Toon posts:

Ombouwen ps2

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoever staan de vorderingen hiermee eigenlijk?
zijn backups al te spelen zonder swap trick?
dus op de ouderwetse psx manier, backup erin en gelijk spelen?
en word die dan gelijk regiovrij??
thanx all :)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Wil ik ook weleens weten.
Ik hoop volgende maand een PS2 te hebben en mijn soldeerbout jeukt nu al. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

hmm, slotje (regiovrij)

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:14

franklin

denkt teveel...

neo4 schijnt uit te zijn, alleen heeft niemand m nog echt gezien als je het mij vraagt, de messiah duurt nog ff...

neo2.2 is beproefd, maar is met swappen!

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Neo 2.2 is op dit moment geloof ik nog de beste optie. Zelf laat ik em alleen nog niet ombouwen, doe ik volgens jaar pas wanneer mijn garantie verlopen en de Messiah mod verkrijgbaar is.

Anyway, ik zou nog even wachten als ik jou was.

(Mensen die om slotjes zeuren zijn triest...)

• jazzVL
  • Laatst online: 06-08-2025
is volgens mij best lang om te bouwen
75,-

duurt een uurtje

maar wat ze precies doen weet ik niet
of het swap is of niet is me niet bekend

"If u do something do it with style, or do it at all."

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Ik heb gehoord dat de Messiah op papier beter is dan de Neo4 maar dat heb ik ook maar van iemand anders.
Ik heb me er nog niet in verdiept.

Helaas duurt die Neo4 chipset wel lang :(

Ik zou even wachten hiermee...je kan vast wel een maandje w8'en nog.

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 21:56 schreef jazzVL het volgende:
is volgens mij best lang om te bouwen
75,-

duurt een uurtje

maar wat ze precies doen weet ik niet
of het swap is of niet is me niet bekend
75,- dat is goedkoop. Een vriend van mij liet de ps2 ook ombouwen dit jaar en hij betaalde er 250 gulden voor. Hij liet het wel door een winkel doen.

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Is wel zo'n beetje de gangbare prijs, 200-250 maar da's teveel geld als je daarna nog steeds moet swappen.

Ik wacht wel op de betere modchips zodattie alles slikt, alle regios zonder gezeur.

Tot die tijd vermaak ik me wel met GT3 en volgende week GTA3 :P

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 14:30 schreef keldon het volgende:
Is wel zo'n beetje de gangbare prijs, 200-250 maar da's teveel geld als je daarna nog steeds moet swappen.
die 250 piek is inclusief Action Replay kit, en die kosten 150. dus het ombouwen zelf kost 100 piek. valt erg mee. Helaas heb je de AR2 nodig om backups te kunnen spelen :(

Heb zelf een Neokey (USB uitvoering van de NEo2). 1 draadje solderen en voila! gamen maar!

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 12:19 schreef aad_baldie het volgende:
hmm, slotje (regiovrij)
niks regiovrij.. dan heb je de macromod of de neo4/messiah nodig.

mensen die om slotjes zeuren zonder iets van het topic te snappen zijn }:O

Verwijderd

ik heb geen Ps2 en zou niet weten waar het hier over gaat O-) maar volgens mij zijn dit niet toegestaane praktijken :?

• Ace
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Op woensdag 17 oktober 2001 16:06 schreef Nosfer@tu het volgende:
ik heb geen Ps2 en zou niet weten waar het hier over gaat O-) maar volgens mij zijn dit niet toegestaane praktijken :?
Tuurlijk wel, ik wil gewoon mijn PS2 ombouwen zodat ik ook USA en JAP releases (originelen) op mijn PS2tje kan spelen *D

Verwijderd

dat is regio vrij maken en dat mag ook niet :P

maar wie ben ik om te zeggen wat wel en niet mag :?
net als met dat "backup" cdtje van F1 2001, je moet het zelf weten, zolang je maar weet waar je aan begint.

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 16:04 schreef Plaguebearer het volgende:

[..]

die 250 piek is inclusief Action Replay kit, en die kosten 150. dus het ombouwen zelf kost 100 piek. valt erg mee. Helaas heb je de AR2 nodig om backups te kunnen spelen :(
Dus eigenlijk hoef je hem niet om te bouwen maar alleen de Action Replay nodig om back-ups te kunnen spelen??

• MaDLiVe
  • Laatst online: 08:10

MaDLiVe

.-Observer-.

