Toon posts:

Plexiglas verkrijgbaarheid

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu bezig een CAr-MP3 kast te maken van plexiglas,
na veel zoeken op het forum en als in het echie,
Gamma,Formido hebben meestal alleen blank plexiglass
2 of 4 mm (vrij dun) en duur,HUBO heeft Wit en blank plexiglass in verchillende dikten (niet altijd op voorraad,maar zagen wel netjes op maat)

Iemand nog tips met plexiglas? Hoe zagen of eeen ijzerdraad aan solderbout knopen en dan uitsmelten gaat dat ook ?

Success!
Warezhelp

Verwijderd

Topicstarter
P.S foto's en andere tips probeer ik late als ie af is online te zetten!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:24

FFF

ik heb weleens een plexi systeemkast gemaakt, was alleen heel lelijk, was nog 2deklas mavo ofzo, onze opdracht. Normaal snlet je plezi, en dan buig je het, da's zo'n speliale langwerpige blak, met felle lamp/straler, en daar leg je hem dan op, maar jah dat is wel prijzig denk ik, of het met een ijzerdraad gaat weet ik niet, omdat die erdoorheen smelt, da's dus meer om te snijden. verder kun je plezi, met een figuurzaag zagen etc, niet zo'n probleem. of een gewone zaag, met kunstof bladje. op school hadden we iid, alle kleuren plexi, tot 8mm dik ofzo. maar wilde dit ook een x gaan doen, maar je betaald je eigen scheel als je bij een bouwmarkt wat wilt gaan kopen. houd er wel rekening mee dat plexi isoleerd, en dus extra koeling op z'n plats is :D

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op dinsdag 16 oktober 2001 13:16 schreef FFF het volgende:
ik heb weleens een plexi systeemkast gemaakt, was alleen heel lelijk, was nog 2deklas mavo ofzo, onze opdracht. Normaal snlet je plezi, en dan buig je het, da's zo'n speliale langwerpige blak, met felle lamp/straler, en daar leg je hem dan op, maar jah dat is wel prijzig denk ik, of het met een ijzerdraad gaat weet ik niet, omdat die erdoorheen smelt, da's dus meer om te snijden. verder kun je plezi, met een figuurzaag zagen etc, niet zo'n probleem. of een gewone zaag, met kunstof bladje. op school hadden we iid, alle kleuren plexi, tot 8mm dik ofzo. maar wilde dit ook een x gaan doen, maar je betaald je eigen scheel als je bij een bouwmarkt wat wilt gaan kopen. houd er wel rekening mee dat plexi isoleerd, en dus extra koeling op z'n plats is :D
in mijn tijd op de middelbare school hadden we een draadje waar het stukkie plexiglas boven hing (niet er direct op). Dat werktte goed iig.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

lijntje op de bovenkant snijden en dan breken ist makkelijkst. En een dremel voelt zich ook wel thuis met plexi alleen moet je na afloop wel bijschuren omdat ie nogal lelijke randjes maakt.

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 13:50 schreef Stropdas het volgende:

[..]

in mijn tijd op de middelbare school hadden we een draadje waar het stukkie plexiglas boven hing (niet er direct op). Dat werktte goed iig.
Dat is om plexiglas te buigen !! |:(

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Zelf netjes plexiglas zagen was echt KL*TE dus als je het ergens kunt laten doen zeker doen want machinaal gaat gewoon een stuk netter.

Het buigen doe boven een ijzerdraadje werkt dus niet .. daar moet je dus geen ijzerdraad voor gebruiken maar WEERSTANDSDRAAD verkijgbaar bij de betere electronica zaak.

Sucses ermee

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Ik heb bij de gamma naar dat spul gekeken, dat spul was 45 piek voor een stukkie van ongeveer 60 bij 60 ongeveer een halve cm dik. Reken maar uit je verlies! Voor mijn kast heb ik ongeveer 5 platen nodig en reserve (het gaat toch fout bij bij) das dus minimaal 225 piek!
Toch maar een gewoon kastje en een beetje modden.......

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:04

Keida

wysiwyg

onzin! je hebt geen reserve nodig, want het is echt niet zo lastig om te verwerken. Dit scheelt je dus 1/3 van de prijs :Z

(En mocht je nou echt weinig kunnen en toch zo'n plaat vernachelt, dan haal je een nieuwe bij de bouwmarkt, heb jij geen voorraadrisico)

IJsdikte op de Elfstedentocht Check of zwemshort mag op camping in Frankrijk

• FFF

FFF

houd er rekeing mee dat je op de juiste snelheid moet zagen, van het zagen word het namelijk warm, en smelt de zaagsnede weer aan elkaar, dan kun je een net resultaat wel vergeten, dus ik zou wel degelijk even oefenen. BTW zwart plexi is heel mooi :9~ Alleen kun je niet (goed) doorheen kijken

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 16 oktober 2001 18:06 schreef FFF het volgende:
houd er rekeing mee dat je op de juiste snelheid moet zagen, van het zagen word het namelijk warm, en smelt de zaagsnede weer aan elkaar,
daarvoor gebruik je kunststof zaagbladen
worden veel minder warm

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 20:27

Spais

The Spais Melange

Ik was ook op zoek naar een stukkie plexiglas van 150x50cm van 5mm dik.. Dat was zown 140 piek! Toch iets te duur dat spul :(

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:09
Hehehe, vroeg laatst aan mn pa waar ik da beste kon kope, bleek hij nog een stuk van 30x100 en eentje van 45x45 te hebben staan 8-)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• FFF

FFF

Op dinsdag 16 oktober 2001 18:41 schreef Spais het volgende:
Ik was ook op zoek naar een stukkie plexiglas van 150x50cm van 5mm dik.. Dat was zown 140 piek! Toch iets te duur dat spul :(
triest he :(
is er geen andere plaats waar je dat tegen een normale prijs kunt kopen?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 16 oktober 2001 20:39 schreef FFF het volgende:

[..]

triest he :(
is er geen andere plaats waar je dat tegen een normale prijs kunt kopen?
volgens mij niet :?

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Je zou kunnen proberen bij bedrijven die het gebruiken of je er een stuk kan krijgen voor inkoopsprijs of zo...
Ik ken alleen eeen bedrijf in nieuwegein hoe ze hetten weet ik zo 123 niet maar die doen alles met plexiglas namelijk. Bij ons op de zaak (meubelfabriek) wordt het ook gebruikt maar dat was lezen geloof ik (zelfde toch?) dus dat zou je ook kunnen proberen...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Topicstarter
Plexiglas zwart is al bij mij in huis nu nog bewerken :)
moederbord zit er al op maar nu nog de rest :)
Pagina: 1