misbruik mod-rechten?? Kaj. weet van niks

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
altijd maar zeuren op usertjes die niet zoeken, die hun topics geen duidelijke titel meegeven, die snel hun reactie editten omdat ze er anders een waarschuwing voor hadden gekregen en vervolgens ook nog geïrriteerd reageren als ze daar op aangesproken worden

nou, zie hier: [topic=293298/1/25]

best jammer dat een modje zijn rechten misbruikt en zijn fouten niet in wil zien. helemaal triest is het als hij vervolgens het betreffende draadje sluit met een direct flame richting enkele users.

Verwijderd

Ik bedacht me hetzelfde maar was langer dan jou aan het nadenken om er een topic over te openen :)

Ben het volledig met je eens, nelis.

Kan de afsluiting van het topic niet anders zien dan als een flame.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ja, ik heb een bericht weggehaal. En ja, dat was een bericht met een minder tactische opmerking. Daarom heb ik hem weggehaald. (ik dacht even niet na, b=gebeurt ook weleens)
Maar ik ben de laatste die actief zoekt op onduidelijke titels. Daar hebben jullie weer een handje van.
* Kaj. rests his case

Verwijderd

Kan gebeuren Kaj. :)
Ik til der niet zo zwaar aan hoor.

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 16 oktober 2001 11:02 schreef Kaj. het volgende:
Ja, ik heb een bericht weggehaal. En ja, dat was een bericht met een minder tactische opmerking. Daarom heb ik hem weggehaald. (ik dacht even niet na, b=gebeurt ook weleens)
dan edit je hem ipv dat je hem delete om vervolgens te zeggen dat het een dubbelpost was.
Maar ik ben de laatste die actief zoekt op onduidelijke titels.
sure,
-je topictitel was niet duidelijk
-je hebt niet gezocht (das wel duidelijk, lees anders mijn reactie in dat andere topic nog maar eens door)
Daar hebben jullie weer een handje van.
lekker onderbouwd, echt sterk hoor
* Kaj. rests his case
jammer dat je geen reactie geeft op al de punten die ik heb opgenoemd ipv dat je je er elke keer makkelijk vanaf probeert te maken

[edit]het gaat er nog niet eens zo om dat je niet gezocht hebt of dat je je topic geen duidelijke titel hebt meegegeven (kan iedereen een keer overkomen), maar dat je met allerlei smoesjes en kletspraat aan komt zetten om je fouten alsnog goed te praten. en alsof dat nog niet genoeg is misbruik je je modrechten ook nog eens.

• cutter
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ach we waren hem een beetje aan het dollen. Die vraag is zo ontiegelijk basic en zijn topictitel was een beetje brak. Het is dan moeilijk de verleiding te weerstaan om eens een modje op zijn nummer te zetten. (zoiets als stoer zijn omdat je je leraar economie een grote bek geeft of zo)

Tja en als hij vervolgens ook nog eigen posts gaat deleten dan is ie wel een erg makkelijk slachtoffer.

En die ivoren toren valt ook wel mee hoor. Hij heeft van 4 verschillende mensen het juiste antwoord gekregen. En dan een beetje moeilijk doen omdat we hem een beetje plagen (UTFS - gebruik een fatsoenlijke topictitel) is flauw.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

OK, sorry.
Mijn excuses als ik iemand met mijn laatste opmerking voor het hoofd gestoten heb, maar het voelt echt zo.

Al die tijd dat ik hier rondhang, heeft de Devschuur iets elite-achtigs over zich heen. Ik kan dat weten; ik ben hier ooit begonnen als moderator van het forum wat toen Webdesign heette.
Ik zat gewoon fout, en dat maakte ik erger door een verkeerde reden van deleten op te geven. Nogmaals mijn excuses, ik ben er niet helemaal bij, de laatste tijd.

• Oefening
  • Niet online
nou, was dat nou zo moeilijk >:)
maargoed, tis al best, zal er niet verder over zeuren :)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 15:35
Kaj. is cool laat hem met rust!

Verwijderd

pfff, sorry hoor maar zelfs modjes zijn mensen kan best snappen dat kai een beetje ge irriteerd werd van somige van die posts daar, en wat poste wat hij daarna weg haalde omdat het niet toepaselijk was gezien zijn status.

als een user wat fouts zegt dan zeggen we dat het zijn eigen mening is.
als een modje wat fouts zegt dan lynchen we hem.

• cutter
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op dinsdag 16 oktober 2001 11:58 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
pfff, sorry hoor maar zelfs modjes zijn mensen kan best snappen dat kai een beetje ge irriteerd werd van somige van die posts daar, en wat poste wat hij daarna weg haalde omdat het niet toepaselijk was gezien zijn status.

Nee hoor, in W&G hangen we zonder onderscheids des persoon iedereen op aan de vlaggemast boven op onze ivoren toren ;)

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op dinsdag 16 oktober 2001 11:44 schreef Mastermind het volgende:
Kaj. is cool laat hem met rust!
:)!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Kaj. wat mij betreft iig no hard feelings. En wat betreft het elite-gehalte van W&G. Denk dat het niet zozeer een elite-clupje is maar wel een clupje met dezelfde interesses en een behoorlijk groeps-gevoel. En volgens mij is dat alleen maar positief. Nix mis met hechte clupjes :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 16 oktober 2001 15:14 schreef OzBoz het volgende:
Nix mis met hechte clupjes :)
Wel als ze zich collectief tegen je keren ;)

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Nelis heb je nu genoeg zout op slak gestrooid?

