Toon posts:

LCD wil niet initialiseren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag mijn LCD afgesoldeerd, volgnes mij alles goed gedaan. Vol goede moet heb ik 'm aangesloten op de printerpoort, toen brandden de eerste en de derde regel op. Verder gebeurde er niets.

Toen heb ik wat software geprobeerd, WinAmpplugin (Spectrum Analyser) en smartie. Maar dat deed ook niets. Nou staan er inmiddels 4 regels te branden, maar meer ook niet. Waar ligt dit aan, iemand enig idee?

Specs: 4x20 LCD van EIO.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

[zeikmode]
Use the search.... use the search..
[/zeikmode]

Affijn... als alleen de 1ste en 3de regel branden is dat goed.. branden ook de 2de en 4de.. dan is er iets aan de hand met de bekabeling..

Als je je display aanzet moeten alleen de 1de en 3de regel branden.

Kijk ook ff naar de instellingen van de lpt poort (poort 378, ECP mode of ECP/EPP mode.. alhoewel LCDInf ook loopt in SPP mode). En kijk dus ook ff naar LCDInf (zie sig :) ).

De software moet je LCD initialiseren, en dan zullen de balken op de 1ste en 3de regel verdwijnen, en iets op het scherm toveren. Als dit niet het geval is, is het 9 van de 10 keer de bekabeling.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45

schizofreen

ik & jij

welke OS draai je, XP kan er soms wat probleempjes mee hebben.

Welk schema heb je gebruikt?

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai Win2K, het schema heb ik van EIO.com.

Ik heb de kabelling nagekeken en er een beetje mee geklooid, nou staan er weer 2 lijntjes. LCD is dus niet geinitialiseerd. Maar als ik LCDInf 0.1 of Samrtie op start, initialiseerd ie ook niet.

Ik search ff nog wel ff verder, maar als iemand de oplossing weet . . .

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Dan lijkt het erop dat je printerpoort verkeerd staat ingesteld, OF de Enable is niet goed aangesloten (E op het display.. geen idee welke pin dit is zo uit mijn hoofd.. gaat naar de Strobe op de par poort)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even wat poortinstellingen opgezocht in de BIOS.
Onboard parallel port: 378H/IRQ7
Parallel port mode: ECP+EPP
ECP DMA select: 3

klopt dat?

Verder heb een beetje met wat instellingen geklooid in Smartie en DLPortIO. Nou geeft ie weer volledig beeld. ligt dat aan een instelling of is "vanzelf" een draadje weggesprongen oid:? Ik raakte m niet aan toen hij oversprong.

[edit] en voorzover ik kan zien, zijn E (6) en alle andere draadjeswel goed aangesloten.

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Meet alles eens door zou ik zeggen.. want als alle regels "zwart" zijn is er toch echt ergens een aansluiting verkeerd.

Pagina: 1