wat sterker en heeft ook heel wat goede spellen (Jet Set Radio, Virtua Tennis/Soccer, Soul Calibur, Sonic 2, Shenmue)

Maar inderdaad, ook ik vind de resolutie niet belangrijk, de PSX is "maar" 320*240 maar daar zie je niks van op een TV, blijft lekker strak beeld. Zie de cutscenes van bijvoorbeeld FF7 maar, die zijn op de PSX veel mooier dan de PC versie.

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 01:06 schreef MrRudi het volgende:

[..]

PsOne of DC maakt niet veel inderdaad. PSX (PsOne) zijn meer spellen voor en enkele zéér goede (MGS, Final Fantasy, Suikoden 1 + 2, ISS Pro, Chrono Cross). DC is grafisch WAT!!! sterker en heeft ook heel wat goede spellen (Jet Set Radio, Virtua Tennis/Soccer, Soul Calibur, Sonic 2, Shenmue)

Maar inderdaad, ook ik vind de resolutie niet belangrijk, de PSX is "maar" 320*240 maar daar zie je niks van op een TV, blijft lekker strak beeld. Zie de cutscenes van bijvoorbeeld FF7 maar, die zijn op de PSX veel mooier dan de PC versie.
WAT sterker? Volgens mij moet jij je PsOne maar weer eens uit de kast trekken om te zien hoe dat er ook alweer uitzag...cutscenes van ff tellen niet mee :)

Ik heb zowel een PS2 als een Dreamcast en ik blijf volhouden dat de Dreamcast betere spellen heeft...en ze zijn mooier dan de meeste PS2 spellen, alleen GT3 ziet er ECHT goed uit...

Verwijderd

Vage dubbelpost

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 01:11 schreef yhtomit het volgende:

[..]

WAT sterker? Volgens mij moet jij je PsOne maar weer eens uit de kast trekken om te zien hoe dat er ook alweer uitzag...cutscenes van ff tellen niet mee :)

Ik heb zowel een PS2 als een Dreamcast en ik blijf volhouden dat de Dreamcast betere spellen heeft...en ze zijn mooier dan de meeste PS2 spellen, alleen GT3 ziet er ECHT goed uit...
Natuurlijk heeft de DC betere spellen dan de PS2, duh. Het is algemeen bekend dat de beste spellen voor een console slechts zelden bij de launch komen. Als je een vergelijking wil maken vergelijk dan de komende titels van de PS2 met de DC. MGS2, Silent Hill 2, Devil May Cry, Suikoden III dat soort spellen dus.

Daarbij heb ik sowieso niets negatiefs over de DC gezegd, vind het een pracht van een machine. Hij viel alleen net tussen twee generaties in...later dan de PSX/N64 en dus ook veel betere specs, maar de spellen die Sega op de E3 liet zien tijdens de introductie van de DC zagen er óók niet beter uit dan de toenmalige PSX spellen.

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 00:51 schreef yhtomit het volgende:

Als je een PS2 koopt, kan je ook gewoon spelletjes via het net downen en zelf branden. Ik heb al rond de 100 titels in de kast staan :P

FF laten chippen et voila!

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 12:15 schreef Plaguebearer het volgende:

[..]

Als je een PS2 koopt, kan je ook gewoon spelletjes via het net downen en zelf branden. Ik heb al rond de 100 titels in de kast staan :P

FF laten chippen et voila!
Zullen alle developers je dankbaar voor zijn :(

Mijn wil ik ook laten chippen trouwens, maar ik wacht even op een non-swap mod.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 21:54

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op donderdag 18 oktober 2001 12:03 schreef MrRudi het volgende:

[..]
maar de spellen die Sega op de E3 liet zien tijdens de introductie van de DC zagen er óók niet beter uit dan de toenmalige PSX spellen.
Ok... vergelijk 1 willekeurig (nieuw) PSX spel met 1 oud spel van de DC (sonic 1, soul-calibur).. zeg het dan nog eens :)

En nee.. dit is geen flame.. heb een PSX en een DC, en gebruik ze allebei nog (ff9 (psx) en grandia 2(dc) voornamelijk). En zodra de echt coole games gaan komen voor de PS2 (ihmo FF10 en MGS2) dan komt die er ook. En de GC ook zeer waarschijnlijk als je in Europa uit is :9

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

DREAMCAST !!!!
Ik heb beide spelcomputers (ps2 en dreamcast) waarbij ik zeer teleur ben gesteld door de ps2.
Ten eersten koste dat ding erg veel geld waarbij de kwaliteit vergeleken met de dreamcast bijna niet verschilt.
En ten tweede vervelen de ps2 spellen mij wel heel erg snel.
Gt3 is een mooi spel maar begint me nu samen met de rest al de strot uit te hangen.
Het zal wel aan mij liggen maar super mario kart ruled veel harder.
De Dreamcast levert zulke goede kwaliteit spellen en gameplay waarbij je maanden mee zoet bent.