Ik ben het er mee eens dat modjes een voorbeeldfunctie hebben maar als dat een keer fout gaat, allah. Hij geeft het toch toe. Dat is al genoeg. Ik denk dat Kaj het liefst tegen je zegt: stop aub onmiddelijk met zeiken ontzettende @#. Maar dat kan hij niet vanuit zijn positie.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 16 oktober 2001 11:58 schreef StratoS_V2.0 het volgende:

lol, als dit een "gewone" user was geweest was hij nog veel meer de grond in geboord. waarom? zodat hij/zij de volgende keer wel zoekt en zijn/haar topic wel een duidelijke titel meegeeft.

en waarom zou je niet iets van een moderator mogen zeggen en wel van een user? vreemde gedachte.

maargoed, als je gelezen had dan zou je weten dat het daar helemaal niet om gaat. iedereen maakt fouten, zo ook moderators, maar het gaat erom dat je daar ook normaal iets van moet kunnen zeggen (net als bij gewone users).

verder heb ik jou nog nooit in w&g gezien dus weten waar je over praat doe je ook niet. het niveau was er de laatste tijd (nu wel weer gelukkig) namelijk niet al te hoog (zeg maar gerust erg laag). dus vindt je het gek dat er op dit soort vragen zo wordt gereageerd? ik niet, en dat zou jij ook niet vinden als je er wat vaker kwam.

[edit]dit verwoord mijn mening beter :) :
Kaj. ik vind het prima dat je topics opent en sluit, maar vind niet dat je zulke opmerkingen moet maken over 'mijn' W&G bezoekers. Net zoals andere topics met eenvoudige vragen vaak de nodige comments krijgen is dat bij jou niet anders. Heeft niets te maken met ivoren torentjes.

• JT
  • Laatst online: 21:38

JT

VETAK y0

Dat het elite is, maakt niet zoveel uit. Als de vraag op te zoeken is, dan doen de users dat maar. Des te leuker blijft het forum voor de mensen die er vaak zitten, krijgen ze niet steeds weer dezelfde vragen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 16 oktober 2001 15:18 schreef Dinictus het volgende:
Nelis heb je nu genoeg zout op slak gestrooid?
:Z
Ik ben het er mee eens dat modjes een voorbeeldfunctie hebben maar als dat een keer fout gaat, allah.
lees aub eens een keer dit en dat andere topic volledig door. het gaat er niet om dat hij een fout maakte.........
Hij geeft het toch toe.
LE-ZEN, eerst niet namelijk
Ik denk dat Kaj het liefst tegen je zegt:
ik denk dat jij je er helemaal niet mee moet bemoeien en al helemaal niet voor anderen moet praten.
stop aub onmiddelijk met zeiken ontzettende @#.
hoog discussieniveau heb jij zeg
Maar dat kan hij niet vanuit zijn positie.
positie staat er helemaal buiten. had je geweten als je WÉL dit en dat andere draadje had gelezen.

[edit]zie ook mijn reply hierboven

• Floor-is
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

Sjongejonge, als ik het zo lees, moet het nogal een leuke bedoening zijn in het betrokken forum?
lol, als dit een "gewone" user was geweest was hij nog veel meer de grond in geboord. waarom? zodat hij/zij de volgende keer wel zoekt en zijn/haar topic wel een duidelijke titel meegeeft.
Aha, dus keihard usertjes afzeiken werkt? Goed dan onthouden we dat voor de volgende keer.

Krijg je dit soort sluit-messages:
code:
1
2
3
Onder het mom van "Hej lullo je topictitel staat me niet aan" 
pleur ik je draad op slot en verder hoef ik je hier ook niet meer 
te zien! :r

Nee daar wordt men blij van |:(

Al met al denk ik niet dat je hiermee:
1. Vrienden maakt
2. Echt op de juiste manier bezig bent
3. Veel verder komt

Ik verzoek je dan ook vriendelijk nog zelf wat vriendelijker te zijn in je bewoordingen :)

Bericht hierboven

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 16 oktober 2001 16:26 schreef Floris Diemel het volgende:
Sjongejonge, als ik het zo lees, moet het nogal een leuke bedoening zijn in het betrokken forum?
leuk, lekker op de persoonlijke aanval spelen. goed onderbouwd ook, echt sterk hoor.
[..]

Aha, dus keihard usertjes afzeiken werkt? Goed dan onthouden we dat voor de volgende keer.
ok, dat heb ik te hard verwoord ja. beetje overdrijven he, is een discussievorm, maargoed, als dat verkeerd wordt opgevat bij deze sorry, zo bedoelde ik het niet. het gaat er gewoon om dat het niveau in w&g de laatste tijd bedroevend laag was, niemand zocht meer en niemand maakte zich meer druk om topictitels zodat mensen die de search wél gebruikten geen tot weinig resultaten kregen bj het zoeken op topictitel. dat niveau moest worden opgekrikt, en hoe doe je dat? niet door topics te sluiten met één of andere lieve boodschap als afsluiting, of leuker nog, helemaal gene boodschap zodat de betreffende user nauwelijks doorheeft dat hij/zij wat fout doet. gek he, dat het niveau dan zo laag blijft?!!
Krijg je dit soort sluit-messages:
code:
1
2
3
Onder het mom van "Hej lullo je topictitel staat me niet aan" 
pleur ik je draad op slot en verder hoef ik je hier ook niet meer 
te zien! :r

Nee daar wordt men blij van |:(
lol, dus jij wil mijn overdrijving niet inzien maar ik moet die van jou wel inzien?! reactie van mijn kant lijkt me overbodig, maar mocht je die toch willen willen, zie hierboven.
Al met al denk ik niet dat je hiermee:
1. Vrienden maakt
2. Echt op de juiste manier bezig bent
3. Veel verder komt
het interesseert me niet wat jij denkt zolang je het niet beargumenteert
Ik verzoek je dan ook vriendelijk nog zelf wat vriendelijker te zijn in je bewoordingen :)
ja, mijn reactie was overdreven ja. zie verder hierboven....

