Een kennis van me heeft een model geschreven in Borland C++ (in windows). Ik wil dit model echter gaan gebruiken in een Tru64 Unix omgeving. Heeft er iemand tips hoe dit voor elkaar te krijgen?
Das een niet fijne opdracht 
Ik heb een jaar geleden wel een wat C-code moeten converteren van MP-RAS (NCR-unix) naar True64 en Linux.
Maar gelukkig hoefde ik allen wat paden naar lib'jes te veranderen
Maar als je nou gewoon probeerd en dan post waar je vast loopt dan kunnen wij messchien je wat tips geven om weer verder te komen.
Maar je kan hier eens kijken.
Daar vindt je een hoop info over hoe te porten van andern UNIX'en, ik denk dat dit ook wel in een vorm voor windows porting kan gebruiken ..
Ik heb een jaar geleden wel een wat C-code moeten converteren van MP-RAS (NCR-unix) naar True64 en Linux.
Maar gelukkig hoefde ik allen wat paden naar lib'jes te veranderen
Maar als je nou gewoon probeerd en dan post waar je vast loopt dan kunnen wij messchien je wat tips geven om weer verder te komen.
Maar je kan hier eens kijken.
Daar vindt je een hoop info over hoe te porten van andern UNIX'en, ik denk dat dit ook wel in een vorm voor windows porting kan gebruiken ..
Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ
Nou, we komen d'r wel een keerOp dinsdag 16 oktober 2001 11:32 schreef im_ik het volgende:
Das een niet fijne opdracht
lapsus11.exe: MZP^B^D^Oÿÿž@^Z^Bº^P^N: not found
lapsus11.exe: PEL^A^GK+sà^K^A^B^Y@^P^P^PP@^P^B^A^C: not found
lapsus11.exe: syntax error at line 7: `)' unexpected
Of te wel: niks mee te beginnen nog
I'll be back als ik meer weet...
Als het allemaal ANSI C(++?) is valt het wel mee...
Voor een stage moest ik source op zowel Solaris als Linux compileren. Uiteindelijk hadden we die C source zo, dat het gewoon prima op beide compileerde (ergste was de // die we gebruikten, maar gelukkig ondersteund vi regexps
)
Voor een stage moest ik source op zowel Solaris als Linux compileren. Uiteindelijk hadden we die C source zo, dat het gewoon prima op beide compileerde (ergste was de // die we gebruikten, maar gelukkig ondersteund vi regexps
Hoe kan je compileren zonder broncode 
edit: zie het al je hebt de windoos exe opgestart..
Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ
Dat heeft idd nog niks van doen met C op Tru64Op dinsdag 16 oktober 2001 12:24 schreef im_ik het volgende:
Hoe kan je compileren zonder broncode
Volgens mij komt er inderdaad weinig ++ aan te pas. Dit maakt het compileren een stuk makkelijker?Op dinsdag 16 oktober 2001 12:22 schreef ACM het volgende:
Als het allemaal ANSI C(++?) is valt het wel mee...
De code die ik had gemaakt zat geen c++ in. En was volledig ANSI compatible.Op dinsdag 16 oktober 2001 12:35 schreef NoW het volgende:
Volgens mij komt er inderdaad weinig ++ aan te pas. Dit maakt het compileren een stuk makkelijker?
Dat maakt het een heeeel stuk makkelijker natuurlijk
Ik ben weer iets verder. Het gaat nu bijna helemaal goed, alleen kunnen een paar mathematische functies niet gecompiled worden, nl. exp, fmod & pow.
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?
idtje
<smerig="heel erg">
je kan natuurlijk proberen om um statisch te compilen
</smerig>
dat werkte bij mij voor RH7.2 naar embeddix iig wel
<smerig="heel erg">
je kan natuurlijk proberen om um statisch te compilen
</smerig>
dat werkte bij mij voor RH7.2 naar embeddix iig wel
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Maar dat gaat zeker niet werken op van 386 naar alpha toe..je kan natuurlijk proberen om um statisch te compilen
pow, exp en fmod zijn standard ansi functies:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| #include <stdio.h>
#include <math.h>
void main (void) {
printf ("%f", pow(2));
printf ("%f", exp(2));
} |
Compilen met:
#cc -o test test.c -lm
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.
Nou nee. Wat compileren betreft lijkt C++ heel erg op C.Op dinsdag 16 oktober 2001 12:35 schreef NoW het volgende:
Volgens mij komt er inderdaad weinig ++ aan te pas. Dit maakt het compileren een stuk makkelijker?
Je compileert je source files naar object files, en linkt
ze.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Pagina: 1