Ik vergelijk gegevens van een form uit de database.
Dus ik maak een database connectie, doe vervolgens:
Dit gaat allemaal goed als ik een nummer invul dat daadwerkelijk in de database staat. Op het moment dat ik een nummer invul dat niet in de database staat, gaat ie over zijn nek. met zo'n melding: OR Rs.EOF OR RS.BOF has been reached (kweetniet meer precies, ben nu niet thuis...)
Wat is nou een goede manier om toch een login en een pass uit de database te vergelijken? of is er een vlaggetje dat ie niet het hele script afbreekt op het moment dat hij de gegevens niet in de database kan vinden?
Ik heb namenlijk niet zo'n zin om het hele script opnieuw te schrijven, of het totaal anders te doen, voornamenlijk, omdat de rest al af is....
Dus ik maak een database connectie, doe vervolgens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| RS.Open "SELECT * from login WHERE UIN =" & Request.Form("ICQ")
uinDB = RS.Fields("UIN")
passDB = RS.Fields(pass")
If uinDB <> "" then
If Request.Form("ICQ") = uinDB then
If Request.Form("pass") = passDB then
Response.Write "Gelukt!!"
Else
Response.Write "Uw Password klopt niet"
End If
Else
Response.Write "Uw loginnaam komt niet in de database voor"
End IF
Else
Response.Write "U moet wel een ICQ Nummer invullen"
End If |
Dit gaat allemaal goed als ik een nummer invul dat daadwerkelijk in de database staat. Op het moment dat ik een nummer invul dat niet in de database staat, gaat ie over zijn nek. met zo'n melding: OR Rs.EOF OR RS.BOF has been reached (kweetniet meer precies, ben nu niet thuis...)
Wat is nou een goede manier om toch een login en een pass uit de database te vergelijken? of is er een vlaggetje dat ie niet het hele script afbreekt op het moment dat hij de gegevens niet in de database kan vinden?
Ik heb namenlijk niet zo'n zin om het hele script opnieuw te schrijven, of het totaal anders te doen, voornamenlijk, omdat de rest al af is....