• Oefening
  • Niet online
ohja, om het iets begrijpelijker voor je te maken, als ik een topic open in Overclocking & Case Modding met de vraag "hoe moet ik overclocken" dan word ik ook keihard afgezeken met RTFF ed. en vind ik dat leuk? tuurlijk niet. maar het moedigt me wel aan de volgende keer eerst de faq te lezen en te zoeken, zodat ik dit soort reacties niet weer krijg.

lekkere generalisering ook om heel de devschuur maar ff lekker te bestempelen als "het elitegroepje" dat te hoog van de toren afblaast.

• Exirion
  • Laatst online: 23:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 16 oktober 2001 16:43 schreef nelis het volgende:
lekkere generalisering ook om heel de devschuur maar ff lekker te bestempelen als "het elitegroepje" dat te hoog van de toren afblaast.
member of the w&g-elite
:X

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op dinsdag 16 oktober 2001 16:43 schreef nelis het volgende:
Zal vast niets te maken hebben met je signature :P
Maar eerlijk toegegeven, p&w is ook nogal een gesloten forumpje. Als je er niet echt in zit, is het moeilijker om goede antwoorden te krijgen. Mensen vergeten nogal eens dat n00bs niet weten wat ze moeten vragen. En iedereen moet es afleren dat we ze dan meteen afzeiken.

just my 2 ct.

edit: damn exirion :( ;)

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 16 oktober 2001 16:46 schreef Exirion het volgende:

[..]

[..]

:X
ja hèhè, klik eens op de link wil je

[edit]voor de duidelijkheid :) , die sig staat er naar aanleiding van die reactie, dus NIET andersom....

[edit2]liever gemaakt :)

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 16:47 schreef nelis het volgende:

[..]

ja hèhè, klik eens op de link wil je

[edit]voor de minder slimme onder ons, die sig staat er naar aanleiding van die reactie, dus NIET andersom....
ja en ? het lijkt me dat je toch de bal kaatst op die manier...

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 16 oktober 2001 16:51 schreef Courage het volgende:

[..]

ja en ? het lijkt me dat je toch de bal kaatst op die manier...
ironie?
verder is "de bal" nog altijd "gekaatst" door Kaj, dus je vergelijking gaat niet op.

maargoed, speciaal voor jou zal ik er een :P achter zetten.... :)

[edit]liever gemaakt :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Goed, het zal je misschien geen hol interesseren wat ik te zeggen hebt. Het interesseert je immers ook niet wat Floris vindt.

Ik heb in het begin ook een tijdje overal UTFS lopen brullen omdat ik gek werd van alle n00b- en Search-vragen, maar langzamerhand kom je er vanzelf achter dat je daar geen HOL mee opschiet. Waarom niet? Omdat het de sfeer verpest, en mensen gaan zich er alleen maar tegen afzetten. Je creeert een wij-tegen-de-noobs cultuur, en dat is niet de bedoeling.

Als je mensen wilt laten zien dat hun vraag erg vaak gesteld is, of erg makkelijk zelf uit te zoeken is, vertel dat dan gewoon op een normale manier. Geef desnoods wat Search linkjes om een voorbeeld te geven van hoe iets met de Search te vinden is. Deze hele topic draait om Kaj, maar ik heb het het nu meer over het algemeen.

Als jij jezelf een elite-member wilt noemen, heb dan ook het fatsoen om mensen op een redelijke manier te behandelen. Anders ben je helemaal geen elite-member maar een onbehouwen user.

Je kunt best iemand wat norser toespreken als ie super lui is, of gewoon stom bezig, maar iemand de grond in stampen daar heeft _niemand_ het recht toe. Ook jij niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 16:54 schreef nelis het volgende:
maargoed, speciaal voor jou komt er een :P achter hoor...
djee thx :P tis wel beter :P

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik vind dat er een beetje gezeurd wordt hoor :|

Kaj. is een goed crew-lid, altijd al geweest imo.
Dan is een foutje als dit al zeer snel vergeven en vergeten vind ik.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:32

GaMeOvEr

Is een hork.

Nounou, wat relaxter kan ook wel guys. Dat gaat natuurlijk voor iedereen op.

Dit draadje is begonnen om een fout van Kaj. die hij ondertussen heeft toegegeven en wat is afgehandeld.

Toen kregen we wat verkeerde interpretaties van teksten waar over en weer nogal stevig op ingehakt werd.

Exirion schrijft hierboven een erg goed stukje en ik denk dat daarmee deze discussie wel afgehandeld is.

(Nu nog proberen Exirion zijn werkwijze te hanteren en we zijn allemaal blij, inclusief de n00bs. :) )

Aannames zijn fataal.

• Oefening
  • Niet online
[edit]verder was deze heel zooi allang afgehandeld totdat er opeens een paar users als kip zonder kop langs kwamen zetten zonder enig idee te hebben waar ze het over hadden, want nogmaals, het ging om het feit dat de richtlijnen niet alleen voor "gewone" users gelden maar ook voor moderators. net zo goed als het feit dat je ook iets van een moderator mag zeggen als hij/zij iets fout doet, zonder er direct als een kip zonder kop achter aan te gaan lopen.

