Toon posts:

Wegvallende netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik last van een wegvallende netwerkverbinding.

Na een willekeurige tijd valt de verbinding weg en kan ik hem niet meer terugkrijgen. Opnieuw aanvragen bij de DHCP server lukt niet (kan ie niet meer vinden) en het enige wat helpt is opnieuw opstarten. De rest van m'n netwerk werkt ongestoord verder zonder problemen, en de DHCP-server is volgens zichzelf en andere computers wel werkend.

Qua hardware is er niets veranderd sinds maanden en qua software is alleen msn geinstalleerd (crap I hate M$) in ongeveer dezelfde periode dat het probleem voor het eerst optrad. Btw, ik heb msn al 'afgemaakt'.

Wie o wie weet wat de oorzaak kan zijn en hoe ik het kan verhelpen ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ik heb hetzelfde probleem met mijn 'A-open MX3s' mainboard,
pc loopt eerst vast, daarna geen netwerk meer,

netwerksniff leverder wel op de er wel pakketjes de netwerkaart verlaten, maar dat er niks wordt ontvangen, diagnostics van de netwerkaart (windows based tool) levert geen probs op

Herstarten helpt niet, de stroomstekker moet eruit worden gehaald alvorens het netwerkgebeuren weer werkt...

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het er nu naar uitziet is msn de boosdoener. Ben er mee aan het experimenteren geslagen en al meerdere keren gehad dat als dat :r programma wordt opgestart, POF de verbinding definitief weg is....

Meer mensen met deze ervaring ?

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

het is knap irri....vandaar :)

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

waarschijnlijk heb je zelf nu al het antwoord gezegt "MSN", ik wist niet dat een netwerk kon beinvloeden maar ala

je hebt twee opties deze zijn:

1. msn eraf gooien (denk niet dat je dit wilt)
2. dhcp niet gebruiken (ik denk namelijk dat het daar aan ligt) als het iets anders is moet je daar mee stoppen.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Waarom zou je DHCP willen gebruiken voor een klein netwerk?

Heb je toevallig niet een Firewall draaien?
Pagina: 1