Toon posts:

Ram wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem is een PII 400 op een Abit BX-20 440BX moederbord met reeds 2x128 MB Ram.

Ik heb onlangs 2 latjes van 256 MB Ram besteld.
Ik krijg beide latjes en het ene is van M-Tec en het andere staat geen merk op.

Ik steek die van M-Tec erin en die doet het perfect, maar als ik het 2de erin steek dan krijg ik slechts 128MB. Ik belde terug naar de winkel en ze zeiden me dat het was omdat het single sided was, dus ik terug om de ram om te wisselen naar double sided.

Nu steek ik dat latjes double sided erin en terug krijg ik slechts 128MB.

Ik heb al alle mogelijke combinatie van de 4 latjes ram geprobeerd, ook enkel dat latje erin steken en toch krijg ik slechts 128MB.

Kan iemand me helpen?

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Kijk eens in het boekje van je moederbord, soms staat daar een schema in hoe je RAM kunt verdelen over de sloten.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Ik heb ff gezocht, maar ik kan de Abit BX-20 440BX nergens vinden, zeker weten dat dat de naam van het mobo is?

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen boekje van mijn moederbord, ik heb daar indertijd niet aan gedacht.

Het moederbord is van het merk Abit en heeft een 440BX chipset. Op het moederbord zelf staat BX-20. Ik heb zelf ook al gezocht maar ik vind geen specifieke informatie erover.

Dat stond op de factuur:
"Abit Intel440 BX 100 Mhz P II pnp"

Dit zit op het moederbord:
3xISA, 4xPCI , 1xAGP, 4xDIMM (100Mhz)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 15:39 schreef Henkie20nl het volgende:
... hoe je RAM kunt verdelen over de sloten.
Zelfs met enkel dat ene latje 256 MB Ram geeft hij 128 MB aan. Als ik dan enkel het latje van M-Tec erin steek heeft hij wel 256 MB Ram.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04
Op dinsdag 16 oktober 2001 15:58 schreef Michelangelo het volgende:

[..]

Zelfs met enkel dat ene latje 256 MB Ram geeft hij 128 MB aan. Als ik dan enkel het latje van M-Tec erin steek heeft hij wel 256 MB Ram.
Of die DIMM is niet goed, of het is tóch een single-sided (16 chips van 32Mx4, of 8 stuks van 64Mx4). Kijk eens met Sisoft onder Mainboard Information achter Memory Modules, wat voor info staat daar? als er 16x[16Mx8] staat is het goed, staat er wat anders, dan is het fout en mag je 'm weer ruilen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1