AMD TB 1400 of Athlon xp versie ????

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Topicstarter
Ja Ja ik heb de search al gebruikt.(dat ben ik kwijt)

Wat kan ik beter kiezen voor een rap systeem waarmee ik internet, homepage maken en een beetje foto bewerken doe, muziek bewerken, af en toe een spelletje, en allerlei andere proggies draai EN leuk vind om een snel pc in elkaar te knutselen.

- De (oude) vertrouwde AMD Athlon 1400 Thunderbird

- De nieuwe Athlon XP 1500+/1600+/1700+/1800+

Check mijn homepage voor mijn huidige specs en schiet er dan maar eens op.

Greetings

Fireman *D

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

Die nieuwe zal wel leuk zijn alleen is nog nie bewezen geslaagd.
De "oude" is wel geslaagd vind ik, dus neem gewoon nog de TB1400 is ook nog es goedkoper.

Tweakers Discord

Verwijderd

AMD Athlon XP 1500+ (1,33GHz)    FL 365,-
AMD Athlon Thunderbird 1400        FL 331,-

Als ik dit in de pricewatch zie staan dan zou ik zeker voor de Athlon XP gaan. De snelheid moet je zelf weten dat ligt aan je budget. ;)

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Als het prijsverschil niet al te groot is zou ik voor de XP gaan.
Die is makkelijker over te klokken, makkelijker te koelen (temp. blijf lager) en hij is geloof ik ook sneller dan een gewone TB.
Makkelijke keus zou ik zeggen...

Niet?
[Specs]

Verwijderd

SiGNe de XP is niet makkelijker te overklokken hoor! Er is nl nog geen oplossing gevonden om hem te unlocken! ;)

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 14:09 schreef Brabus het volgende:
AMD Athlon XP 1500+ (1,33GHz)    FL 365,-
AMD Athlon Thunderbird 1400        FL 331,-

Als ik dit in de pricewatch zie staan dan zou ik zeker voor de Athlon XP gaan. De snelheid moet je zelf weten dat ligt aan je budget. ;)
Wat is sneller :? dan de TB 1400 de 1500+/1600+/1700+/1800+

De kloksnelheden ken ik, maar welke komt er uiteindelijk als sneller uit dan de TB 1400. De athlon XP pakt de zaken iets ander aan, en daarom (mischien op een bepaalde manier) sneller.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Ik denk dat ze allemaal sneller zijn dan de thunderbird 1400. En als dat nu nog niet het geval is dan komt dat in de toekomst nog wel wanneer de XP beter ondersteund word. :)

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-06 08:14
Jullie vallen nu al voor de marketingpraatjes van AMD! Dit is precies de reden van die PR rating en dat is ook precies de reden waarom ze die XP dingen zo hoog prijzen. Ze prijzen ze namelijk door de rating te vergelijken met de Mhz van de oude procs.

Ik zou nu altijd voor de tb1400 gaan. Een stuk goedkoper en ik gok ongeveer even snel als zo'n 1600+ ding.

En... beter ondersteund wordt slaat bij mijn weten ook nergens op, want er zitten geen nieuwe instructiesets enzo in die nog moeten worden geimplementeerd.

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
check de laatste test op toms hardware en je ziet dat de tb1400 net iets trager is dan de xp1500+ (gemiddeld genomen)
soms dus wat sneller (in benchmarks waar mhz meer telt), maar vaker net wat langzamer (daar waar de nieuwere dingen gaan meespelen)

en overclocken qua multiplier kan ook wel al gewoon hoor, het is alleen net wat moeilijker om potloodstreepjes te zetten omdat er een soort kuil tussen de 2 puntjes zit...
anders kun je altijd eerst nog gewoon met de fbs overclocken (wat je zoizo eerst moet doen --> sneller)

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

Op dinsdag 16 oktober 2001 15:20 schreef Cyclops10 het volgende:
check de laatste test op toms hardware en je ziet dat de tb1400 net iets trager is dan de xp1500+ (gemiddeld genomen)
soms dus wat sneller (in benchmarks waar mhz meer telt), maar vaker net wat langzamer (daar waar de nieuwere dingen gaan meespelen)

en overclocken qua multiplier kan ook wel al gewoon hoor, het is alleen net wat moeilijker om potloodstreepjes te zetten omdat er een soort kuil tussen de 2 puntjes zit...
anders kun je altijd eerst nog gewoon met de fbs overclocken (wat je zoizo eerst moet doen --> sneller)
heb je een ur-elletje? ik kan ze namelijk niet vinden... :(

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op dinsdag 16 oktober 2001 14:34 schreef DaZZle het volgende:
Jullie vallen nu al voor de marketingpraatjes van AMD! Dit is precies de reden van die PR rating en dat is ook precies de reden waarom ze die XP dingen zo hoog prijzen. Ze prijzen ze namelijk door de rating te vergelijken met de Mhz van de oude procs.
fair, je hebt enigzins gelijk (denk ik)
Ik zou nu altijd voor de tb1400 gaan. Een stuk goedkoper en ik gok ongeveer even snel als zo'n 1600+ ding.
waarschijnlijk wel idd, in de meeste real-life situaties (XP@1400 benched iig beter dan TB@1400, dus hij is wel sneller)
En... beter ondersteund wordt slaat bij mijn weten ook nergens op, want er zitten geen nieuwe instructiesets enzo in die nog moeten worden geimplementeerd.
Er zit toch echt SSE in, verder heeft ie ook verbeterde cache 'iets'... (ja klinkt stom, maar ff geen zin om op te zoeken, ik geloof dat het 'branch-prediction' was)
Dit zorgt er o.a. voor dat een (morgan) duron bijna even snel is als een TB (bij gelijke klok), hoewel die laatste 4x zoveel cache heeft.
Pagina: 1