Nieuwe videokaart HP OmniBook 6000?

Pagina: 1
Acties:

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Ik loop er de laatste tijd steeds vaker tegenaan dat de 3D performance van mijn laptop gewoon te triest voor woorden is, dus was ik benieuw of ik daar iets aan kan doen, bijv. dmv. een nieuwe videokaart.

De spec's:
- Pentium III 733
- 128mb RAM
- ATI Rage Mobility M

Ik heb al gezien dat de oude er niet uit kan, maar er zijn wel diverse uitbreidslot's beschikbaar... wellicht is het mogelijk om daar een nieuwe videokaart in te stoppen?

Uitbreidslots:
- PCMCIA
- RAM Expansion
- Mini-PCI (deze?)

Wat kan ik aan dit sleeptoppie uitbreiden om de 3D performance te verbeteren?

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:00

Damian

Insane Obtrusion

Sinds wanneer kan je op een laptop een videokaart vervangen |:(, maargoed,

ik denk niet dat je er echt veel aan kan doen, een beetje extra ram erbij in, en dat was het wel, het is en blijft een laptop, en die zijn hardware matig niet echt aan te passen...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:44

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Helaas. De miniPCI is voor het modem/netwerk. Een goede 3d accelerator zou je hiervoor niet kunnen vinden. De chip zelf is ook niet echt vervangbaar dus enige tweaking is alleen te doen door drivers.

Je kan naast drivers van je ATI ook eventueel drivers van de chipset updaten maar ik vrees dat dit niet echt merkbare versnellingen geeft.

* memphis heeft ook een HP6000

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Voor Drivers/Chipset updates wordt op de ATI site naar de HP site verwezen |:( ... daar heb ik de laatste al van.

Ik kan in de bios niet instellen hoeveel intern geheugen er door de AGP gebruikt mag worden dus ik weet niet of extra RAM zoveel zal uitmaken... iig wel voor de overall performance natuurlijk dus ik denk dat ik er zowieso 128mb bijzet.

Jammer dat de er geen nieuwe videokaart in kan... kan wel bij sommige Dell's dat ik weet, maar ik weet eigenlijk ook niet of je die zo kunt kopen ofzo... ik heb overigens wel ergens gelezen dat Nvidia een GeForce kaart heeft voor laptops, maar ik weet niet of die alleen bedoelt is voor onboard.

Weet niemand een site waar ik tweak utils/drivers/bios kan vinden voor die kaart?

Kan je trouwens geen unified drivers gebruiken? Netzoals Detonator drivers voor de GeForce kaartjes... de ATI Rage heeft toch een RIVA Chip als ik me niet vergis?

Verwijderd

Het updaten van je videokaart kun je het beste maar gewoon vergeten :( Laptops zijn (nog) niet gemaakt voor 3D en dus wordt er ook geen rekening mee gehouden dat je eventueel dat deel wil upgraden. Ok, je hebt dan wel mini-PCI en dat is min of meer bedoeld voor uitbreindingen, maar is voor geluid/netwerk en dus niet voor videokaarten. Jammer maar waar...