Toon posts:

Edimax Router poortinstellingen aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Om al mijn computers thuis van internet te voorzien maak ik gebruik van een Edimax router.
Echter een probleem met die router :(

Standaard kun je de routerinstellingen wijzigen via je browser of een telnet verbinding. Hiervoor staan dus poort 80 en poort 23 open. Deze poorten kun je ook van buitenaf benaderen en dan kom je ook bij de routerinstellingen. :r
Ook als er gepinged wordt op deze poorten komt er dus een reply. En dat willen we dus niet >:)

In het boekje staat dat het mogelijk is om deze poorten te wijzigen. Echter er staat niet in hoe dit moet :?

Wie weet wel hoe dit moet via de www-console of de telnet-console?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die hier antwoord op weet? :'(

Verwijderd

Ja DzJay,

Ik ken dat probleem ook. Echter weet ik niet heel erg zeker of het wel zo erg is. Maar een oplossing zou wel natuurlijk wel heel erg fijn zijn.

Ik weet die echter niet maar zou het ook graag te weten komen.

Gr }:0

Verwijderd

Topicstarter
Nou, nog maar een kick naar boven dan....

Ik had het idee dat er toch veel tweakers een edimax router hadden. Die moeten dit probleem toch ook tegen zijn gekomen?

Verwijderd

in de console:

add pat entry 23
destination IP: bogus IP incullen
destination port bogus port invullen

add pat entry 80
destination port: bogus port invullen

Web interface:
IP > adress translation en zelfde stappen volgen.

simpel. :)

edit:
dit zijn dus voorbeelden. Je kunt zo ook poorten redirecten naar een ip adres waar een FTP server op draait op een heel andere poort. Tis echt makkelijk maar uit de handleiding heb ik het ook niet kunnen halen. Zie mijn post over de router hier onder ergens.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 17:26 schreef ZFL@SH het volgende:
in de console:

add pat entry 23
destination port bogus port invullen

add pat entry 80
destination port: bogus port invullen

Web interface:
IP > adress translation en zelfde stappen volgen.

simpel. :)
Uhm, ja, zover was ik ook wel dat je poorten kunt forwarden :9
Maar als ik poort 80 forward naar een bogus IP en poort 23 forward naar een bogus IP. Hoe kom ik dan in hemelsnaam weer in de console van mijn router? :(

Wat ik dus uiteindelijk wil is poort 80 en poort 23 forwarden naar mijn www en telnet server op een computer achter de router. Dat verhaal snap ik helemaal. Echter om dat te kunnen doen moet ik dus de poorten waarop je de router aan kunt sturen veranderen van 80 in bv 10080 en 23 in bv 10023. Dit moet kunnen volgens de handleiding, alleen hoe staat er niet in. :D

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 10:44 schreef DzJaY het volgende:

[..]

Uhm, ja, zover was ik ook wel dat je poorten kunt forwarden :9
Maar als ik poort 80 forward naar een bogus IP en poort 23 forward naar een bogus IP. Hoe kom ik dan in hemelsnaam weer in de console van mijn router? :(
Die poort dichtzetten werkt alleen aan de internet kant. Dus als je poort 80 forward naar, bijv. poort 81 op een niet bestaand IP adres, kun jij gewoon via poort 80 op 192.168.168.230 je router configureren. Echter de kant van internet is dichtgezet. Dit is de makkelijkste manier en de effectiefste.
Wat ik dus uiteindelijk wil is poort 80 en poort 23 forwarden naar mijn www en telnet server op een computer achter de router. Dat verhaal snap ik helemaal. Echter om dat te kunnen doen moet ik dus de poorten waarop je de router aan kunt sturen veranderen van 80 in bv 10080 en 23 in bv 10023. Dit moet kunnen volgens de handleiding, alleen hoe staat er niet in. :D
Ik heb bijv. FTP draaien op 1 pc. Via static DHCP heb ik er voor gezorgd dat ik altijd hetzelfde IP adres krijg. Vervolgens doe ik via adress translation (add pat entry 8000 in de console) bijv. poort 8000, routeren naar port 21 naar mijn static (DHCP) IP adres. FTP server draait op mijn pc op poort 21 terwijl je via de router alleen op poort 8000 er bij kan komen.

Je kunt er echt leuke dingen mee uithalen. Mocht je er nog niet uitkomen dan ICQ me maar even :)
Pagina: 1