[edit2]Exirion: sorry voor mijn "ietwat" flamerige reactie :)

[edit3]liever gemaakt :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
nelis, wat wil je in GoTsnaam bereiken met dit doorzeuren? No offence, maar Kaj heeft zijn excuses aangeboden en iedereen (behalve jij) is daarmee akkoord gegaan... Zullen we het hier maar bij laten? Thanx dan :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op dinsdag 16 oktober 2001 17:11 schreef nelis het volgende:

[..]

LE-ZEN
En toen hield ik al op met lezen.

[Edit] Mijn excuses, ik zal me trachten in te houden.

Bericht hierboven

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

nelis, ik snap dat het frustrerend kan zijn dat mensen jouw teksten anders lezen en interpreteren dan de boodschap die je wilt geven, maar zou je aub iets "rustiger" willen discussiëren ?

Er zijn natuurlijk meerdere gradaties tussen n00bs aan de hand nemen en alles voor ze regelen en ze keihard de grond in stampen.

Ik denk dat het streven moet zijn dat we ergens in het midden moeten gaan zitten. Geef ze een nuttige tip, en laat ze voor de rest zelf verder zoeken.

Zo heb je ze genoeg geholpen zodat ze toch weer enigzins zelfstandig aan de slag kunnen gaan.

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 16 oktober 2001 17:15 schreef Floris Diemel een rant:
Bij deze het verzoek niet zulke reacties te plaatsen. Als je je frustraties niet beheerst, probeer dan de draad te vermijden. Met zo'n reply schieten we niets op.

Aannames zijn fataal.

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 16 oktober 2001 17:14 schreef Grrrrrene het volgende:
nelis, wat wil je in GoTsnaam bereiken met dit doorzeuren? No offence, maar Kaj heeft zijn excuses aangeboden en iedereen (behalve jij) is daarmee akkoord gegaan... Zullen we het hier maar bij laten? Thanx dan :)
zie mijn edit :)

Floris: ja hoor, plaats er nog maar een flame bij. laten we het lekker spelen op de persoonlijke aanval ipv op de normale gewaardeerde discussievorm......

• Grrrrrene
  • Niet online
Op dinsdag 16 oktober 2001 17:19 schreef nelis het volgende:

[..]

Ik zag het al, niet zo handig dat je reageert op mijn post in een bericht erboven :)

Bij deze het verzoek niet meer te reageren in deze draad. Ik denk dat we er wel uit zijn. Voor mods gelden idd dezelfde regels als voor users :)

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op dinsdag 16 oktober 2001 17:18 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Bij deze het verzoek niet zulke reacties te plaatsen. Als je je frustraties niet beheerst, probeer dan de draad te vermijden. Met zo'n reply schieten we niets op.
Ik heb mijn post al zo goed als leeggemaakt, je hebt ook wel gelijk hoor ;)

Ik wilde Nelis graag duidelijk maken waarom ik hem bij mij arrogant over vind komen, ik kan dat niet echt op een subtiele manier, niet omdat ik gefrustreerd ben overigens, maar omdat hij subtiele hints niet leek te begrijpen :Y)

Bericht hierboven

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op dinsdag 16 oktober 2001 17:19 schreef nelis het volgende:

[..]

Floris: ja hoor, plaats er nog maar een flame bij. laten we het lekker spelen op de persoonlijke aanval ipv op de normale gewaardeerde discussievorm......
Kijk dan ajb ook even naar mijn edit voor je begint te gillen ;)

Bericht hierboven

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 16 oktober 2001 17:21 schreef Floris Diemel het volgende:
Dank u. :)

Aannames zijn fataal.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 16 oktober 2001 17:11 schreef nelis het volgende:
LE-ZEN
het interesseert me niet ZOLANG hij het niet onderbouwd.
Daar gaat het me niet om. Je laat met je mening/opvattingen zien dat je weinig respect voor medeforumgebruikers hebt, en met wat je net zei laat je zien dat je maling aan iedereen hebt. Of je het nou zo meent of niet, je neemt een houding aan die mensen in het harnas jaagt.
ik denk dat ik hier .vaak/lang genoeg rondloop om te kijken wat je ermee opschiet. sterker nog, ik heb het zelf mogen ervaren toen ik de grootste n00b was van heel GoT.
Sja, ik moet toegeven dat dat voor mij wat anders ligt omdat ik niet als n00b op GoT ben begonnen. Maar ik probeer me wel te verplaatsen in mensen die qua technische kennis zo groen als gras zijn.
nee helemaal niet, je wijst de niebies op hun fouten zodat ze daar van leren (en daar gaat het om). verder leren ze ook door eerst te zoeken voordat ze een vraag stellen. immers, ze krijgen op deze manier niet het antwoord voorgekauwd maar moeten er zelf achter zien te komen. op die manier wekken ze de volgende keer weinig tot geen negatieve reacties (of ze nou gepost worden of niet) op.
Het gaat om de manier waarop!
ja hoor, koop aub een bril man, hier heb ik al tien keer een reactie op gegeven. het gaat er niet om dat hij een fout maakte.....
Ohw, gaan we nou lullig doen omdat je niks beters kunt verzinnen?
koop er nog maar een bril bij, want ook hier heb ik al een reactie op gegeven. ik noem mezelf juist géén elite-member, het staat in mun sig juist vanwege dit. ooit van ironie gehoord? er staat notabene een :P achter.
Die :P stond er nog NIET achter toen ik er op reageerde. Bovendien stond er eerst W&G ipv devschuur. Dus ff normaal doen graag.
LE-ZEN (dit woord gaat vanaf nu standaard op mun clipboard :P )
ik had dat idd te overdreven geformuleerd ja. verder heb ik daar ook al mun excuses voor aangeboden, maar omdat jij het bent wil ik dat best nog een keer doe hoor: sorry.
Fijn.
en plz, lees dit topic geheel door voordat je zomaar wat zegt.
Verrassing : ik had alles al doorgelezen, want ik reageer nooit op een topic voordat ik het doorgelezen heb. Maar aangezien ik niet altijd geloof wat ik lees, heb ik gewoon even mijn eigen mening en mijn eigen indruk geformuleerd. Neem het ter harte of negeer het. Aan jou de keus.