Je moet je ps2 laten modden en je hebt dan ook nog es zo een action replay kit nodig, dus swappen :(

Hoorde ik iemand GTA3 zeggen???

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:20
dit is gewoon legaal, het is immers jouwn ps2 en jij mag doen wat je er mee wil

dat je daarom ook illegale spellen mag spelen sja dat is ook nog niet illegaal, op een pc kan je ook illegale spelen spelen en met een brander kan je illegale spellen branden...

+ dat er eens een modje vroeg over het ombouwen van een SNES (of een NES) en dat was ook gewoon toegelaten :+

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Ombouwen van Playstations is wettelijk toegestaan. Het is legaal om backups te gebruiken.
Ook is het regiovrij maken van een DVD speler (en dus ook die in je PS2) niet wettelijk verboden. Alleen de filmindustrie is er niet zo blij mee.

De Neo4 chip is bijna uit. Binnenkort start ik met een PS2 ombouw service. Playstation 1 ombouw en reparatie doe ik nu al bijna 5 jaar lang. Over ongeveer een maand ga ik deze service ook beginnen voor Playstation 2 voor een nog nader te bepalen prijs.

Het houdt in dat je :
- Regiovrij DVD films kan afpelen (ook backups op DVD-R
of DVD+rw discs.
- Backups en import Playstation 1 spellen kan draaien
zonder swap.
- Playstation 2 rips/backups en imports op CD-r(W) en
DVD(-r/-+rw) kan draaien.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• bazs2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op woensdag 17 oktober 2001 18:46 schreef Zorg het volgende:
dit is gewoon legaal, het is immers jouwn ps2 en jij mag doen wat je er mee wil

dat je daarom ook illegale spellen mag spelen sja dat is ook nog niet illegaal, op een pc kan je ook illegale spelen spelen en met een brander kan je illegale spellen branden...

+ dat er eens een modje vroeg over het ombouwen van een SNES (of een NES) en dat was ook gewoon toegelaten :+
LOL, een NES kun je ombouwen door het pootje van de nintendochip door te knippen.
Om precies te zijn, de tweede van links. :)
Daar vroeg ik altijd een geeltje voor. 8-)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 18:56 schreef violator_ het volgende:
Ombouwen van Playstations is wettelijk toegestaan. Het is legaal om backups te gebruiken.
Ook is het regiovrij maken van een DVD speler (en dus ook die in je PS2) niet wettelijk verboden. Alleen de filmindustrie is er niet zo blij mee.

De Neo4 chip is bijna uit. Binnenkort start ik met een PS2 ombouw service. Playstation 1 ombouw en reparatie doe ik nu al bijna 5 jaar lang. Over ongeveer een maand ga ik deze service ook beginnen voor Playstation 2 voor een nog nader te bepalen prijs.

Het houdt in dat je :
of DVD+rw discs.
zonder swap.
Cool. Dit houd dus in zonder bootcd en geen lange-termijn nadelige gevolgen voor je PS2? Geef je ook garantie en waar kan ik dat dan laten doen?

Verwijderd

Het houdt in dat je :
of DVD+rw discs.
zonder swap.
Neem ff contact met me op. Waar kan ik je e-mailen?

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
ICQ# staat in me profile...

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Ik wil alleen, zonder swaptruuks, Japanse en Amerikaanse spellen kunnen spelen op mijn PS2. Regiovrije DVD's boeit me minder maar is leuk meegenomen als het automatisch ook kan.

Nu hoor ik van alle kanten verschillende berichten. De één zegt dat alleen de nog niet uitgekomen Messiah chip ervoor zorgt dat je NIET hoeft te swappen. MAW: met de NEO4 moet je nog steeds swappen wil je een Japans PS2 spel spelen.

Iemand die écht duidelijkheid kan bieden??? :'(

(het gaat me dus niet om zgn schijnheilige "backups", puur om import)

• Mesh
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Het houdt in dat je :
of DVD+rw discs.
zonder swap.
Weet jij toevallig wanneer de MESSIAH chip komt? Die wil ik namelijk wel in me PS2 hebben, helemaal geen geswap of bullshit meer :)

Signature?

• RvE
  • Laatst online: 12-01 13:40

RvE

Op donderdag 18 oktober 2001 17:21 schreef Osdorp-Dude het volgende:

[..]

