Toon posts:

internet domein en win2k domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een internetdomein (dsbtest.nl) en dat verwijst naar een inbelaccount met een vast ip. Ik heb een win2kserver met IIS geinstalleerd en in die pc zit een modem. Als ik daar mee inbel, is het dan zo dat als ik de server de naam 'www' geef, je de webserver kan benaderen via 'www.dsbtest.nl'?

En als ik nou een andere site wil die heet 'ikke.dsbtest.nl' hoe moet ik dat dan aanpakken?

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34
-Staat in je provider z'n DNS www.dsbtest.nl gelinkt naar jouw vast IP adres?
-Staat er bij jouw provider een router die naar jouw servertje inbelt als iemand jouw site probeert te bereiken?

No offence, maar je komt over alsof je d'r niks van weet :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook zo, ik weet er echt heel weinig van en dat wil ik leren. Vandaar.

Ik heb het domein laten verwijzen naar mijn vaste ip, en het is niet nodig dat er naar mijn server gebeld wordt als iemand die site probeert te bereiken. Dus ik bel zelf wel in. Alleen vraag ik me nog steeds af hoe ik subdomeinen aan kan maken. Lukt dat al als ik een dns installeer op mijn server (als die domaincontroller is)?

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34
-Installeer op je PC een DNS server
-Zeg tegen je ISP dat de DNS server voor jouw domein (dbstest.nl dus) het IP 123.123.123.123 (vervangen door je vaste IP) van jou is.
-Voeg op jouw DNS het subdomein WWW met welke correspondeert met jouw vaste IP adres.

En klaar is Kees!

Maar eh..als ik jou was zou ik er iets meer over lezen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik dat domein naar mijn ip laat verwijzen en op mijn webserver dns installeer kan ik met die dns subdomeinen aanmaken?

Is het dan zo dat als ik een www.dsbtest.nl en een ikke.dsbtest.nl wil, ik twee apparte machines nodig heb, of kan ik dat ook met één af?

Verwijderd

Je kan op 1 machine meer inet domains draaien. Je dient dat wel wat aanpassingen doen in je IIS
1) Meer ip adressen op je machine toevoegen en 2 websites in ISS aanmaken
2) Host headers gebruiken van ISS, werkt alleen niet op alle browsers
3) Andere poorten gebruiken, alleen dat moet de andere persoon dat poortnummer wel weten.

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus handiger om dan twee machines te gebruiken?

Maar als ik het domein dsbtest.nl laat verwijzen naar het vast-ip van mijn internetconnectie, en ik noem mijn webserver WWW, moet ik dan ook nog lokaal DNS installeren om bij iedereen die www.dsbtest.nl intypt mijn dsbtestsite in beeld te laten komen? Of heb je lokale DNS pas nodig als je met subdomeinen gaat werken?

Verwijderd

Dat hoeft niet....de eerste gegeven optie is net zo goed. Dan moet je wel 2 ip adressen tot je beschikking die ook vanaf het internet zelf te bereiken zijn.

Over je DNS intern. Hoeft niet naar de fqdn te wijzen. Je machine is intern ook via hostname te benaderen. Maar het kan wel.
Pagina: 1