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Opperhooft W&G zegt bij deze:

<font size=+4>PUNT</font>

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Oefening
  • Niet online
nouja, jammer hoor, dat dit zo moet lopen. ik kaart gewoon een heel simpel conflictje aan, namelijk dat wij als users niet iets van het gedrag van een moderator mogen zeggen maar wel andersom. vervolgens biedt de moderator zijn excuses aan, nou, klaar, show's over....zou je denken. want even later komen een aantal users de rust weer verstoren die menen zich er mee te moeten bemoeien, het gaan spelen op de persoonlijke aanval en op het feit dat ook een moderator fouten kan maken. jammer genoeg ging het daar niet om, wat ze geweten hadden als ze dit en dat andere draadje wél hadden gelezen.

eindresultaat: één grote flame die volledig off-topic raakt (begon al eigenlijk). toch jammer, op zo'n manier kan je lieve adjes net zo goed afschaffen..............

[edit]Exirion: als je het topic idd had doorgelezen had je beter mijn reacties kunnen weerleggen ipv iets te zeggen wat al tig keer is gezegd (en waar ik ook al tig keer op had geageerd). maargoed, sorry voor mijn "ietwat" flamerige reactie, zal niet meer gebeuren :)

• Grrrrrene
  • Niet online
nelis> iedere user mag zijn mening geven over de situatie, niet alleen jij omdat je het aankaart. Dat er een paar zijn die het, nadat Kaj zijn verontschuldigingen heeft aangeboden, niet met je eens zijn, daar moet je maar aan wennen. Je hebt niet altijd gelijk...

Dat de discussie daarmee weer opgerakeld wordt is idd vervelend, maar het is gewoon zo dat iemand ook nadat de discussie gesloten is, enigszins dan, zijn mening mag geven. En dat daaruit weer een nieuwe discussie ontstaat, tsja...

Edit: verdere discussie met mij mag over ICQ, UIN: 2848956, ik moet nu afwassen, BRB :P

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 16 oktober 2001 17:30 schreef Grrrrrene het volgende:
nelis> iedere user mag zijn mening geven over de situatie, niet alleen jij omdat je het aankaart. Dat er een paar zijn die het, nadat Kaj zijn verontschuldigingen heeft aangeboden, niet met je eens zijn, daar moet je maar aan wennen. Je hebt niet altijd gelijk...
...
volgens mij wíl jij het gewoon niet begrijpen. als je je bemoeit met een discussie meot je op zun minst het fatsoen nemen om niet zo maar iets te roepen maar eerst te kijken waar de discussie over gaat. het probleem was dus ook niet dat andere users zich er mee gingen bemoeien, maar dat ze de discussie richting off-topic schopten, DAT was het probleem.

verder heeft het naar mijn mening ook weinig zin om je met een discussie te bemoeien als die persoonlijk is en als die al afgedaan is (maar daar had ik het dus niet over).

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 17:34 schreef nelis het volgende:

[..]

volgens mij wíl jij het gewoon niet begrijpen.
Door dit soort opmerkingen schiet je niets op... als je een serieuze discussie wilt voeren, zul je daar zelf ook aan mee moeten helpen.
verder heeft het naar mijn mening ook weinig zin om je met een discussie te bemoeien als die persoonlijk is en als die al afgedaan is (maar daar had ik het dus niet over).
Dus wat jou betreft is de discussie ook beeindigd?
Mooi :)
Of wat bedoel je anders?

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 16:13 schreef nelis het volgende:

[..]

mmm dit kan dan idd komen doordat ik bijna nooit in dat forum kom.
in NOS, W&L en SG zie je dit eigenlijk bijna nooit.
en waarom zou je niet iets van een moderator mogen zeggen en wel van een user? vreemde gedachte.
zeg ik ook niet, maar als een user een fout maakt dan word dat verteld (in wat voor manier dan ook)
nu maakte kai een fout en dit topic sprong tot leven.
maargoed, als je gelezen had dan zou je weten dat het daar helemaal niet om gaat. iedereen maakt fouten, zo ook moderators, maar het gaat erom dat je daar ook normaal iets van moet kunnen zeggen (net als bij gewone users).
meschien heb ik de verwoording waarin je dat zij dan verkeerd ge interpeteerd.
verder heb ik jou nog nooit in w&g gezien dus weten waar je over praat doe je ook niet. het niveau was er de laatste tijd (nu wel weer gelukkig) namelijk niet al te hoog (zeg maar gerust erg laag). dus vindt je het gek dat er op dit soort vragen zo wordt gereageerd? ik niet, en dat zou jij ook niet vinden als je er wat vaker kwam.
kan wel begrijpen wat je bedoelt ja, ik heb voornamelijk het omgedraaide :) (als het nivo in NOS weer eens boven mijn pet gaat)
[/quote]

sorry dat ik zo laat reageer hoor. maar wou het nog wel ff doen eigenlijk.