Wat nog niet is vermeld over de dreamcast dat het ontiegelijk gehackt is.
Zonder de dreamcast om te bouwen kun je elk spel van internet plukken en spelen.
Er zijn emulators die het mogelijk maken om nintendo games (8bit), gameboy games, super nintendo games, atari, msx, sega gameqear, sega mastersystem (8bit) en sega 16 bit megadrive spellen kunt spelen op de dreamcast.

(dus roms+emulator op cd, in dc, en aan zetten)

Ik zelf heb 1 cd met 800 nes spellen voor de dreamcast.
Tja... mario en zelda vervelen mij nooit. ;)

Wat je ook kunt doen is wachten op de gamecube. Hij is al uit in japan en zal waarschijnlijk nog dit jaar in Nederland komen. (d8 ik tenminste)

Ik raad je de dreamcast aan. Je zult er geen spijt van krijgen.

XnX

• Tim
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Shut up! Jullie maken me helemaal jaloers :'( :P
/me gaat misschien ook DC kopen, maar heb ook nog wat geheugen nodig.. Naja, even websitje maken :)

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 14:45 schreef Creepy het volgende:

[..]

Ok... vergelijk 1 willekeurig (nieuw) PSX spel met 1 oud spel van de DC (sonic 1, soul-calibur).. zeg het dan nog eens :)

En nee.. dit is geen flame.. heb een PSX en een DC, en gebruik ze allebei nog (ff9 (psx) en grandia 2(dc) voornamelijk). En zodra de echt coole games gaan komen voor de PS2 (ihmo FF10 en MGS2) dan komt die er ook. En de GC ook zeer waarschijnlijk als je in Europa uit is :9
Ik zie het niet als een flame hoor :) we zijn het namelijk met elkaar eens maar discussiëren nog wat over de details.

Nou je noemt zelf Soul Calibur al, de E3 demo van Soul Calibur was écht waardeloos...vergelijkbaar met Toshinden 1. Gelukkig hebben ze die behoorlijk opgepoetst voordat ze hem uitbrachten dus dat is eigenlijk een slecht voorbeeld }:O Maar vergelijk Sonic 1 met Sonic 2? Dan is Sonic 1 echt niet bijzonder. Slechte launchtitels: Blue Stinger, Godzilla Generations...beide absoluut niet indrukwekkend.

Maar goed, daar kunnen we nog lang over doorgaan. Ik sluit me aan bij bovenstaande poster, als de keuze is tussen DC of PSOne -> DC.

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 13:53 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Zullen alle developers je dankbaar voor zijn :(
ohhh. boehoe! :'( Op dit moment zijn 80% van de releases fuckin crap op de PS2! Ik probeer graag iets uit voordat ik 150 ballen ga betalen voor crappy software. Het zal je mischien troosten dat ALLE titels die ik ok vindt, ook koop. Ik heb ook ongeveer 20 originals in de kast staan.
Mijn wil ik ook laten chippen trouwens, maar ik wacht even op een non-swap mod.
En jij gaat je PS2 dan natuurlijk slechts gebruiken voor development doeleinden, en backups van je gekochte software omdat je bang bent dat je diskjes beschadigen. :Z
Beetje hypocriet :(

btw: Ik develop in ieder geval wel op de ps2, alhoewel het freakin moeilijk is :r

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 15:54 schreef Plaguebearer het volgende:

[..]

ohhh. boehoe! :'( Op dit moment zijn 80% van de releases fuckin crap op de PS2! Ik probeer graag iets uit voordat ik 150 ballen ga betalen voor crappy software. Het zal je mischien troosten dat ALLE titels die ik ok vindt, ook koop. Ik heb ook ongeveer 20 originals in de kast staan.
[..]
Zo kwam de eerdere post niet over, maar dat vind ik heel netjes van je. Uitproberen doe ik trouwens gewoon in de winkel, spaart me zelfs een CDR uit ;)
En jij gaat je PS2 dan natuurlijk slechts gebruiken voor development doeleinden, en backups van je gekochte software omdat je bang bent dat je diskjes beschadigen. :Z
Beetje hypocriet
Ik maak geen backups, en ik was ook niet van plan om voor de PS2 te gaan developen, ik ben geen programmeur dus dat is niet interessant. Ik wil m'n PS2 modden om import spellen te kunnen spelen zoals de MGS2 Premium Pack die ik al besteld heb. En natuurlijk al m'n Japanse/Amerikaanse PSX spellen...dat zijn er ook een stuk of 10.

