Toon posts:

DivX3 vs. DivX4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vrij precies het verschil uitleggen tussen DivX codecs 3 en 4? Heb hier al overal gezocht maar een echt bevredigend antwoord kan ik hier en op Doom9.net niet echt vinden.
Als ik een DVD omzet naar DivX met Fair Use versie 0.30 beta (gebruikt een verbastering van DivX 3.11) lijkt de kwaliteit ervan iets beter (lees: scherper) dan met Virtual Dub+Gknot (gebruikt DivX 4.01).
Verschil in omzettijd is voor mij geen issue, het gaat mij puur om de kwaliteit van de rip.

Verwijderd

Topicstarter
Oeps, verkeerde forum zie ik! Verplaatst maar naar SA |:(

Verwijderd

Topicstarter
ff naar boven halen :)

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-03 11:25
Ik weet zelf het verschil ook niet maar wat wil je weten dan? Als je op internet nix heb gevonden zal je denk' bij mij ook niet vinden, ik bedoel :?
En er reageerde niemand op je tropic dus ik maar ff
Nah dit vond ik, alleen is het van een player ofzo... (maar de nieuwe features van divx4 staan er ook bij):
Improved decoder performance
- Higher encoding performance, almost 4 times faster than previous version
- Multipass encoding and 2 different variable bit rate modes
- Improved visual quality
- Highly scalable codec from 16x16 pixels to 1920x1280 pixels (i.e. HDTV). All even integer dimensions are acceptable.
- Support for popular encoding/editing applications
- Plays all DivXTM content

Ik neem aan dat je engels kan lezen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, in elk geval bedankt voor je reactie! Ik ga zelf nog ff verder speuren...

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Is het overigens niet mogelijk om de DivX 4 codec met FairUse te gebruiken :? Of is de laatste versie nog altijd 0.30 :?

Verwijderd

Topicstarter
Jeps voor zover ik weet is 0.30 de laatste versie ja. Ik wacht ook met smart op een nieuwe versie.

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 20:06
Op donderdag 18 oktober 2001 11:19 schreef kazuka het volgende:
Is het overigens niet mogelijk om de DivX 4 codec met FairUse te gebruiken :? Of is de laatste versie nog altijd 0.30 :?
Is dat nodig dan? In de DivX 4 codec zit 2-pass variable bitrate encoding ingebakken. Waarom zou je dat met een extern progje willen doen?

Over dit topic. DivX 4 houdt zich meer aan de internationale MPEG4 standaard, DivX 3.11 (MS) niet. Maar dat doet er niet zoveel toe. Met DivX4 kun je met een lagere bitrate eerder een acceptabel resultaat (lees, weinig/geen blokjes) krijgen, dan bij 3.11.
Wanneer de bitrate echter hoog genoeg is voor een kwaliteitsrip met 3.11, dan is die inderdaad scherper dan een 4 versie met dezelfde bitrate.

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
4.02 is trouwens uit. het encoden zou nou weer 20% sneller gaan.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Divx3 is gewoon nog een betere codec dan Divx4. Daarbij kent men de werking van de Divx3 codec door en door waardoor de tools ook beter gebruikt kunnen worden.
Pagina: 1