Toon posts:

Priority telecom van UPC en nummerweergave

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben net de bezitter geworden van een aansluiting van Priority Telecom van UPC. Ik heb ook al Chello, dus mijn 2de lijntje is lekker gratis!! Ideaal met een fax! Alleen het vervelende is bij UPC dat ze vertellen dat ze nummerweegave hebben op de telefonielijn, alleen die werkt alleen als je een "speciale" UPC nummermelder koopt!! En DAT zeggen ze er weer juist niet bij als je een aansluiting aanvraagd!! Dus ik heb met mijn huidige toestel (siemens gigaset 3010 comfort) er niets aan!!! Ik heb geen nummerweergave op mijn toestel terwijl ik er wel voor betaal! |:(
Zo... dit wilde ik even kwijt over de anders goede service van UPC (ben toch uiteindelijk een tevreden klant hoor!!) 8-)

Marijn

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 22:55

Mark_640

In my memory

't werkt wel, je moet alleen een toestel hebben dat FSK-signalering ondersteund... Dat is nml. het systeem dat Priority gebruikt, net zoals alle andere telecomproviders in Europa, behalve de KPN, die moeten weer zonodig een Amerikaans systeem gebruiken... Hoe dat heet weet ik zo niet uit m'n blote hoofd...

Alleen lullig dat 90% van alle toestellen op de nederlandse markt wel geschikt zijn voor KPN, en niet voor FSK...

edit:

Systeem wat KPN gebruikt heet DTMF...

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
mooie smoes om siemens laatste (en mooiste :9~ ) aan te schaffen:

Afbeeldingslocatie: http://www.algebeld.nl/dect/images/4010micro.jpg

Gigaset 4010 Micro

-Digitale draadloze DECT-telefoon met Gigaset 4000 Micro handset, uitbreidbaar tot maximaal 6 handsets
-Comfortabele bediening via het eenvoudige menu
-Verlicht grafisch display met 5 regels
-Gewicht handset ca. 100 gram
-Telefoonboek voor 200 namen
-Handen vrij bellen
-Trilfunctie
-Standby-tijd max. 250 uur spreektijd max. 15 uur
-Kleur midnightblue
-Levering inclusief Nederlandse stekker
-LET OP! Dit is een Duits basisstation. Nummerweergave wordt in FSK weergegeven. Nummerweergave FSK werkt niet met KPNtelecom! Het menu is wel Nederlands.

• Libertarian
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
KPN heeft waarschijnlijk niet gekozen voor FSK omdat de switches die zij eerst gebruikten (Ericsson) niet geschikt waren voor FSK, maar wel voor DTMF

Maar nu het volgende de toestellen ondersteunen het wel, maar hoe zet je het aan. Je moet de CLI informatie veranderen van DTMF naar FSK veranderen. Je moet dus op een of andere manier je toestel flashen of een vinkje aan zetten in een of ander menu van je telefoon, maar hoe je dit doet geen idee :? weet iemand het?

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 22:55

Mark_640

In my memory

Hmmm... Ik heb hier een Panasonic KX-TCD705, ondersteund beide, en werkt ook op beide zonder ook maar iets in te stellen... Lijkt me ook niet echt logisch...

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:05
Op donderdag 24 januari 2002 16:10 schreef Mark_640 het volgende:
Hmmm... Ik heb hier een Panasonic KX-TCD705, ondersteund beide, en werkt ook op beide zonder ook maar iets in te stellen... Lijkt me ook niet echt logisch...
Zoals je zelf al zegt... jou toestel ondersteund zowel DTMF als FSK. Dus das wel logisch ;). Alleen de meeste toestellen ondersteunen maar 1 systeem.

Verwijderd

Je nederlandse Gigaset gaat dit nooit ondersteunen... maar kan natuurlijk niet in toekomst kijken..
Ben benieuwd hoe je een gigaset kunt gaan flashen... echt waar!!!

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:53

sll

Op dinsdag 16 oktober 2001 17:47 schreef koen het volgende:
mooie smoes om siemens laatste (en mooiste :9~ ) aan te schaffen:

[afbeelding]

Gigaset 4010 Micro

...
Huh, zijn deze zomaar in Nederland te koop :?

(Ik zie het al, een online-winkel).

Heeft iemand deze ook al in gewone winkels gezien, ik zoek me altijd rot naar FSK-toestellen (Ik heb Essent Twinner telefonie).

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Sinds gisteren dan een telefoon met nummerweergave, maar ja, ook UPC... Is er een mogelijkheid om de nummerweergave alsnog te fixen? Zijn er wellicht sets te koop, welke het signaal kunnen wijzigen?

Ik heb overigens een Binatone MD1500 systeem.

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Je volgende gigaset dus gewoon in Duitsland kopen, daar werken ze wel met FSK. Overigens valt je 3010 misschien ook wel te flashen?

Vandaag geen signature

Verwijderd

Maar nu het volgende de toestellen ondersteunen het wel, maar hoe zet je het aan. Je moet de CLI informatie veranderen van DTMF naar FSK veranderen. Je moet dus op een of andere manier je toestel flashen of een vinkje aan zetten in een of ander menu van je telefoon, maar hoe je dit doet geen idee :? weet iemand het?
DTMF en FSK: beiden hele verschillende hardware.
Vergelijk het met een auto en een tram... beide vervoermiddelen maar beide werken ze anders.

FSK: modem (1200 baud)
DTMF: DTMF toontjes

Verwijderd

Het is ook mogelijk op de Philips Zenia Voice. Moet dan wel het volgende doen:Het is mogelijk om met de Zenia Voice nummerweergave te ontvangen in combinatie met Priority Telecom. Echter dient u de instellingen te veranderen daar deze standaard staan ingesteld op het regulier KPN telefoonnetwerk.

U doet dit alsvolgt:

-U toetst in #533
-Bevestig met OK
-In het beeld verschijnt 'Type 3'
-Bevestig dit met OK

U zult hiermee nummerweergave kunnen ontvangen via de FSKsignalering van UPC.
Pagina: 1