Toon posts:

Terminal Service

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb terminal service geinstalleerd en het werkt. Nu heb ik dit geprobeerd op een systeem bij een kennis van mij. Dit werkt. Nu wil ik dit echter ook op mijn werk gebruiken. Ik heb de client geinstalleerd echter krijg geen verbinding.
Op mijn werk hebben we een novel netwerk. Hebben ze poort 3389 nu dicht getimmert? Is er geen andere manier om dit werkend te krijgen?

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 10:18

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

Weet 't niet zeker, maar als je de webserver client installeert (moet je dus ook een webserver draaien, duh :) dan kun vanaf 't werk met IE er op komen, tenminste: als je genoeg permissies hebt om de ActiveX zut in IE te mogen hangen. Daarna kun je gewoon via IE verbinding maken en ik gok dus alleen via poort 80
Moet je ff bij MS zoeken op tswebsetup.exe als ik 't goed heb

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Webserver heb ik geprobeerd en dat werkt. Maar ik wil Terminal Service gaan gebruiken vanuit mijn werk en dat werkt niet.

Verwijderd

Je moet inderdaad even controleren of die poort dicht zit. Als je een andere poort hebt die wel open staat kun je terminal services op je server via een andere poort laten lopen. Moet je ook voor op de MS site kijken. Maar als dat soort dingen niet mogen op je werk, zullen er wel niet heel veel poorten open staan, en heb je waarsch. meer aan de tip hierboven.

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 15:40 schreef hub het volgende:
Webserver heb ik geprobeerd en dat werkt. Maar ik wil Terminal Service gaan gebruiken vanuit mijn werk en dat werkt niet.
hij bedoelt terminal server web client hehe (poort 53 werkt overigens meestal wel maar zullen ze op je werk niet echt blij mee zijn)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar weet iemand toevallig hoe ik de port settings in
W2K server kan wijzigen. Ik wil dat terminal service dus op een andere poort gaat zitten.

Verwijderd

Moet je met regedit doen. Moet je even op de ms site kijken. Je kunt in regedit het poortnr veranderen, en in de client kun je dat ook makkelijk doen (zonder regedit).

Verwijderd

ik had de key al een tijdje geleden gevonden in het register (winxp pro) hier de locatie:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\WinStations\RDP-Tcp]
en dan de waarde "PortNumber"

zelf nog niet uitgetest maar ik zal het morgen eens proberen!

Verwijderd

Topicstarter
Werkt die register sleutel ook onder W2K server?

Verwijderd

weet niet, ik weet alleen dat het portnumber daar geregistreerd staat.. je moet het gewoon ff uitproberen :)
Pagina: 1