Toon posts:

Extra garantie verstandig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een notebook kopen van fl. 3300,- Hier zit een garantietermijn bij van 1 jaar. Voor fl. 425,- kan ik die garantietermijn uitbreiden tot 3 jaar. Is dit het geld waard?

Graag jullie mening...

Verwijderd

ik zou zeggen van wel, zeker als je geregeld met dat ding op stap bent. Hij heeft dan best wel wat te lijden.....

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
ja! hoewel ik die prijs wel duur vind, meestal ligt dat rond de 250 tot 300 voor een flaptop in jouw prijsklasse.

Ik zie toch nog veel laptops die in het 2e tot 3e jaar kapot gaan, maar meer die niet kapot gaan. Maar als ze kapot gaan zijn de rep kosten de moeite niet meer waard voor een nieuwe, dus als je pech heb ben je de lul, en is zon garantie erg leuk, ik werk zelf bij compaq, en daar heeft dixons ook zon leuek service, best goed voor de klant..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hm ik denk dat het verstandig is om wel te doen

stel je voor je laat je laptop vallen etc etc

dan is het verstandiger om die 3 jaar te pakken

edit
net iets te laat
/edit

Verwijderd

idd, zal wel doen. zijn erg kwetsbaar die dingen

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
.....en niet zichtbare schade word 99,9% op garantie gegooid, dus laat je je flaptop pleuren in een goed laptop tas, dan is er niets aan de buitenkant beschadigd, maar toch wel jouw schuld, en idd na 3 jaar mee gesleept te hebben hebt het ding heel wat te lijden..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Gebeurd het vaak dan, dat laptops kapot gaan na het 1e jaar en voor het einde van het 3e jaar?

425 gulden is voor mij heel wat (woon op mezelf), maar is het 't geld echt waard? Als dat het geval is zal ik het ook wel doen, maar wanneer het als luxe beschouwd wordt weet ik het zo net nog niet...

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Net zo als bij een gsm-verzekering heb je er meestal bar weinig aan. Op papier lijkt alsof een hoop onder de dekking valt maar in de praktijk niet. Gaat een HD, MD, CPU oid binnen drie jaar kapot is er sprake van non-conformiteit en valt het op grond van het Burgerlijk Wetboek onder de garantie ook al zegt de zaak dat er maar 1 jaar garantie op zit.
Raakt iets defect vanwege een valpartij, omgevallen glas water, zelf iets proberen te veranderen intern of iets anders, is dit meestal op grond van de voorwaarden uitgesloten; je hebt dan zogenaamd niet de normale voorzichtigheid in acht genomen.

De winst die met dergelijke verzekeringen wordt gehaald is het feit dat wanneer iets de eerste twee maanden werkt, het de eerste drie jaar wel blijft werken. Juist daarna gaat slijtage enz meespelen en gaan defecten pas optreden maar dan zijn de eerste drie jaar al voorbij en is de verzekering afgelopen.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
doen als hij na 1 1/2 jaar kapot gaat krijg je spijt
ik koopoveral garantie bij :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik maak er gewoon 3 jaar garantie van.

Nog even een ander vraagje, om hiervoor nou een heel topic te openen...

Bij de specs van de laptop staat:

Videokaart: SiS 630S Controller, 128-bit 2D/3D Graphics acceleration, 4x AGP, Shared Memory Architecture (8/16/32/64Mb)

Kan iemand me uitleggen wat dit inhoud? Hoeveel MB videokaart is dit nou eigenlijk...

Verwijderd

Topicstarter
Weet je wat, zo schiet het toch niet op... Bedankt voor jullie informatie betreft de garantie en voor mijn 2e vraag ga ik zo wel naar het video/beeld forum.

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
Op dinsdag 16 oktober 2001 15:25 schreef Rampheerde het volgende:
Weet je wat, zo schiet het toch niet op... Bedankt voor jullie informatie betreft de garantie en voor mijn 2e vraag ga ik zo wel naar het video/beeld forum.
kan je zelf instellen hoeveel mb je videokaart gebruikt..dit ript ie echter wel van het interne geheugen af.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

die video kaart slurpt het geheugen van het hoofdgeheugen (RAM) af van je systeem.

en ik zou extra garantie doen, heb het hier meegemaakt met een 120, mobo kapoet, 1400 piek om het te fixen en ding 13 weken kwijt

Verwijderd

Topicstarter
Slurpt geheugen weg uit RAM? Dus het is (sowieso trouwens) verstandig om veel geheugen te kopen om ook een beetje videoperformance te hebben?

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Op dinsdag 16 oktober 2001 15:48 schreef Rampheerde het volgende:
Slurpt geheugen weg uit RAM? Dus het is (sowieso trouwens) verstandig om veel geheugen te kopen om ook een beetje videoperformance te hebben?
Ja, sowieso is veel RAM alleen maar goed.
Stel je heb 128meg ram in dat ding zitten en je wil 64mb video, dan leert en snel rekensommetje ons dat je dus maar 64mb over houdt voor windows...
Btw, veel videogeheugen klinkt wel heel leuk, maar in de praktijk vaak helemaal niet zo'n killer. Als je om videoprestaties geeft is een goeie 3D chip veel belangrijker als het geheugen...

Rookworst zonder R is ook worst.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op dinsdag 16 oktober 2001 14:55 schreef Rampheerde het volgende:
Oké, ik maak er gewoon 3 jaar garantie van.

Nog even een ander vraagje, om hiervoor nou een heel topic te openen...

Bij de specs van de laptop staat:

Videokaart: SiS 630S Controller, 128-bit 2D/3D Graphics acceleration, 4x AGP, Shared Memory Architecture (8/16/32/64Mb)

Kan iemand me uitleggen wat dit inhoud? Hoeveel MB videokaart is dit nou eigenlijk...
]
ik zou zeggen dat je kan kiezen of je vid kaart 8, 16, 32 of 64 mb van het intern geheugen "leent" (jat) :P

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 16:32 schreef BezurK het volgende:

[..]

Ja, sowieso is veel RAM alleen maar goed.
Stel je heb 128meg ram in dat ding zitten en je wil 64mb video, dan leert en snel rekensommetje ons dat je dus maar 64mb over houdt voor windows...
Btw, veel videogeheugen klinkt wel heel leuk, maar in de praktijk vaak helemaal niet zo'n killer. Als je om videoprestaties geeft is een goeie 3D chip veel belangrijker als het geheugen...
En is deze 3D-chip nog wat dan?
Pagina: 1