Toon posts:

het grote kyro II topic part 2

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen
Tis alweer een tijd geleden dat het eerste topic verscheen. Maar de prophet 4500 blijft een mooie kaart he? just look at it
Afbeeldingslocatie: http://europe.hercules.com/products/3dp4500_64/images/box_3dp4500_64MB.gif

Merken jullie trouwens veel verschil met de nieuwe drivers? ik namelijk niet zo veel maar dat komt waarschijnlijk omdat ik er maar een duron 600 in heb zitten.

Zou dit kaartje trouwens nog wel even meegaan? en zal het ook een performance boost krijgen van de nieuwe athlon XP? Verder ben ik erg te spreken over de tv-out van dit kaartje die aangesloten is op mijnj amiga monitor.

Alleen heb ik ook nog het probleem dat powerDVD niet met tv-out aan wil werken... hebben nog meer mensen er hier last van?

Verwijderd

Topicstarter
en ik dacht dat hier wel kyro 2 fans zouden zitten.....

Afbeeldingslocatie: http://network54.com/Realm/DutchGothic/bawling.gifAfbeeldingslocatie: http://network54.com/Realm/DutchGothic/bawling.gifAfbeeldingslocatie: http://network54.com/Realm/DutchGothic/bawling.gifAfbeeldingslocatie: http://network54.com/Realm/DutchGothic/bawling.gif

Verwijderd

Was er niet een tijdje geleden een test over de Kyro2 op het gebied van schaalbaarheid? Daa kwam toen uit dat hoe sneller de computer, hoe meer profijt de Kyro2 ervan zou hebben. Natuurlijk is er ergens een grens te trekken, maar ik denk dat je er voorlopig behoorlijk mee uit de voeten kan. Als ik een nieuwe VGA-kaart zou kopen, zou dat denk ik wel zo'n eentje worden (ook al werk ik nu nog maar met een dual celeron 466).

Verwijderd

Het blijft een geweldige kaart... :9~

Helaas mis ik nog steeds de X-ondersteuning... Had een mailtje ontvangen dat ze ermee bezig waren, maar wanneer die klaar zijn ??? nobody knows... :?

Qua drivers merk ik weinig verschil, draaide meteen prima...

Athlon 1100 that is...

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 09:35
Ook tevreden Kyro II (ab)user ...

Mijn beestje snort op 185 Mhz en is stabiel als een huis (geen flatgebouw). Nieuwe drivers onder XP ... sweet !

.K

This space intentionally left blank.

Verwijderd

Ik ben ook tevreden :) gebruik win XP en draait perfect hoor voor een kaartje van 279 piekermannen :P

Verwijderd

Topicstarter
Is er nog iemand die hetzelfde probleem of ervaring heeft met zun PowerDVD?

• iworx
Op dinsdag 16 oktober 2001 16:38 schreef Robszombie het volgende:
Is er nog iemand die hetzelfde probleem of ervaring heeft met zun PowerDVD?
Zal'm vanavond eens installeren ... 'k heb sinds de laatste clean-install geen dvd's meer gekeken ... Let u know tomorow.

.K

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:53

CXNeXo

This behavior is by design.

Het is een prima kaart, ik heb hem alleen op 183 mhz gezet.
Reden hiervoor is dat hij in mijn geval sneller is geworden(JAJA, dat is vaag ja) :)

Als ik die "village test" die je bij PowerVR kan d/lén draai op 185 mhz, dan hapert ie af en toe... op 183 mhz heb ik daar geen last van, en de gemiddelde fps is ook omhoog gegaan.

Heel vaag allemaal, maar tis echt zo :?

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

Verwijderd

Nog een tevreden gebruiker,helemaal geen problemen hier ( naja 1 en dat is met het tweakers.net frontpage ).
Jullie snappen vast wel wat ik bedoel.

