Toon posts:

Socket afgebroken

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
er is een lipje van mijn socket afgebroken, nu heb ik gehoord dat er een soort nieuwe socket bestaat die je in je kapotte kan steken en zo weer normaal je koeler kan bevestigen, waar kan ik deze dingen bestellen?

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ik denk dat dit duurder gaat worden dan een cooler te kopen die de gaten rond de socket gebruikt zoals een van de twee beste coolers op dit moment, de SWIFTECH MC462-A en de ALPHA PAL8045.
Ze zijn iets duurder maar daardoor ook de beste.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
ja, ok, die had ik ook al gezien maar ik zoek eik specifiek naar zo'n "converter"

• Rick2001

Rick2001

Waarschijnlijk bedoel je dit device van de oc-shop.

http://www.oc-shop.nl/website/shopshow/index.php3?shop=oc-shop&productgroup=tweaking_gear&productsubgroup=-&nav=tweaking gear

Helemaal onderaan de pagina, maar dan denk ik toch liever aan een andere cooler.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

jah je kunt zo'n koeler kopen die de 4 gaten rondom de socket kopen maar die zijn behoorlijk prijzig.

En veel beter idee is een een koeler kopen die met zijn klip een beide kanten van de socket alle 3 de nokjes gebruikt. Dat zijn er tegenwoordig heel veel, waaronder volgens mijn ook een heleboel coolmaster's, orb's en spire's

zoek ff een leuke revieuw op met 50+ koelers en plaatjes, dan weet je zo welke je moet hebben.

een nieuwe koeler kost misschien F50, en je kunt je oude nog verkoper ook. ( of andere leuke dingen mee doen, zoals gpu's en noordbruggen mee koelen )

zo'n "tussen socket" zoals jij wildt hebben, is een apparaatje dat het mogelijk maakt om de multiplier te veranderen. Dat maakt dat apparaatje best duur, en omdat ze bijna niet verkocht worden ( een overklokkert komt wel een mobo met multiplier instellingen ), zijn ze nog duurder.

Denk dat je hem uit de V.S. moet halen, en ik denk dat het niet lukt voor onder de F200,=

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 18:54
Een dragonorb 3 gebruikt alle 6 de lipjes van de socket, maar koelt verder gewoon redelijk.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Eén woord:

secondenlijm.

• Rick2001

Rick2001

Secondelijm is nu niet bepaald een oplossing die goed gaat werken.
Een AMD processor heeft een zwaardere kracht nodig om op de CPU te drukken dan een INTEL.
Gevolg zou dus zijn dat je een 'krkgrgr' geluid hoort, en je cooler dus op je videokaart valt en een hoop schade aanricht aan je CPU en eventueel videokaart.
Niet doen dus.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Wel een beetje late reactie, maar goed ;)

Secondenlijm werkt echt heel erg goed. Als je het stukje nog hebt en het past (met nadruk op passen), dan kun je het met secondenlijm echt ijzersterk maken. Als er ook maar een héél klein stukje afgebroken is, kun je het al vergeten.

Verder over de kracht van secondelijm: ik geloofde dat dus ook niet, tot m'n pa het liet zien door twee stoeptegels aan elkaar te maken in T-formatie, met welgeteld één drup.
Drup-druk-til: geen centje pijn. Je kon het losbreken, maar dan zat er een flinter van de andere tegel die de lijm bedekte :)

Ik draai zo al een tijdje met een behoorlijk strakke koeler, en ik heb nog geen geluiden gehoord... of moet ik nu gaan afkloppen... >:)

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

of je lijmt je cooler gewoon met secondelijm vast op je cpu >:)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 10:50 schreef bluppy2 het volgende:
of je lijmt je cooler gewoon met secondelijm vast op je cpu >:)
rofl!!! :)

Verwijderd

tie-wraps!!!! heb ik ook gedaan!!!!
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/EDOROSESHHE
bij de rode pijl hoort een clip te zitten die er nu dus niet meer is :P en ik heb de golden orb ge recyceld, de fan eraf, de bevestiging eraf, en met tie-wraps aan mn grafische kaart >:) het mooie licht werd gemaakt door mn bedlampje dat ik speciaal voor jullie van de muur heb gesloopt >:)

(reactie van mezelf letterlijk uit ene andere thread, maar ik dacht dat ie hier wel van pas kwam :D )