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 16 oktober 2001 17:37 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Door dit soort opmerkingen schiet je niets op... als je een serieuze discussie wilt voeren, zul je daar zelf ook aan mee moeten helpen.
jaja, dat weet ik wel. maar als mensen constant je woorden zitten te verdraaien werkt dat best wel ontmoedigend...
[..]

Dus wat jou betreft is de discussie ook beeindigd?
Mooi :)
dat was die al eeuwen, lees mijn edit hierboven maar eens door.......

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op dinsdag 16 oktober 2001 17:27 schreef nelis het volgende:
nouja, jammer hoor, dat dit zo moet lopen. ik kaart gewoon een heel simpel conflictje aan, namelijk dat wij als users niet iets van het gedrag van een moderator mogen zeggen maar wel andersom.
Ik denk dat het wel kan, maar dat de manier waarop je het doet wel iets beter doordacht moet zijn dan bij "zomaar een user".
vervolgens biedt de moderator zijn excuses aan, nou, klaar, show's over....zou je denken.
Op zich wel ;)
want even later komen een aantal users de rust weer verstoren die menen zich er mee te moeten bemoeien, het gaan spelen op de persoonlijke aanval en op het feit dat ook een moderator fouten kan maken.
Dinictus kwam inderdaad met een post waarin hij zich afvroeg waarom je op jouw manier dit had aangepakt. Degene die hier dan volledig op inhakt ben jij nog altijd in mijn beleving hoor... (En dan doel ik op teksten als deze: "maargoed, als je gelezen had dan... " om het even duidelijk te maken.)
jammer genoeg ging het daar niet om, wat ze geweten hadden als ze dit en dat andere draadje wél hadden gelezen.
Dan moet je dat op een redelijke manier weten te brengen, anders blijft het maar uit de hand lopen, daar heb je zelf net zo goed een aandeel in.
eindresultaat: één grote flame die volledig off-topic raakt (begon al eigenlijk). toch jammer, op zo'n manier kan je lieve adjes net zo goed afschaffen..............
Ik vond het niet "één grote flame", het was een redelijk gespannen discussie, dat zeker, waarin door meerdere partijen niet helemaal netjes werd gespeeld, ook dat wil ik nog wel toegeven, maar alle schuld op anderen afschuiven, dat is ook niet "de manier" wel? :P

Bericht hierboven

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 16 oktober 2001 17:38 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
[..]

zeg ik ook niet, maar als een user een fout maakt dan word dat verteld (in wat voor manier dan ook)
nu maakte kai een fout en dit topic sprong tot leven.
ja, maar niet omdát hij een fout maakte omdat je als user blijkbaar niets van die fout mocht zeggen. reacties werden gedelete, topic werd gesloten, hoe kan je dan in godsnaam een normale discussie aangaan. maargoed, dat heeft hij zelf allang toegegeven dus dit gaat allang niet meer over Kaj.
[..]

meschien heb ik de verwoording waarin je dat zij dan verkeerd ge interpeteerd.
ja, misschien heb ik het ook wel niet goed verwoord. grind erover, k? :)
[..]

kan wel begrijpen wat je bedoelt ja, ik heb voornamelijk het omgedraaide :) (als het nivo in NOS weer eens boven mijn pet gaat)
lol :o :)
sorry dat ik zo laat reageer hoor. maar wou het nog wel ff doen eigenlijk.
doet er niet toe. mooie/goede reactie trouwens :)

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op dinsdag 16 oktober 2001 17:34 schreef nelis het volgende:

[..]

volgens mij wíl jij het gewoon niet begrijpen.
Mag ik je nogmaals verzoeken je bewoordingen iets beter te overdenken voor je dit soort ongein plaatst? Ik wordt teruggefloten omdat ik een dergelijke opmerking maak, dat betekend niet dat jij ze wel mag plaatsen hoor.
als je je bemoeit met een discussie moet je op zijn/z'n minst het fatsoen nemen om niet zo maar iets te roepen maar eerst te kijken waar de discussie over gaat. het probleem was dus ook niet dat andere users zich er mee gingen bemoeien, maar dat ze de discussie richting off-topic schopten, DAT was het probleem.
Offtopic is niet altijd erg, als hiermee andere belangrijke dingen aan de orde komen, kan de uitkomst ook positief zijn. Niet alle offtopic-uitingen zijn per direct schadelijk voor een thread, er mag ook plezier zijn en er kunnen ook discussies van het ene op het andere onderwerp overgaan, dat maakt een discussie niet minder waardevol.
Een persoonlijke discussie kan je je IMHO soms ook wel goed in mengen zonder dat het verkeerd is, GaMeOvEr heeft er haast een dagtaak aan om zich in dit soort discussies te mengen, juist zodat ze op een hoger niveau komen...

Bericht hierboven

Verwijderd

Krijgt Kaj nu ook een HK ban ??? B-)

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 16 oktober 2001 17:46 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel kan, maar dat de manier waarop je het doet wel iets beter doordacht moet zijn dan bij "zomaar een user".
mwoa, ben ik het niet mee eens. ik denk dat in dat opzicht user en moderator gelijk gestelt moeten worden. maargoed, das mijn mening ;) :)
[..]

Op zich wel ;)
lol :)
[..]

