468 DX2 & Internet

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:50
Hallo allemaal,

Ik ken dus iemand met een 486 DX2 Computer. 32 MB (EDO) ram, en Windows 95.

Hij zou graag willen Internet Bankieren, e-mailen enz. Echt Internetten is niet nodig.

Een PCI Modem kan niet, want zijn 486 heeft ISA sloten.

Nou dus de vraag; is zijn computer geschikt voor een beetje Internette, Internet bankieren en e-mailen?

PS: Hij koopt dan een Extern modem!

Maarten

Verwijderd

Moet gewoon kunnen werken. Heb regelmatig zien werken op dergelijke systemen. Hou er wel rekening mee dat paginaopbouw en dergelijke niet al te snel is.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

zeer traag, maar het kan wel :) succes ermee! ;)

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:50
Is het te doen of niet? het moet natuurlijk geen uren duren!

Verwijderd

Op mn oude 486 met 33k modem duurt een gemiddelde page inladen een halve minuut.. Vooral pages met zware graphics en flash trekt een 486 niet meer, maar aangezien het alleen emails en internetbankieren wordt, zou het volgens mij wel kunnen.

Verwijderd

Als hij op die pc alleen maar internet dan moet het snel genoeg zijn om redelijk te kunnen internetten.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:36

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Gewoon Win95 OSR2 installeren en dan exploder 5, gaat prima !

Je kan altijd een overweging maken om het minder ruimte en kracht slurpende Opera te installeren.

Als modem moet je op zoek gaan naar een ISA versie of gewoon een (wel iets duurdere) externe versie.

Maar Win3.11 voldoet ook goed. Veel telebanksoftware draaien nog onder DOS en er bestaan 16 bits versies van netscape 4.x en Explodr 4.x

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een 486 met een goede hardware modem hoeft in het geheel niet voor een PIII onder te doen in rauwe surfen (flash etc is wel even wat anders).

Het is een kwestie van kijken waar de bottleneck zit- en die zit nog altijd op de 56k6 modem. Neem dus iig niets langzamers- dan zit je de enige echte bottleneck nog smaller te maken.

Verder is 32MB RAM ruim zat, idd Win95 of zelfs 98SE (doet het prima, alleen duurt het booten echt 5 min), IE NIET erop doen- sloom als wat- neem idd Opera.

Voor de echte geek ben ik zeker dat Linux+mozila/konqueror sneller zal zijn, maar betwijfel of die 'iemand' daar zin in heeft.

Oslik blyat! Oslik!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
Ja is het antwoord. Het kan. Maar vraag niet met wat voor snelheid!
32 MB is niet al te veel geheugen, en de kans is dus groot (lees 100%) dat hij als een idioot gaat zitten swappen. Zeker als je wat applicaties open zet.
En swappen op zo'n bak zonder al te snelle harddisk (geen PCI-sloten, dus ook geen snelle EIDE-controller, en dus ook geen speedy harddisk) is geen lolletje.
Maar een beetje tweaker houdt het geheugen goed in de gaten, en zorgt ervoor dat alleen heet noodzakelijke geladen wordt. (Tip: zet de swap-file op een eigen partitie).

Houdoe

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 16 oktober 2001 15:02 schreef Witte het volgende:
Ja is het antwoord. Het kan. Maar vraag niet met wat voor snelheid!
32 MB is niet al te veel geheugen, en de kans is dus groot (lees 100%) dat hij als een idioot gaat zitten swappen. Zeker als je wat applicaties open zet.
En swappen op zo'n bak zonder al te snelle harddisk (geen PCI-sloten, dus ook geen snelle EIDE-controller, en dus ook geen speedy harddisk) is geen lolletje.
Maar een beetje tweaker houdt het geheugen goed in de gaten, en zorgt ervoor dat alleen heet noodzakelijke geladen wordt. (Tip: zet de swap-file op een eigen partitie).
Die nachtmerrie scenario die je hier omschrijft is dus wat er gebeurt als je het verkeerd aanpakt. 32MB is ZAT zolang je maar geen IE5.x of Netscape6 gebruikt. Neem opera, evt. IE4.x, maar toch liefst Opera. Zet sowieso de swap file op vaste grote, gewoon alles doen wat je ook op een high-end sys doet om het sneller te laten lopen- alleen nu om het uberhaupt te laten lopen.

