Zijn de Harcore Flighsims nou echt afgelopen?

Pagina: 1
Acties:

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Topicstarter
Hallo,

jammer genoeg begint het er op te lijken dat de "echte" flightsims hun beste tijd hebben gehad. Maar waarom?!
Zijn de huidige flightsims dan ZO goed dat niemand meer probeert deze te verbeteren (lijkt me niet) of zijn de gamers van nu te lui om 2 kg handleiding door te bestuderen?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

MS FS 2001 komt vrijdag uit...
Dat is wel hardcore ;) En het ziet er wel gelikt uit.

Of bedoelde je meer de combat fs'en...

• JoeKurr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11-2025

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Als je nog ff geduld hebt, dan heb je weer 2 sims om je hart mee op te halen: Il-2 Sturmovik en LOMAC.

Van Il-2 heb ik een demo en die ziet er zeer goed uit.
Van LOMAC heb ik alleen nog screenshots gezien, maar dat belooft ook een schitterende sim te worden, zeker als ik de opmerkingen van Matt Wagner en Carl Norman (projectleiders LOMAC) mag geloven.

Release data zijn geloof ik:
Il-2: ergens in november 2001
LOMAC: februari 2002 (maar is nu nog pre-alpha, dus dat kan later worden)

Dutch Flanker Display Team
You can't be lost if you don't care where you are

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

IL-2 en LOMAC staan heel heel erg hoog op mijn verlanglijstje.

Tot die tijd vliegen we nogaltijd de kleppen van de hel met Falcon 4.0! :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• JoeKurr

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Ik geef zelf de voorkeur aan Flanker 2.51
(zie mijn sig & icon :) )

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Topicstarter
Falcon 4.0 die ga ik nog eens opzoeken in een winkel tegen een goeie prijs, ik zag hem laatst voor 30 piek, maar met m'n domme kop heb ik hem laten hangen |:(

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Als dat de normale box versie was met 500+ pagina handleiding dan mag je jezelf wel slaan ja.. :) Schijnt in NL nog wel te krijgen te zijn maar buiten Nederland schijn je alleen nog maar "budget" versies te kunnen krijgen.. dus met de handleiding als PDF file.. :r

Falcon 4.0 is goed, eFalcon 1.10/RP5.0 is geweldig.. en online met je favorite VFW is helemaal wow. :)

Hier wat screenies genomen tijdens diverse missies met het 87th VFW Stray Dogs. :D

Afbeeldingslocatie: http://www.87th.org/scrshots/pics/19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.87th.org/scrshots/pics/38.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.87th.org/scrshots/pics/35.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.87th.org/scrshots/pics/34.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.87th.org/scrshots/pics/27.jpg

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• JoeKurr

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Op maandag 22 oktober 2001 15:28 schreef tazzman het volgende:
Als dat de normale box versie was met 500+ pagina handleiding dan mag je jezelf wel slaan ja.. :) Schijnt in NL nog wel te krijgen te zijn maar buiten Nederland schijn je alleen nog maar "budget" versies te kunnen krijgen.. dus met de handleiding als PDF file.. :r

Falcon 4.0 is goed, eFalcon 1.10/RP5.0 is geweldig.. en online met je favorite VFW is helemaal wow. :)

Hier wat screenies genomen tijdens diverse missies met het 87th VFW Stray Dogs. :D

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Kom 10/11 november ook ff langs bij de Specials Corner als je tijd hebt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bweijers.demon.nl/zooi/DFDT.gif

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ja, ik weet alleen niet zeker of ik dan in Nederland ben .... vandaar dat ik ook niet zal vliegen voor het 87th VFW in de Squad Compo. Da's jammer, want ik denk dat we daar es behoorlijk een poepie zullen laten ruiken >:)

• JoeKurr

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Je staat wel op de lijst.

(of is dat een andere Tazz?)

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 14:21 schreef steveman het volgende:
Hallo,

jammer genoeg begint het er op te lijken dat de "echte" flightsims hun beste tijd hebben gehad. Maar waarom?!
Zijn de huidige flightsims dan ZO goed dat niemand meer probeert deze te verbeteren (lijkt me niet) of zijn de gamers van nu te lui om 2 kg handleiding door te bestuderen?
Ik heb vandaag nog een post gedaan! Check this:

[topic=298375/1/25]

Gaat over GRATIS WarBirds online. Volstrekt legaal!