Maar voor de rest hardstikke goed kaartje !! :)

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-07 08:54
Heb zelf de Club3d Kyro2 64Mb TV-OUT. Doet het prima! TV-out geeft prachtig beeld. Doet raar in Red Fraction, maar dat kan aan de DX8.1 driver liggen.
Quaz

Verwijderd

Ik vind het een prachtkaartje..alleen spijtig dat ik een klein probleempje heb onder windows XP (zie [winXP] Bestanden selecteren met muis?)
Een lapmiddeltje is er, maar ik heb eerder een sterk vermoeden dat het bij de OpenGL drivers ligt...ik hoop dat iemand dit (ooit) kan bevestigen :)

• iworx
Op woensdag 17 oktober 2001 17:20 schreef D-dayzz het volgende:
Ik vind het een prachtkaartje..alleen spijtig dat ik een klein probleempje heb onder windows XP (zie [winXP] Bestanden selecteren met muis?)
Een lapmiddeltje is er, maar ik heb eerder een sterk vermoeden dat het bij de OpenGL drivers ligt...ik hoop dat iemand dit (ooit) kan bevestigen :)
Zelfde probleem, zelfde drivers, zelfde build :)
De Kyro heeft 't blijkbaar echt moeilijk met transparency.

Heb je de 3D XP screensaver al eens geprobeerd ? Die ziet er ook compleet "kaduuk" (I'm learning dutch :) uit.
(http://www.paraknowya.com)

Verwijderd

Het blijft een geweldige kaart...
Slecht is hij niet maar ik ga met geweldig toch meer in de richting kijken van de GeForce 3 ti500 of radeon 8500. En als je budget niet zo groot is dan ga je toch gewoon voor een GeForce 2 titanium (heb hem besteld) van 375,- :P

[bij-de-weg]
is er btw een kyro 1/2 op pci?? Zit voor een p 133 te twijfelen tussen tnt2 pci of die kyro als ie er tenminste is
[/bij-de-weg]

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Op donderdag 18 oktober 2001 10:31 schreef BeForce256 het volgende:

[..]

Slecht is hij niet maar ik ga met geweldig toch meer in de richting kijken van de GeForce 3 ti500 of radeon 8500. En als je budget niet zo groot is dan ga je toch gewoon voor een GeForce 2 titanium (heb hem besteld) van 375,- :P

[bij-de-weg]
is er btw een kyro 1/2 op pci?? Zit voor een p 133 te twijfelen tussen tnt2 pci of die kyro als ie er tenminste is
[/bij-de-weg]
Geweldige prijs/kwalitiet verhouding dan ;-)
Ik zou geen kyro pakken voor een p133, de kyro's snelheid hang grotendeels af van de cpu snelheid. Ik denk dat je met een voodoo3-3000 of een tnt(2) het beste af bent.

Verwijderd

powerdvd probleem had ik ook, oplossing is heeeeel simpel.
zet tvout uit, start de dvd en terwijl deze speelt zet je de tvout weer aan :)
makkelijk toch? >:)

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:38
ik heb de 3d prophet 4000XT tv-out met Kyro1 mag ik dan ook mee lullen?

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

neen... enkel als je de 4500 tv -out hebt met 64mb ram ;-)

tuurlijk ... |:(

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

ik begon met de voodoo1
gelijk quake 2 gekocht, en wat zag dat er prachtig uit..heerlijk gewoon hoe die grafiks beter werden..
daarna de voodoo2, en heb nu de voodoo 3
en moet dus een nieuwe.. MAARRR ik vertik heb om een nvidia te kopen (om verscheidene redenen de beste/ergste ervan is dat zei 3dfx om zeep geholpen hebben)

nu ik dit rijtje gebruikers gelezen heb denk ik dat ik vandaag maares een kyrootje 2 ga halen.. en hoor ik dus vanaf vanmiddag (of morgen middag) ook bij deze clan :)

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Heb zelf een Club3D Kyro II 64 MB TV-OUT en DVI out..

Werkt geweldig, zeer tevreden over. Alleen wel jammer dat deze de demo's van de ATi 8500 niet kon afspelen >:)

Maar werkt perfect in 3D games. Ook de drivers zijn overzichtelijk en makkelijk te installeren (wat een goed plus punt is vindt ik).