Verwijderd

[b]Op donderdag 27 december 2001 10:03 schreef ESteg het volgende:......Verder over de kracht van secondelijm: ik geloofde dat dus ook niet, tot m'n pa het liet zien door twee stoeptegels aan elkaar te maken in T-formatie, met welgeteld één drup.
Drup-druk-til: geen centje pijn. Je kon het losbreken, maar dan zat er een flinter van de andere tegel die de lijm bedekte :)...
bij zo'n tegel, die beetje poreus is kruipt een deel van de lijm in de porien en krijg je dus ook een mechanische locking......
Bij een gladde breuk die meestal bij zo'n lipje ontstaat is mijn ervaring dat het niet altijd goed werkt: proberen dus.
Maar ik vind die bandjes (zie foto's) ook wel prima. Met Elastiekjes kom je ook een eind, misschien wel beter omdat je niet te snel te ver gaat afklemmen met kans op schade aan de constructie, zoals met die bandjes

Verwijderd

zoals al gezegd de TT dragon orb , ovvr zowel socket a als s370 dus dat gaat wel lukken .

• Rick2001

Rick2001

Je kunt ook een SWIFTECH MCX(C)370 kopen. Deze maakt gebruik van de gehele socket aansluiting.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Probleem met elastieken is dat ze poreus worden en dan knallen. Vond mn beeld wat vreemd doen, keek ik vorige week in mn kast om een HDD eruit te halen, lag de heatsink van mn Savage4 op de bodem van de kast...

Verwijderd

idd een nadeel, je hebt wel enorme verschillen tussen die dingen. Af en toe dan controleren. Misschien kun je iets elastisch vinden op basis van polyurethaan,dat is veel duurzamer en heeft ook een prima breuk-rek sterkte. Weet niet zosnel waar je zoiets kunt vinden, maar het is er vast: vragen aan iemand die in zo'n hoek zit.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op dinsdag 16 oktober 2001 15:31 schreef The Rapier het volgende:
Denk dat je hem uit de V.S. moet halen, en ik denk dat het niet lukt voor onder de F200,=
als je nou is leest, zie je dat oc-shop dat ding heb voor 147 piek :z

iStockphoto

Verwijderd

Nokje bij mijn mobo is ook gelijmd, draai er nu al maand of zes mee, zit muurvast.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Op donderdag 27 december 2001 11:01 schreef spock13 het volgende:
tie-wraps!!!! heb ik ook gedaan!!!!
[afbeelding]
bij de rode pijl hoort een clip te zitten die er nu dus niet meer is :P en ik heb de golden orb ge recyceld, de fan eraf, de bevestiging eraf, en met tie-wraps aan mn grafische kaart >:) het mooie licht werd gemaakt door mn bedlampje dat ik speciaal voor jullie van de muur heb gesloopt >:)

(reactie van mezelf letterlijk uit ene andere thread, maar ik dacht dat ie hier wel van pas kwam :D )
nice pics ;) toch een goedkoper optie dan new mainboard >:)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Je hebt wel een probleem als je een amd hebt en de koeling schiet los... Dan is ie mooi gefrituurd :'(

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Had ook mijn nokje van mijn socket af. ;(
Op zoek geweest naar geschikte en goedkope koeler.
Neolec cooler a Hfl 55,- bij
http://www.pc-tronix.nl
Is AMD geschikt tot 2 gig dus.... :Y)

Verwijderd

maar zo snel ben je niet dat als je je heatsink hoort vallen in je kast en dat je hem dan uitzet,bij een amd issie dan allang 4x geroosterd.
maar gelukking heb ik een zalman cnps 5005al,niks geen nokjes meer maar gewoon aan die 4 gaatjes aan je mobo,het zit geweldig!

Verwijderd

leuk coolertje die zwarte,zit hij ook met die 3 punts aan de achterkant en hoe zwaar weegt dat ding wel niet??

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Probleem met vallende cooler is dat ze bijna altijd vallen als jij der niet bent, heb ik ooit eens een K6/3-400 @ 450 2.4V een stukkie dichter naar z'n dood geholpen.
Ik had een 8cm fan op die heatsink gezet en de draadjes waren met kroonstenen aangesloten. Je raad het al: ff k*tten in de computer en draadje los. Je gaat eten, kom je een half uur later op je slaapkamer: verbrand stof en een puter die in standby modus staat. Ff resetten, want hij wordt niet meer wakker, hmm, windows werkt niet meer... In BIOS kijken: oeps, 68 graden :+

Overigens moet een zware cooler nix uitmaken. Als jij em aan alle nokken van je socket vastzet zal ie er niet zo snel afvallen als zo'n zwaar k*tding die met een simpele klem alleen de middelste nokken pakt.
Pagina: 1