ATi Radeon / Prophet 4500; hakkelend beeld

Pagina: 1
Acties:

• Malle_Pietje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 13:17
In eerdere post al aangegeven dat ik problemen heb als ik nieuwere videokaarten zoals hierboven in mijn systeem stop. Weinig reacties gehad :'( . Hoop nu op meer hulp!!

Probleem: Hakkelend beeld bij testen met 3DMark2000/2001 onder Win98SE bij gebruik bovenstaande kaarten. Heb nu Matrox G400, wel goed maar niet snel. Ook GP3 draait niet snel onder nieuwe kaarten. :?

Systeem: Abit KT7A, BIOS 3C, Via 4.33, Athlon TB800, Matrox G400, Seagate 20GB 7200RPM, 256MB PC133, geen OC, CPU ca. 40 graden.

Kan iemand mij helpen?? Pleazz.

Efficiency is intelligent laziness

• Malle_Pietje
Hé, hallo!?! :( Ik had toch echt de indruk in dit forum enige reactie te krijgen op mijn vraag, ook al is-tie wat lastig. Heeft niemand enig idee waar ik moet zoeken?

Ik kan me toch niet voorstellen dat een dergelijke config niet met een snellere videokaart uit te rusten is. Dus wat doe ik fout of wat kan ik checken??

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

wat voor geluidskaart heb je?

ik heb een geluidkaart waar een optie op zit bij de instellingen waarmee ik de autoscan naar een ((digitaal)cdrom) signaal kan uitschakelen, hiermee verdwenen bij mij de haperingen.

ik heb een terratec XFire 1024, andere kaarten waarbij dit ook KAN voorkomen zijn Turtlebeach, GameTheatre XP, fortisimo's en SB's live, ik zeg niet dat het zo is maar het is een mogelijkheid, net als dat het een mogelijkheid is dat de kaarten het probleem vertonen (anderen hebben er totaal geen last van).

Breek je nek voorzichtig

• Malle_Pietje
Ik gebruik normaal gesproken een ISIS van Guillemot, maar heb em er voor testdoeleinden ook uit gehad. Dat leverde niets op. Ik heb nog wel een 3COM netwerkkaartje erin zitten.

Ik lees de laatste tijd veel over problemen met voedingen. Nou heb ik wel een 300W voeding er in zitten, maar zou dat een oorzaak kunnen zijn? Vragen die nieuwere kaarten meer?

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Neej 300W zou echt genoeg moeten wezen, maar even denken over andere mogelijkheden....

-Heb je cht alle troep aan scanners en dat soort ondingen uit staan?

-word je kaart warmer dan eigenlijk de bedoeling is?

-is alles al eens opniew geinstalleerd?

-via drivers erop staan (MITS NODIG)?

Breek je nek voorzichtig

• Malle_Pietje
Ik heb de noodzakelijke drivers geïnstalleerd. De kaarten heb ik direct na installatie getest, en blijken trager te zijn dan mijn G400 :? Althans, onder 3DMark haperen ze en in GP3 is de G400 sneller. Ik heb nog geen complete reinstall gedaan, en ook geen scanners e.d. losgegooid, omdat de G400 wel werkt. Te warm lijken ze me niet te worden.
Ik maak wel gebruik van USB voor scanner, printer en ISDN-box. Kan 't daar inzitten?

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:07
GP3 op een Kyro II kan niet(loopt traag, maar is in GP4 verholpen), dus dat is al een kaart die je kan schrappen uit deze test... :)

• Malle_Pietje
Oke, thanx, daar kan ik wat mee. Hoe kom je btw aan deze info??

En dan nu nog de Radeon ...

Pagina: 1