[hifi] Radio Tuner nieuwe of niet?

Pagina: 1
Acties:

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2025
Ik heb nu een Philips setje, met losse versterker, tuner en tape (cd=exit) en 2 boxen van Jamo (compact 90).

Nou vroeg ik me af of het zin heeft om mijn tuner te vernieuwen, door een een nieuwe te kopen. Mijn tuner is uit de tijd van de laatste lp's en het geluid is niet zo goed meer, veel gekraak en ruis bij radio, dit heb ik niet bij cd via disc-man. Ik gebruik de antenne die erbij zit.

Heeft het zin om een nieuwe te kopen, zo ja wat is een goede voor een leuke prijs?

• WaarAnders
niemand?

Verwijderd

Ik denk dat jij dat zelf het beste kan bepalen. Ga eens naar de winkel en kijk eens hoeveel een goede tuner kost. Als jij dat geld voor het kwaliteitsverschil wilt neerleggen, moet je het doen natuurlijk.

• WaarAnders
mijn vraag is of er kwaliteitsverschil is? Bijv. betere technieken en dat soort dingen. Ik had een sony gezien voor 350,- ( link ) is dit veel voor een tuner?

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 16:41 schreef WaarAnders het volgende:
mijn vraag is of er kwaliteitsverschil is? Bijv. betere technieken en dat soort dingen. Ik had een sony gezien voor 350,- (link volgt) is dit veel voor een tuner?
Als je van radio via de antenne overschakelt op radio via de kabel is er zeker wel een kwaliteitsverschil en kan het een goede aankoop zijn als je veel naar de radio luistert. De tuners van tegenwoordig halen bijna CD-kwaliteit, dus daar kan je wel aardig mee vergelijken denk ik.

• WaarAnders
Ik heb op mijn tuner volgens mij wel een kabel-aansluiting zitten. Op mijn versterker heb ik ook een tuner supply (15v, 160mA) zitten wat is dit en heb ik hier wat aan?

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:57

Opa

Nu Multifocaal!

Op dinsdag 16 oktober 2001 16:41 schreef WaarAnders het volgende:
mijn vraag is of er kwaliteitsverschil is? Bijv. betere technieken en dat soort dingen. Ik had een sony gezien voor 350,- ( link ) is dit veel voor een tuner?
Die is uit 1996 en kostte toen ff wat meer. (try duizend gulden)
Het is een Extremely Standard model waarvan WhatHiFi zei:
Highly recommended in the 1996 awards. Even flatters processed sound of rock stations.

Die Philips ingang is denk ik voor een bijpassende Philips tuner? Ik had ooit ook een Pioneer setje waarvan de tuner met een bandkabel vast zat.

Wanneer gaan die spiekerts er uit? Dat zijn toch van die Wehkamp modellen in wit of zwart fineer?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• WaarAnders
die is niet voor de tuner, die gaat ergens in waar die vast zit volgens mij. Deze is leeg en hij doet het wel.
Die speakers zaten bij dit setje, ze zijn zwart, meer weet ik niet.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Als je ruis hebt zou ik eerst maar eens kabelradio aan gaan sluiten en kijken of dat veel scheelt.

Ik den dat het namelijk daar eerder aan zal liggen dan aan het apparaat zelf.

• WaarAnders
ok dan pobeer ik dat eerst wel
Pagina: 1