Dinictus kwam inderdaad met een post waarin hij zich afvroeg waarom je op jouw manier dit had aangepakt. Degene die hier dan volledig op inhakt ben jij nog altijd in mijn beleving hoor... (En dan doel ik op teksten als deze: "maargoed, als je gelezen had dan... " om het even duidelijk te maken.)
nee, Dinidictus komt met een semi-flame aanzetten like "heb je nu genoeg zout op slak gestrooid?" en "stop aub onmiddelijk met zeiken ontzettende @#". ten eerste wekt hij hier geïrriteerde reacties mee op en ten tweede stuurt hij op deze manier de discussie richting off-topic (het ging namelijk niet om het feit dat moderators ook mensen zijn en dus een fout mogen maken). en ja, ik hak daar op in ja. misschien wat hard ja maar wel reachtvaardig. verder was jouw reactie daarna ook niet al te "zachtaardig" om het zo maar uit te drukken ;) :) . verder vind ik een generalisering als "die devschuur-elite die te hoog van de toren blaast" ook al een aardige flame-opwekkende reactie (maargoed, daar heeft Kaj. ook zijn excuses voor aangeboden :) (en voor de rest ook))

maargoed, ik ontken helemaal niet dat ik een aantal flamerige reacties heb geplaatst (heb ik al aangepast) maar ik sta nog steeds stevast achter mijn reactie op Dinidictus (hoewel die misschien wat flamerig was).
[..]

Dan moet je dat op een redelijke manier weten te brengen, anders blijft het maar uit de hand lopen, daar heb je zelf net zo goed een aandeel in.
klopt, maar daar heb ik ook mijn excuses voor aangeboden. maar nogmaals, sorry.
[..]

Ik vond het niet "één grote flame", het was een redelijk gespannen discussie, dat zeker, waarin door meerdere partijen niet helemaal netjes werd gespeeld, ook dat wil ik nog wel toegeven, maar alle schuld op anderen afschuiven, dat is ook niet "de manier" wel? :P
mwoa, je eigen (en andermans) fouten kunnen inzien is toch aardig belangrijk in een discussie :)

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op dinsdag 16 oktober 2001 18:02 schreef nelis het volgende:

[..]

mwoa, ben ik het niet mee eens. ik denk dat in dat opzicht user en moderator gelijk gestelt moeten worden. maargoed, das mijn mening ;) :)
Ik bedoel dat je bij een user makkelijker als user kunt zeggen: "KAPPUHHHHHH" waar je dat bij een mod/ander crewlid ietsje anders moet brengen. ;)
[..]

nee, Dinidictus komt met een semi-flame aanzetten like "heb je nu genoeg zout op slak gestrooid?" en "stop aub onmiddelijk met zeiken ontzettende @#".
HO! Stop, hij geeft aan te denken dat iemand die gedachte heeft, maar niet uit, dat is iets anders IMHO.
ten eerste wekt hij hier geïrriteerde reacties mee op en ten tweede stuurt hij op deze manier de discussie richting off-topic (het ging namelijk niet om het feit dat moderators ook mensen zijn en dus een fout mogen maken).
Vind ik niet, maar OK, dat kan jij zo ervaren, niks aan de hand.
en ja, ik hak daar op in ja. misschien wat hard ja maar wel reachtvaardig.
Neuh denk ik niet, maar dat denk ik dan weer ;)
verder was jouw reactie daarna ook niet al te "zachtaardig" om het zo maar uit te drukken ;) :) .
Shit ik moet maar een "/me sets mode +sarcasme" uit gaan vinden dan :P
verder vind ik een generalisering als "die devschuur-elite die te hoog van de toren blaast" ook al een aardige flame-opwekkende reactie (maargoed, daar heeft Kaj. ook zijn excuses voor aangeboden :) (en voor de rest ook))
Dan denk ik dat we het daar maar niet meer over moeten hebben, nadat ik heb gezegd dat het, omdat het in je sig staat, wel een inkoppertje is. :P
maargoed, ik ontken helemaal niet dat ik een aantal flamerige reacties heb geplaatst (heb ik al aangepast) maar ik sta nog steeds stevast achter mijn reactie op Dinidictus (hoewel die misschien wat flamerig was).
Dat vind ik jammer, misschien dat je je bewoording wat kan veranderen, maar dezelfde boodschap overbrengt, want dat is het waar het mij om draait.
[..]

klopt, maar daar heb ik ook mijn excuses voor aangeboden. maar nogmaals, sorry.
Blokje beton erover dan maar?
[..]

mwoa, je eigen (en andermans) fouten kunnen inzien is toch aardig belangrijk in een discussie :)
Aino ;)

Bericht hierboven

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 16 oktober 2001 17:50 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

Mag ik je nogmaals verzoeken je bewoordingen iets beter te overdenken voor je dit soort ongein plaatst?
zie mijn reactie onderaan pagina 2 (met 25 posts per blz :) )
Ik wordt teruggefloten omdat ik een dergelijke opmerking maak, dat betekend niet dat jij ze wel mag plaatsen hoor.
ik heb een aantal reacties uit mezelf aangepast, omdat ik inzag dat deze alleen maar waren ontstaan uit een "opwelling". verder is deze reactie lang niet zo flamerig als de reactie waarvoor jij werd "teruggefloten".
[..]