• JoeKurr

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Op maandag 22 oktober 2001 16:14 schreef SAPman het volgende:

[..]

Ik heb vandaag nog een post gedaan! Check this:

[topic=298375/1/25]

Gaat over GRATIS WarBirds online. Volstrekt legaal!
Heb ik gelezen, ja.
Echt cewl dat dat in Rusland zomaar kan :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op maandag 22 oktober 2001 16:12 schreef JoeKurr het volgende:
Je staat wel op de lijst.

(of is dat een andere Tazz?)
Nee dat is moi. Maar dat klopt dan niet helemaal denk ik. Maar goed, we weten zelf wel dat ik niet mee doe dus... dat zit wel snor.

Ik moet wel lachen hoor, dat iedereen op dat forum gaat lopen klagen dat wij (87th VFW) willen vliegen *zonder* Padlock boxen en *zonder* labels en *met* BullsEye calls. Iedereen maar jammeren dat het "te moeilijk is". :? Of je vliegt Falcon 4.0 of je vliegt het niet hoor. Maar goed, dat is maar mijn mening.... niet iedereen is zo gek als ons.

• JoeKurr

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Op maandag 22 oktober 2001 16:32 schreef tazzman het volgende:

[..]

Nee dat is moi. Maar dat klopt dan niet helemaal denk ik. Maar goed, we weten zelf wel dat ik niet mee doe dus... dat zit wel snor.

Ik moet wel lachen hoor, dat iedereen op dat forum gaat lopen klagen dat wij (87th VFW) willen vliegen *zonder* Padlock boxen en *zonder* labels en *met* BullsEye calls. Iedereen maar jammeren dat het "te moeilijk is". :? Of je vliegt Falcon 4.0 of je vliegt het niet hoor. Maar goed, dat is maar mijn mening.... niet iedereen is zo gek als ons.
Zitten er labels in Falcon?
Bij Flanker moet je alles zelf uitzoeken, das veel leuker :)
Je kunt op je MFD wel zien of je een vriend of een vijand aan het tracken bent.

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 16:15 schreef JoeKurr het volgende:

[..]

Heb ik gelezen, ja.
Echt cewl dat dat in Rusland zomaar kan :)
Kan ook in Nederland hoor! Ik vlieg daar al een jaar >:)

• JoeKurr

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Op maandag 22 oktober 2001 16:53 schreef SAPman het volgende:

[..]

Kan ook in Nederland hoor! Ik vlieg daar al een jaar >:)
Ik bedoelde eigenlijk dat verbouwen van de code :)

• DarkShadow
  • Laatst online: 07-02 22:23
euj, komt er ook nog falcon 5.0 (naja 4.0 was al vrij perfect)
en wat is eFalcon?

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Falcon V is in de planning. zal nog wel een paar jaartjes duren. hij is geschedueled voor de Xbox als het goed is. en zal waarschijnlijk een Falcon 4.0 + F4UT zijn met een nog betere graphics engine.

F4UT gaat waarschijnlijk de mod der mods voor F4 zijn aangezien G2I (die nu de rechten van F4 hebben opgekocht) geen .exe edits meer toestaan behalve van deze groep. en die mogen aleen meer voor een bepaalde tijd nog in de .exe lopen wroeten

anyways, er zijn hier een paar Hardcore Flightsim PPL hier op GoT. en ik denk dat je ze op je handen + voeten wel kunt tellen (misshien zijn ze te druk met vliegen en tweaken dat ze hier nooit hun kop laten zien)

BTW: F4 (iig zijn community) is nog springlevend na 3 jaar

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

BTW, lijkt het nou zo, of zijn flightsim topics nou in opkomst hier op GoT? ik zie er elke 2 weken wel een

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• 456
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Op dinsdag 16 oktober 2001 14:24 schreef LePluis het volgende:
MS FS 2001 komt vrijdag uit...
Dat is wel hardcore ;) En het ziet er wel gelikt uit.