Weet jij toevallig wanneer de MESSIAH chip komt? Die wil ik namelijk wel in me PS2 hebben, helemaal geen geswap of bullshit meer :)
Ze roepen al weken dat de chips klaar zijn, en in produktie zijn genomen. Maar heb tot op heden nog geen chip gezien. :(

check deze site's ff.

http://playstationmods.com/ makers van NEO4
http://www.channeltechnology.com/ makers van de Messiah

Gtx

Everywhere you go you always take the weather with you

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-02 13:14

Mystic_X

What does this button do

Beide nieuwe chips hebben voordelen
Messiah (mijn fav) heeft alles behalve regiovrije film dvds en is een stuk goedkopen
Neo 4 heeft problem met PS1 original imports, en er was ook iets met back up imports en is duurder als messiah maar je hebt dan wel een regiovrije DVD speler.
Dit alles is nog maar van zeggen van de makers zoals al eerder werd gezegt

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Verwijderd

Kun je met de Neo4 dan Regio 1 films (NTSC) op een PAL tv kijken op PAL60? Dit kan met een DVD region X niet

Verwijderd

Je krijgt zeker met die RegionX een zwart/wit beeld of nie ?

Verwijderd

Nee ik heb geen region X omdat ik dan zwart/wit beeld zou hebben met region 1 op mijn pal tv en dan heb ik er nog geen zak aan :Y)

• RvE
  • Laatst online: 12-01 13:40

RvE

Lees net dat het wachten op de NEO4 wel eens wat langer kan duren.
Gasten schijnen opgepakt te zijn. i.v.m.het frauderen met smart carts voor digitale televisie.

http://media.guardian.co.uk/broadcast/story/0,7493,575317,00.html

http://www.isonews.com/forums/showthread.php?threadid=48799

gtx

Everywhere you go you always take the weather with you

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Die lui zijn al weer twee dagen vrij hoor. Ik geloof dat psxshop z'n chip maandag krijg om te testen. zal dus wel eind van volgende week zijn, of misschien begin van de week daarop...

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Verwijderd

Ik zit wel eens te denken... bestaan die neo en messiah wel?

de ps2tjes vliegen over de toonbank als iedereen weet dat er een wonder chip aan zit te komen.

Wie weet is dit hele superchip verhaal wel een grote (verkoop meer ps2) stunt van alle shops die de ps2 verkopen.

Ik weet wel dat de ps2 een glas harde noot om te kraken is
en dat er waarschijnlijk no piracy updates in toekomstige ps2 software verstopt gaat worden, en op die manier de bios weer herschrijft zodat het weer niet werkt ;(

Ik hoop natuurlijk het tegendeel >:)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:48

heuveltje

KoelkastFilosoof

vraag ik me opeens af
als ze toch de bios kunnen herschrijven, en de ps2 heeft behoorlijk wat rekenkracht ter beschikking.

zou het dan mogelijk zijn een divx-decoder te maken voor de ps2 ?

zou wel cool zijn :9~

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 17:56 schreef heuveltje het volgende:
vraag ik me opeens af
als ze toch de bios kunnen herschrijven, en de ps2 heeft behoorlijk wat rekenkracht ter beschikking.

zou het dan mogelijk zijn een divx-decoder te maken voor de ps2 ?

zou wel cool zijn :9~
Waarom zou dat cool zijn? Zodat je je homemade video's kunt bekijken op de PS2 ;) >:)

• Raimond613
  • Laatst online: 07-02 15:44

Raimond613

Simracer

als dat zou kunnen kun je div-x rips maken op je pc, die op cd-rom zetten en dan afspelen op je PS2, of begrijp ik iets verkeerd :?

iracing profile

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Op vrijdag 19 oktober 2001 18:59 schreef Raimond het volgende:
als dat zou kunnen kun je div-x rips maken op je pc, die op cd-rom zetten en dan afspelen op je PS2, of begrijp ik iets verkeerd :?
Is zeker leuk en makkelijk. ik heb nml ook een ps2 maar ook een standalone die al divx afspeeld. En de kwaliteit is ook nog best mooi ook.

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
een stand alone die divx afspeeld??? die dingen kan je toch alleen maar in amerika kopen of zo???? hoe ben jij daar aan gekomen dan..........
Ik wil d'r ook een hebben. REAL BAD!!!! heb thuis meer dan 100 divx films en het zal wel handig zijn als ik zo'n divx player heb.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Pagina: 1