Offtopic is niet altijd erg, als hiermee andere belangrijke dingen aan de orde komen, kan de uitkomst ook positief zijn. Niet alle offtopic-uitingen zijn per direct schadelijk voor een thread, er mag ook plezier zijn en er kunnen ook discussies van het ene op het andere onderwerp overgaan, dat maakt een discussie niet minder waardevol.
klopt, maar het moet niet de bedoeling zijn om een volledig andere discussie te starten (wil iemand dat wel dan heeft hij/zij alle vrijheid van de wereld om een nieuw topic te openen). verder is het ook niet de bedoeling dat de offtopic-reactie een semi-flame is waardoor er een geïrriteerde sfeer ontstaat in het desbetreffende topic.
[..]

Een persoonlijke discussie kan je je IMHO soms ook wel goed in mengen zonder dat het verkeerd is, GaMeOvEr heeft er haast een dagtaak aan om zich in dit soort discussies te mengen, juist zodat ze op een hoger niveau komen...
ja tuurlijk, en hulde voor GaMeOvEr wat dat betreft, maar deze reacties waren dus echt geen "bemiddelende" reacties, eerder flames-uitlokkende. verder mag je op zun minst het fatsoen opbrengen op de hoogte te zijn van het onderwerp van discussie, zodat je niet het tegengestelde doel bereikt, namelijk de discussie om zeep helpen en veranderen in een offtopic flame.

• Grrrrrene
  • Niet online
klopt, maar het moet niet de bedoeling zijn om een volledig andere discussie te starten (wil iemand dat wel dan heeft hij/zij alle vrijheid van de wereld om een nieuw topic te openen). verder is het ook niet de bedoeling dat de offtopic-reactie een semi-flame is waardoor er een geïrriteerde sfeer ontstaat in het desbetreffende topic.
Ik vind dat dat prima kan, de originele discussie was toch al afgesloten, dan kun je best met een ander onderwerp verder als dat uit de oorspronkelijke discussie is ontstaan. Je gaf zelf aan dat de discussie (volgens jou) over was...

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 16 oktober 2001 18:11 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

Ik bedoel dat je bij een user makkelijker als user kunt zeggen: "KAPPUHHHHHH" waar je dat bij een mod/ander crewlid ietsje anders moet brengen. ;)
ok, das waar :0
[..]

HO! Stop, hij geeft aan te denken dat iemand die gedachte heeft, maar niet uit, dat is iets anders IMHO.
ok, is iets anders idd maar hoe je het went of keert (tenminste, hoe ik het wen (wen :? ) of keer :P ), het wekt geïrriteerde reacties op. verder zei hij dat hij zich "dat goed voor kon stellen", oftewel, "ik denk hetzelfde".
[..]

Vind ik niet, maar OK, dat kan jij zo ervaren, niks aan de hand.
:)
[..]

Neuh denk ik niet, maar dat denk ik dan weer ;)
[..]

Shit ik moet maar een "/me sets mode +sarcasme" uit gaan vinden dan :P
me to :P
[..]

Dan denk ik dat we het daar maar niet meer over moeten hebben,
idd (ik wou alleen ff aangeven dat de discussie al een "geïrriteerd" sfeertje had) :)
nadat ik heb gezegd dat het, omdat het in je sig staat, wel een inkoppertje is. :P
grrr, mijn lichaam wil een flame typen maar mijn geest houdt dat tegen (of was ut andersom :? :P ). iig, die sig staat er naar aanleiding van Kaj. reactie en niet andersom.
[..]

Dat vind ik jammer, misschien dat je je bewoording wat kan veranderen, maar dezelfde boodschap overbrengt, want dat is het waar het mij om draait.
mwoa, ik zal eens kijken :)
[..]

Blokje beton erover dan maar?
GRIND! :P
[..]

Aino ;)

* Oefening zun bloeddruk begint weer wat te dalen :P

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 16 oktober 2001 18:19 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Ik vind dat dat prima kan, de originele discussie was toch al afgesloten, dan kun je best met een ander onderwerp verder als dat uit de oorspronkelijke discussie is ontstaan. Je gaf zelf aan dat de discussie (volgens jou) over was...
ja okee, het kan wel idd, maar dan moet de nieuwe discussie niet alleen niet flamerig zijn maar ook zinnig zijn, en zo ook dat laatste was ver te zoeken. iedereen was het er immers over eens dat moderators ook maar mensen zijn en dat zij dus ook gerust fouten mogen maken. zit weinig discussie aan dus :)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op dinsdag 16 oktober 2001 18:34 schreef nelis het volgende:

[..]

ja okee, het kan wel idd, maar dan moet de nieuwe discussie niet alleen niet flamerig zijn maar ook zinnig zijn, en zo ook dat laatste was ver te zoeken. iedereen was het er immers over eens dat moderators ook maar mensen zijn en dat zij dus ook gerust fouten mogen maken. zit weinig discussie aan dus :)
Ik vind dat niet-flamerig zijn van een discussie sowieso een vereiste voor een goeie discussie ;) Maar dat bedoel je natuurlijk ook... Het is heel vervelend hoe het verlopen is, maar ik denk dat we er wel wat van hebben geleerd en dat we nu gewoon dit topic moeten laten rusten en verder moeten gaan met wat we hiervoor deden ;)

* Grrrrrene is weer in SG/HK enzo te vinden :)

• Oefening
  • Niet online
amen :)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 20:26
niet om lullig te doen hoor, maar als Kay. een reply verwijderd omdat het niet gepast is, wil ik die rechten ook om m'n eigen posts te verwijderen.

• Grrrrrene
  • Niet online
Discussie was afgelopen :(

[edit op verzoek van JvS]

Er zijn nml users die misbruik maken van dat soort rechten, mods worden geacht hier verantwoordelijk genoeg mee om te kunnen springen

[/edit op verzoek van JvS]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.