Hypocriet slaat nergens op, mijn PSX is ook gemod en ik heb 0 "backups".

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

ik speel alleen maar import games
dus uiteraard is mijn psx gemod :P

bij mn dreamcast heb ik meer geluk
das een japanse import ^___^

ik heb nu ook een japanse trouwens :9~

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het wordt dus óf een Dreamcast of een GameCube.
Ik weet zelf nog niet zo goed welke. De Dreamcast is gewoon goed maar ik verheug me zo op Smash brothers 2. Dus.....
Dat gaat nog moeilijk worden tussen die twee aangezien je na een tijdje die spelllen van de DC wel hebt gezien en er geen nieuwe van zijn. De GC daar komen nog een heleboel voor uit.

Dat wordt nog moeilijk (aangezien de DC wel veel goedkoper is >:) )

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Op woensdag 17 oktober 2001 07:31 schreef Driver-x het volgende:
bij de bart smid is de ps2 nog maar f699,- en bij de gameshop in Den Haag f599,-.

Kweet ffies geen link of telelfoon nummer van de gameshop

Xbox360 gamerprofile

• Tetsuo55

Tetsuo55

Op donderdag 18 oktober 2001 17:57 schreef Driver-x het volgende:
Ok, het wordt dus óf een Dreamcast of een GameCube.
Ik weet zelf nog niet zo goed welke. De Dreamcast is gewoon goed maar ik verheug me zo op Smash brothers 2. Dus.....
Dat gaat nog moeilijk worden tussen die twee aangezien je na een tijdje die spelllen van de DC wel hebt gezien en er geen nieuwe van zijn. De GC daar komen nog een heleboel voor uit.

Dat wordt nog moeilijk (aangezien de DC wel veel goedkoper is >:) )
haal nu een DC en die GC als ie over maanden en maanden uitkomt >:)
ik ga ook een GC halen
en morgen een GBA

dan heb ik
snes/gba/n64/psx/Dc and soon GC >:)
ik wil die japanse silverblauw special edition van panasonic :9~

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 19:14 schreef Marc00 het volgende:

[..]

zucht... niet alle 14jarigen zitten of 24/7 te werken of worden compleet volgestopt door hun ouder(s)

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ok, het wordt dus óf een Dreamcast of een GameCube
Vinnik niet verstandig, DC is uitgefaseerd en heeft al weinig coole spellen, en GC is nog ver weg EN heeft helemaal geen coole spellen! Wordt weer zo'n kiddie console net als N64...

PS2: Metal Gear Solid 2, Final Fantasy X, Ace Combat 4... zowel graphics junkies als gameplay fanaten komen echt wel aan hun trekken met dat ding.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 12:02 schreef s_roubos het volgende:

[..]

Vinnik niet verstandig, DC is uitgefaseerd en heeft al weinig coole spellen, en GC is nog ver weg EN heeft helemaal geen coole spellen! Wordt weer zo'n kiddie console net als N64...

PS2: Metal Gear Solid 2, Final Fantasy X, Ace Combat 4... zowel graphics junkies als gameplay fanaten komen echt wel aan hun trekken met dat ding.
En de PSX dan? Daar zijn toch ook vette spellen voor?

Verwijderd

Topicstarter
En een stuk goedkoper dan de PS2

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 12:02 schreef s_roubos het volgende:

[..]

Vooroordelen...denl dat het met de GC best wel mee gaat vallen, dat kiddie gehalte. Maar dan nog, ik ben 27 en beleef echt nog wel heel veel plezier aan Mario spellen, en Zelda, etc. Omdat de gameplay zo verschrikkelijk goed is.

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 13:56 schreef Driver-x het volgende:

[..]

En de PSX dan? Daar zijn toch ook vette spellen voor?
Op zich wel, ik heb jarenlang veel plezier gehad van m'n Playstation. Zelfs tot enkele weken geleden nog (heb nu PS2). De PSX is alleen alweer wat ouder, dus is grafisch niet zo sterk als de nextgen machines, de DC heeft een hogere resolutie bijvoorbeeld, en (voor die tijd) extreem veel RAM voor texturemapping. Het áántal spellen voor de PSX is iig wel hoger, maar daar zit ook een hoop rotzooi tussen.

Maar goed, mocht je toch een PSX willen hebben moet je me maar ff mailen. Door aankoop van PS2 heb ik er nu 1 over die ik evt. wel weg wil doen met een x aantal spellen.

• Tetsuo55

Tetsuo55

ik ben t helemaal niet met die GC statements eens
ik heb al zeker 10 vette games gezien op de release list
en nintendo heeft nog wel quality control maar ze hebben hun regels aangepast niet alle games moeten voor alle leeftijden zijn
Pagina: 1