php/mysql query error...

Pagina: 1
Acties:

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 21:47

Dentist

Next patient please...

Topicstarter
Ik heb een probleem met een mysql-query in php. Ik heb een inlogsysteem dat met behulp van sessie werkt. Nu wil ik door middel van de sessie i.c.m. het usernummer bepalen dat de user alleen op zijn pagina mag komen en niet op die van andere ingelogde gebruikers.

Alles goed en wel, maar ik wil dus het id uitlezen van de gebruiker die inlogt. Daarvoor zoek ik een rij uit de tabel (id, gebruikersnaam, password, session) en plaats daarin de session_id.

Echter, het id uitlezen krijg ik op geen enkele manier voor elkaar, en ik snap niet waar het fout gaat..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php

If ($Submit) {

$DBHost = "....";
    $DBLogin = "....";
    $DBPassword = "....";
    $DBDatabase = ".....";

mysql_connect("$DBHost", "$DBLogin", "$DBPassword");
      @mysql_select_db("$DBDatabase");

$LoginNaam = addslashes($LoginNaam);
      $LoginPassword = addslashes($LoginPassword);
    $session = session_id();

$Query = "SELECT id FROM gebruikers WHERE gebruikersnaam = '$LoginNaam' AND password = '$LoginPassword'";
    $Result = mysql_query($Query);
    $Results = mysql_num_rows($Result);

$nummer = mysql_fetch_row($Result);

Volgens mij gaat het bij deze query fout, maar ik weet niet waarom. als ik $nummer echo, dan komt er Array te staan in plaats van de value van id.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
      if ($Results == '1') {
        $Login = "1";
        session_register("Login");
        session_register("nummer");
        session_register("Session");
        $update = mysql_query("update gebruikers set session = '$session' WHERE gebruikersnaam = '$LoginNaam' AND password = '$LoginPassword'");
        echo "Je bent ingelogd. (".$nummer.")(".$LoginNaam.") Klik <a href=" . $LoginNaam . "/vervolg.php>hier</a> om verder te gaan.\n";

}
      else {

echo " Je gebruikersnaam of password klopt niet.\n";

}

}
?>

Kan iemand me helpen??!? (en let aub niet op de overbodige code, die haal ik er nog wel uit.)

Alvast bedankt...

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

echo "$query";

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Niet
code:
1
$nummer = mysql_fetch_row($Result);

maar
code:
1
2
$rij = mysql_fetch_row($Result);
$nummer = $rij["id"];

En query geeft je rows terug (= een array) en elke keer moet je dus uit zo een array een veld opvragen.