Toon posts:

(on)zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc in een netwerk gehangen, die kan aanloggen op het netwerk. Het enige probleem is nu dat de andere pc's in het netwerk de pc niet zien en vice versa. Pingen gaat prima van en naar elke pc, alleen in netwerk omgeving zie ik hem niet :'(

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 13:14

TeeDee

CQB 241

sharing ?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Sharing staat aan.
Vind het trouwens ook raar dat de "nieuwe" pc de anderen niet ziet in netwerk omgeving.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Welke OS hebben die PC's?

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 00:59
Misschien moet je ook mappen delen????:P:P:P

,Jorn

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Zelfde Workgroup?? :?

Verwijderd

Topicstarter
OS van de server is WinNT 4.0
OS van de "weigerende" PC is Win98
OS van andere pc is ook Win98
OS van nog weer een andere bak is WinME

Lid van dezelfde workgroup.

Hoe komt het dat ik vanaf de 'weigerende' pc de andere pc's in het netwerk niet kan zien?

Dit was eigenlijk de situatie:

Ik loop hier thuis tegen een klein probleempje aan. Ik krijg een pc niet aangemeld op het netwerk. "Alles" is goed geconfigureerd. De server (192.168.0.10) kan pingen naar de pc (192.168.0.98), een andere pc (192.168.0.21) in het netwerk kan ernaar pingen. De pc (192.168.0.98) waar het om gaat kan pingen naar de andere pc (192.168.0.21)in het
netwerk, alleen niet naar de server (192.168.0.10).
Op de server is een account voor de pc aangemaakt.
Client voor MS netwerken is aangemaakt.
De adapter is geinstalleerd.
TCP/IP -> netwerk kaart is als volgt geconfigureerd:
IP adres: (192.168.0.98)
Subnet masker: 255.255.255.0
Wins configuratie niet ingeschakeld
Gateway is ip-adres van de pc
DNS configuratie is ingeschakeld:
Host: 192.168.0.10
Domein: randr en is toegevoegd bij de zoekvolgorde
van de DNS server.
Bij bindingen is het vinkje voor MS netwerken aangevinkt.

Alle instellingen kloppen met de pc die wel gewoon op het netwerk zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik \\192.168.0.98 invoer in explorer kan ik evt. de schijven mappen.
Toch blijft 'ie onzichtbaar in het netwerk en ook gaat kopieren zeer lastig (lees: zo goed als niet)

Help?!?!

Verwijderd

netwerkconfig
client voor ms netwerken
lankaart
tcp/ip
bestands en printerdeling

client voor ms , naam instellen en werkgroep
mapje delen en
aanmelding op netwerk (user/pass invullen !!)
probeer anders in dos prompt
net view [enter]
een paar keer...suc6

Verwijderd

Topicstarter
Als ik net view gebruik zie ik de pc.

Ik zie de pc nu ook in de netwerk omgeving. Ik kan er alleen geen bestanden naar toe kopieren. En dat is wel de bedoeling, want dat ding moet de file server worden |:(

Met een programma als pc anywhere kan ik de pc wel benaderen en ook alles overnemen, alleen het kopieren lukt niet.

Ook op de (toekomstige) fileserver kan ik geen groepen aanmaken die toegang hebben tot de schijven van de pc (sharen). Dit omdat de pc de primairy domain controller niet kan vinden, maar die heeft die wel gevonden bij het inloggen.

Ik snap er niks meer van! en ondertussen :r ik er van!

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 12:44 schreef Mr_W het volgende:
Als ik net view gebruik zie ik de pc.

Ik zie de pc nu ook in de netwerk omgeving. Ik kan er alleen geen bestanden naar toe kopieren. En dat is wel de bedoeling, want dat ding moet de file server worden |:
MAak je van die pc toch een ftp-server je kan hem wel pingen zeg je ...

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
workgroup in HOOFDLETTERS?

Verwijderd

Topicstarter
Waar moet ik dan de hoofdletters (voor de workgroup) invullen? Op de p.d.c. of op de pc die aanlogt / inlogt?

Verwijderd

Probeer allebei ...

Verwijderd

Ik wil toch eens even vragen waarom je PC's zulke verschillende IP adressen hebben. Enfin, voor zover ik weet maakt het in NT4 niet uit of je iets in hoofdletters typt of niet, dus daar ligt je probleem volgens mij niet.

Basic beginnen: Kabels okee? Al een kabel geprobeerd van een PC die wel zichtbaar is in het netwerk?
Alle lampjes branden zoals ze moeten branden?
Zit er een hub of switch ergens tussen? Branden hier alle lampjes okee? Geen collision alert?

Geen dubbele namen van PC's of harde schijven? Kun je via de DOS prompt op je nieuwe PC op een van de harde schijven van een van je andere PC's komen? (//2De PC/C:/dir)

Hmmm, dan hebben we nog de mogelijkheid dat er toch iets fout zit op de PC. Start->Run->Winipcfg [enter], alles loslaten, alles vernieuwen al geprobeerd?

Welke talen OS'en heb je? Welke NICs heb je? Verschillende NICs? Goede drivers? etc. etc. :)

Jord.

• NetWorker
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 13:47
Ik snap je opstelling ook even niet meer. Heb je nu een WORKGROUP-model of een DOMAIN-model? Je hebt het steeds over beide maar je hebt de een of de andere. Daarnaast viel me het volgende op aan je configuratie:

"Gateway is ip-adres van de pc". Probeer deze is in te stellen op de juiste gateway door ze allemaal op hetzelfde adres in te stellen van je gateway.
Pagina: 1