Of bedoelde je meer de combat fs'en...
Ik hoop dat je Microsoft Flight Simulator 2002 bedoelt... Want als DIE vrijdag uitkomt, heb IK een heeeeeeeel goed weekend :D

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op maandag 22 oktober 2001 16:44 schreef JoeKurr het volgende:

[..]

Zitten er labels in Falcon?
Bij Flanker moet je alles zelf uitzoeken, das veel leuker :)
Je kunt op je MFD wel zien of je een vriend of een vijand aan het tracken bent.
In Falcon 4.0 kan je labels aanzetten als je dat wilt.. dat wil ik dus niet. Je kan niet zo maar zien wat een friend of foe is..althans niet in eFalcon 1.10. De NCRT kan eventueel achterhalen wat voor een kist het is.. maar da's niet altijd zeker. Ook AWACS kan helpen maar als die het ook niet weet... tja, dan moet je hem maar ID'n met de Eyeball Mk I.. En zo hoort het :)

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Op woensdag 24 oktober 2001 22:16 schreef tazzman het volgende:

[..]

In Falcon 4.0 kan je labels aanzetten als je dat wilt.. dat wil ik dus niet. Je kan niet zo maar zien wat een friend of foe is..althans niet in eFalcon 1.10. De NCRT kan eventueel achterhalen wat voor een kist het is.. maar da's niet altijd zeker. Ook AWACS kan helpen maar als die het ook niet weet... tja, dan moet je hem maar ID'n met de Eyeball Mk I.. En zo hoort het :)
Da's wel lastig op lage resoluties en grote afstanden. het handigst is om ff een seconde te wachten of ie geen buddie spike zegt. (moet ie wel van jou flifgt zijn)

© ocf81 1981-infinity

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Wat voor resolutie gebruik je dan?

• JoeKurr

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Op woensdag 24 oktober 2001 22:16 schreef tazzman het volgende:

[..]

Das waar. Maar het is toch wel verrekte makkelijk als je een beetje hulp hebt (IFF), zeker als je tegenstander is bewapend met AIM-120's. Die zijn knap lastig te ontwijken :)

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op woensdag 24 oktober 2001 21:54 schreef ocf81 het volgende:
BTW, lijkt het nou zo, of zijn flightsim topics nou in opkomst hier op GoT? ik zie er elke 2 weken wel een
cool toch :)

beetje variatie op de FPS topcis :)

labels aanzetten in F4? hoe doe je dat dan :+

heb in het begin regelmatig friendly's neergehaald :D

maar ik wacht nog steeds op de Cougar, F4 met Logitech wingman is toch niet zo erg geslaagd

had idd beter kunnen wachten met me Hotas verkopen tot ik daadwerkelijk de Cougar in me handen had gehad ;( naja er is iig iemand blij met een toppie Hotas set :)

heb er hier iemand ook een F4 opstelling gemaakt??? houten standaards naast zijn stoel zodat je echt relaxed zit ipv de hotas op je bureau ??

ik zit erover te denken om dat te gaan maken voor de Cougar straks namelijk

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• JoeKurr

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Op donderdag 25 oktober 2001 09:38 schreef -=BoKKiE=- het volgende:

[..]

cool toch :)

beetje variatie op de FPS topcis :)

maar ik wacht nog steeds op de Cougar, F4 met Logitech wingman is toch niet zo erg geslaagd

had idd beter kunnen wachten met me Hotas verkopen tot ik daadwerkelijk de Cougar in me handen had gehad ;( naja er is iig iemand blij met een toppie Hotas set :)

heb er hier iemand ook een F4 opstelling gemaakt??? houten standaards naast zijn stoel zodat je echt relaxed zit ipv de hotas op je bureau ??

ik zit erover te denken om dat te gaan maken voor de Cougar straks namelijk
Een vriend van mij heeft zoiets gedaan voor zijn Suncom HOTAS. Hij heeft twee houders gemaakt die hij over zijn armleuningen heen kan schuiven. Zijn throttle en stick hangen dan voor de leuningen. Vliegt perfect.
Ikzelf hang mijn set met plankjes + lijmklemmen aan de rand van mijn bureau. Hierdoor zit alles een beetje op normale hoogte.

Wat die Cougar betreft, binnenkort op de Lowland Tiger Meet geven ze er twee weg. :)

Pagina: 1