HDD swap moet je dus absoluut zien te voorkomen. Win95 gebruikt +-4MB, Win98 +-12, dus je houdt zelfs bij Win98SE nog een meg of 20 over voor applicaties. Echt genoeg, tenzij je probeert 2001 software erop te gooien. Dat is dus de grote fout die leidt tot enorm veel geswap.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Je zou er eventueel ook een ISDN modem in kunnen zetten. Mijn oude ISDN modem was namelijk ook ISA, dus dan heb je in ieder geval nog wat meer snelheid. 32MB RAM is inderdaad erg weinig, maar het moet te doen zijn. Zelf heb ik ook nog een tijdje gewerkt op een 486SX met Windows 95, ook nog wel geïnternet. Het is te doen, maar erg relaxed is het niet.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:10
jah, ik heb ook nog wel ergens mijn Teles ISA ISDN adapter liggen, dus mail maar als je denkt die nodig te gaan hebben...

ach...in een volgend leven lach je er om!

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Op dinsdag 16 oktober 2001 16:09 schreef 0siris het volgende:
jah, ik heb ook nog wel ergens mijn Teles ISA ISDN adapter liggen, dus mail maar als je denkt die nodig te gaan hebben...
Goh jij ook al.. ik d8 dat ik de enige was die dat rotding nog heeft liggen... :)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:10
Op dinsdag 16 oktober 2001 16:13 schreef smaij het volgende:
Goh jij ook al.. ik d8 dat ik de enige was die dat rotding nog heeft liggen... :)
Ik moet zeggen dat er nu ik hem al 3 jaar niet meer gebruik, ineens WEL redelijke CAPI drivers voor zijn, en dat je die gewoon mag downloaden. Zowaar vooruitgang. Alleen jaren te laat. Jammer jongens!
* 0siris boycot Teles het liefst, omdat ze _ABSOLUUT_ niet hebben meegeholpen met isdn drivers voor linux...

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hier een 486@100Mhrz staan voor me zusje met 16embee, win95osr2 en ie4 maar is verre van ideaal, 32 mb lijkt me al veel beter, dus ik denk dat het je wel gaat lukken. In een compaq, ik weet niet welke, heb ik es een 56k6 ISA modem zien zitten, dus ze zijn er wel.

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 17:49

Killjoy

Klingon lawn products

Moet best aardig draaien hoor. Win 95 (A of OS2R trouwens?) draait best aardig op een DX2-66, zeker met 32 MB edo.

Probeer er IE 4 op te zetten. Geen 5; dat kan op een p100 al last geven. Mocht IE4 niet goed werken, dan kan je altijd uitwijken naar Opera.

Zorg wel voor een redelijke harde schijf (400 MB of zo) Dan heb je tenminste een beetje ruimte voor tijdelijke internet files. Scheelt weer in het laden bij een 2e bezoek van een site.

Ads off en een pop-up killer zijn denk ik ook wel een aanradertje. Elk plaatje dat niet laadt is op een 486 meegenomen.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
wat met zon systeem ook enorm uitmaakt is het aantal kleuren dat staat ingesteld, 256 kleuren is echt maximaal als je hiermee wilt gaan surfen.
PS ik kon trouwens op mijn 386 nog prima surfen op het internet met mn 14k4 op 256 kleuren, flash bestond toen nog niet natuurlijk en websites waren toen wat kleiner ;)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:36

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op woensdag 17 oktober 2001 12:39 schreef nadd het volgende:
wat met zon systeem ook enorm uitmaakt is het aantal kleuren dat staat ingesteld, 256 kleuren is echt maximaal als je hiermee wilt gaan surfen.
PS ik kon trouwens op mijn 386 nog prima surfen op het internet met mn 14k4 op 256 kleuren, flash bestond toen nog niet natuurlijk en websites waren toen wat kleiner ;)
Is niet geheel waar. Veel videochips zijn juist geoptimaliseerd op 16 bits kleuren !

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1