Alleen puntje is wel dat hij meer spanning/stroom trekt, in vergelijking met mijn oude G400, :) kom je er achter namelijk dat ik een niet zo stabiele voeding had maar ja beetje gesoldeerd en voila perfect systeempje. Had het ook met een Gefore 2 trouwens. :+

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Ik heb ook een Kyro II, prima kaart, alleen wanneer ik in 3D programma's (3D studio Max, Worldcraft, Lightwave) vlakken wil selecteren komt de plek waar je de met de muis wijst niet overeen met de plek die geselecteerd wordt. Dat soort dingen doe ik dus maar op mijn andere pc met een tnt2 ultra. Wie weet werkt het beter als ik de nieuwe drivers erop zet. Heb ik nog niet gedaan.

Je kunt vooral met de Dronez Rolling Demo de kwaliteiten van de Kyro II goed bekijken. (1600x1200 32bit kleuren en textures, triple buffering enz.) Dat doet hij echt perfect :9~ .

Verwijderd

okay genoeg gehoord.. ik ga um nu halen :D

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
eyh, ik ken dit topic niet maar hier zit een DIE-HARD FAN wel te verstaan!

en ja ik ben ook benieuwd hoe die het zal doen met die Athlon XP 1900 + 512mb DDR PC2100 ram

moet alleen nog even wachten tot de HCC dagen :)

maar die kyro2 draait hier al een tijdje in me Celeron500@566 en ben er tevreden mee, FSAA werkt goed in alle games, Ghost recon demo ziet er schitterend uit en draait ook goed, UT iets minder, weet niet hoe dat komt, Operatie flashpiont draait ook goed, etc etc, en dat nog wel op me celly, dus ben erg benieuwd hoe dat met die XP gaat,

ik draai trouwens Win2k en me kyro2 loopt op 195mhz zonder voltage mod die ik ooit nog wel wil doen, tevens heb ik even winXP gehad maar dat vond ik ruk, onder win2k draait ie beter dan onder win98se/xp/me.

voor de rest kickass kaart, ik heb de hercules 64mb versie (tvout) geflasht met de powervr bios, waarom? gewoon zin in gehad denk :D

prima kaart, ben benieuwd of die Kyro3 TnL en DDR krijgt, maar zo niet, koop ik hem alsnog wel. :)

Verwijderd

beetje jammer.
het mooie kaartje wat ik dus gekocht heb werkt dus mooi niet.
2d doet ie prima.. maar als er 3d aan te pas komt doet ie helemaaal niks meer..
oftewel.. morgen ff terug naar de winkel om een andere te halen. :(

voor het geval iemand wil weten hoe het er uit ziet als ik de temple demo start ff op

http://kossy.kijkt.tv/Screen0000.JPG

zo mooi zag het er bij mij uit :)

• Mister_X
welke drivers/os

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:20
Op donderdag 15 november 2001 00:16 schreef kosygin het volgende:
beetje jammer.
het mooie kaartje wat ik dus gekocht heb werkt dus mooi niet.
2d doet ie prima.. maar als er 3d aan te pas komt doet ie helemaaal niks meer..
oftewel.. morgen ff terug naar de winkel om een andere te halen. :(

voor het geval iemand wil weten hoe het er uit ziet als ik de temple demo start ff op

http://kossy.kijkt.tv/Screen0000.JPG

zo mooi zag het er bij mij uit :)
Dan moet je ff naar www.paraknowya.com gaan
(link staat op www.powervr.com)
Daar staat als het goed is een oplossing voor je probleem.

