Toon posts:

Superstack 3300 TM configgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb net met de search al het een en ander gevonden en iets verder gekomen maar ben er nog steeds niet.

Heb hier bovengenoemde switch en wil hem gaan configgen,had eerst alles geprobeerd maar kreeg geen verbinding.
Na het lezen van een aantal posts met de search ben ik hyperterminal van win2000 gaan gebruiken, ik krijg nu wel connectie maar geen info.
Wie helpt mij.???
thnx

Verwijderd

Met een standaart nulmodem kabel (com poort) kun je er hyperterminal op komen. (baut rate veranderen naar 9600).
Dan heb je 3 acces levels

Monitor Acces level:
Username:monitor
Passwrd:monitor

Manager Acces level:
Username:manager
Paaswrd:manager

Security Accels level:
Username:admin
Passwrd: (No password)
of
userName:security
passwrd:security

Als je eenmaal in zit wijst het zich vanzelf. Geef dat ding een ip, dan kun je er later van je browser op komen en met tftp de nieuwste firmware uploaden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erin thnx voor je hulp, en idd nadat je een ip adres hebt opgegeven kun je hem ook benaderen via de software.

Verwijderd

Je kunt de software (Transcend Network Supervisor) gratis regge....

En je kunt nu de switch ook benaderen met je browser....

Verwijderd

Topicstarter
Klopt allemaal het duurde ff maar als het eenmaal allemaal werkt.... *D
Ben nu bezig met tressholds en snmp messages....
Gaat nog niet helemaal volgens plan.
Weet jij trouwems wat meer van het stack gebeuren (ik heb er hier drie)volgens de documentatie kun je een stack (4 switches) 1 ip-adres geven.

Verwijderd

Nee, sorry, ik gebruik de matrix poort niet. Ik gebruik cross cables. In de documentatie staat wel dat het moet dmv de matrix calbles, maar hoe je dan verder configd weet ik niet. Maar ik denk niet dat het erg veel voorsteld....

Ik weet niet welke documentatie je hebt dus heb ik effe een
<a href:"http://www.3com.com/products/en_US/result.jsp?selected=2&sort=effdt&sku=3C16980A-US&order=desc"> linkje </a> opgezocht.

Ik hoop dat dit heeft gewerkt...(dat linkje dan). Anders effe sleur en pleur..... :P

Verwijderd

Niet gewerkt dat <a href>

Hoe werkt dat eigenlijk....?

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Het makelijke van een matrix kabeltje is dat je er gewoon een matrix kabel tussen plaatst (wel even de switch uitzetten) Daarna kun je ze weer aan zetten, en de switchen worden automatisch gekoppeld. Je kunt de beide switchen benaderen op het 1e of het andere adres.

Het is o zo simple

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

Verwijderd

Ik weet het maar mijn baas vind 250 piek voor een kabeltje te veel. }:O

Dan maar geen backbone van een gig, mocht onze backbone straks onze bottleneck zijn dan dan dan dan.... :(

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha sorry maar dat moet voor jou toch wel errug frusterend zijn, koopt het bedrijf dure switches met goede performance gaan ze bezuinigen op kabeltjes en gebruiken ze de performance niet.
Btw. mijn tsacks bestaan uit 1 superstack 3300 MM met drie matrix poorts, dit is zeg maar de primary switch en 3 superstacks 3300 XM's gekoppeld dmv matrix kabels.
Het werkt hier prima en idd matrix kabels erin en werken.

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Bij ons staat er eerst een CoreBuilder9000 rond te stampen. En daar omheen staan zo'n 30 3300 switches in vier segmenten per twee gestacked. De segmenten zijn onderling gekoppeld met 1 GBit glas vanaf de CoreBuilder. Segmenten zijn ook nog gekoppeld met 24x UTP kruislings naar alle segmenten (als backup netwerk). Onder het motto: "Aan het netwerk zal het niet liggen."

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Pagina: 1