Verwijderd

heb het probleem inderdaad gevonden..
ik heb een gig geheugen..
en er zit ergens een bug in de kaart/drivers
ik heb er 768 mb uitgehaald en nu draait ie als een zonnetje.

beetje jammer

• wzzrd
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Kyro heerst :D

Verwijderd

met 512 mb doet ie het ook... maar dat krijg ik screen fuckups

voor een voorbeeldje
http://kossy.kijkt.tv/Screen0009.JPG

• Mister_X
dat ken ik, dat zag ik toen ik dubble buffering aanzetten bij zo'n winamp plugin, dan kan je van animatie dingetjes zien (zit er standaart bij)

defender until flip (ofzo) aanzetten?

in je eigenschappen -> 3d optimalisatie, en dan bij custom (alles dus) de 3e (en 2e) van boven aanvinkgen, nr 2 is v-synch, die kanje zoiezo aanvinken, dit geld voor d3d apps/games.

het heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de kaart je RAM gebruikt om te bufferen ipv zijn eigen ram... dus je zal daar ergens een oplossing kunnen vinden.

Verwijderd

het kan misschien aan mij liggen.
maar ik moet zeggen dat het snelheids verschil tussen mijn uode voodoo3 3000 met een gig geheugen en de hercules kaart met 256 (niet alles werkt met 512mb) niet echt groot is...
best wel bijna niks.. en op sommige plaatsen ook nog sneller is....

ligt dit nou echt aan mij????

Verwijderd

Ook als je 32 bits kleuren neemt? (bij je temple demo plaatje had je 16 Bits.) Bij de kyro maakt het namelijk weinig uit of je 16 of 32 bits neemt, hij is min of meer evensnel. En in sommige dingen is de Kyro zeer goed, op andere punten juist weer niet zo. Dan zou hij in de buurt van je voodoo 3000 kunnen komen ja ;(.

Ik wijs nog eens op de Dronez Rolling Demo. Daar is hij perfect in :9~ . (Let niet op de trieste geluidjes die ze erbij hebben gedaan)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
MAARRR ik vertik heb om een nvidia te kopen (om verscheidene redenen de beste/ergste ervan is dat zei 3dfx om zeep geholpen hebben)
Nooit echt opgelet he, ze hebben 3dfx niet om zeep geholpen, ze hebben 3dfx weggeconcurreerd omdat 3dfx op een gegeven moment gewoon bagger maakte (banshee/v3)..

Ik ben ook ooit begonnen met een v1 (alleen met quake 1/doom 2, quake 2 was toen nog niet uit), daarna een banshee :r, en die heb ik snel weggedaan om er een tnt 1 voor te kopen (eindelijk mooi en snel beeld), daarna nooit meer een reden gehad om terug te gaan, hoogstens de v5 6000, maar die was met zn 1800 piek nu niet bepaald een optie voor mij :(

Een kaart koop je op prijs/prestatie, niet vanwege het merk (tenminste, dat doe je als je slim bent)

Ik zou alleen een kyro II kopen als ik veel quake 3 zou spelen, helaas speel ik dat nooit dus heb ik weinig aan zo'n kyro II en meer aan een andere kaart(ati/nvidia)..

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Icey
  • Laatst online: 19-08 10:39
Dit is misschien een beetje een oud tropic omhoog halen, maar dit is wel de juiste plek...

(ik gebruik de search i.p.v. een nieuw tropic openen, vandaar deze kick).

Ik heb al een tijdje in het bezit van die kyroII, maar ik word GEK van die fan die erop zit! dan ding maakte al vanaf het begin een hoop geluid (hooge toon). hij is niet kapot, maar gewoon een hoop herrie.

wat zou er gebeuren als ik de stekker erafhaal?? iemand andres die mij voor was?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:25
Als je de stekker eraf trekt zal ie het nog slechter doen. Die Orb die hercules erop gezet heeft is veel te klein, die kan het 's zomers niet trekken :(

Trek dat hele ding eraf en zet er een fatsoenlijke socket7 heatsink op. Kost je helaas 2 PCI slots, maar passief gekoeld draait ie dan beter dan actief gekoeld door dat orbje :r

• Icey
  • Laatst online: 19-08 10:39
okay, dan maar ff opzoek naar een grote heatsink...
Pagina: 1