Beste medetweakers, ik heb een probleem wat ik zelf niet zo even kan verhelpen. Mijn computer loopt ongeveer elke twee minuten vast, ongeacht wat ik doe. Het is geen softwareprobleem, want zelfs tijdens het formatteren hield ie ermee op. De symptomen zijn dat de stroom erop blijft, maar het lampje van de HD brand continu,maar de hd doet niks, het beeld van de monitor gaat eraf en de USB muis krijgt geen stroom meer. Maar alle fans en koelers doen het verder nog wel. Dat blijft allemaal aan. Zet ik hem uit en na een tijdje weer aan gebeurd na ongeveer twee minuten hetzelfde. Wat zou dit kunnen zijn. Een kapot moederbord, hdd of geheugen?
Check de temperatuur eens...
ik weet niet of je aan de jumpers hebt gezeten, maar ik had een keer hetzelfde omdat ik de Vcore te laag had staan...was een jumper van m'n mobo afgevallen
dus check je instellingen ook ff..
ik weet niet of je aan de jumpers hebt gezeten, maar ik had een keer hetzelfde omdat ik de Vcore te laag had staan...was een jumper van m'n mobo afgevallen
dus check je instellingen ook ff..
Dan heb je dit verhaal wel errug snel getypt
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik zit nu op één van mijn twee reserve pc's
Specs:
MSI K7T PRO 2A
AMD TB 1000@1000 1,7 volt en 55graden (zonder pasta is dat)
2x 128MB SDRAM Cas3
Western Digital 40GB
Cardexpert GF 2MX GS Twinview
Realtek netwerkkaart
TV Kaart
Dat was zo ongeveer het belangrijkste
Specs:
MSI K7T PRO 2A
AMD TB 1000@1000 1,7 volt en 55graden (zonder pasta is dat)
2x 128MB SDRAM Cas3
Western Digital 40GB
Cardexpert GF 2MX GS Twinview
Realtek netwerkkaart
TV Kaart
Dat was zo ongeveer het belangrijkste
Verwijderd
staan je BIOS-instellingen wel goed voor je proc. ?
Anders zou ik zeggen dat je MB-tje beetje erg ziekjes is.
Anders zou ik zeggen dat je MB-tje beetje erg ziekjes is.
Verwijderd
Wat voor kast heb je. Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad en achteraf bleek dat mijn kast de oorzaak was.
Ik had toen een oudere mycom kast met een 300 Watt voeding wat genoeg zou moeten zijn. Volgens mycom had het te maken met het feit dat het moederbord te dicht tegen de bodemplaat aan zat en ondanks er geen contact tussen de 2 was er toch electriciteit oversprong.
Ik had toen een oudere mycom kast met een 300 Watt voeding wat genoeg zou moeten zijn. Volgens mycom had het te maken met het feit dat het moederbord te dicht tegen de bodemplaat aan zat en ondanks er geen contact tussen de 2 was er toch electriciteit oversprong.
Ja dat is bij mij waarschijnlijk ook het geval, mijn kast is ook alweer twee jaar oud. Er is nu tegen het ijzer van de plaat ant-geleidingsmateriaal gedaan, zodat ik er geen last van heb.
Ik heb precies hetzelfde gehad !!
Ik geloof dat het toen iets te maken had:
1) met het powermanagement (zet het even uit in de BIOS en binnen die 2 minuten ook in windows)
2) OF, met het installeren van via 4-in-1 drivers.
Ik geloof dat het punt 1 was bij mij. Probeer het even.
Ik heb zelf een MSI k7-pro mobo en een MSI k7t-turbo-R mobo, dus dat lijkt aardig op die van jou.
Ik geloof dat het toen iets te maken had:
1) met het powermanagement (zet het even uit in de BIOS en binnen die 2 minuten ook in windows)
2) OF, met het installeren van via 4-in-1 drivers.
Ik geloof dat het punt 1 was bij mij. Probeer het even.
Ik heb zelf een MSI k7-pro mobo en een MSI k7t-turbo-R mobo, dus dat lijkt aardig op die van jou.
heb hetzelfde probleem gehad, dacht eerst ook dat het aan de via 4in1 drivers lag, maar bleek uiteindelijk gewoon een defect mobo te zijn.
had garantie, hoop dat jij dat ook hebt
had garantie, hoop dat jij dat ook hebt
Audi: Vorsprung durch Technik
Verwijderd
Ventilator van videokaart volgelopen met stof?
Kan hele rare problemen geven als je videokaart geen goede of helemaal geen koeling meer krijgt.
Kan hele rare problemen geven als je videokaart geen goede of helemaal geen koeling meer krijgt.
2 minuten? zeker?? Kan in mijn ogen een paar dingen zijn:
1) Hittebeveiling die bij bepaalde temperatuur aanslaat
2) Power management. Heb je al een bios reset gedaan? Of een bios update?
3) Voeding die beetje gaar is? (vrij onwaarschijnlijk...)
1) Hittebeveiling die bij bepaalde temperatuur aanslaat
2) Power management. Heb je al een bios reset gedaan? Of een bios update?
3) Voeding die beetje gaar is? (vrij onwaarschijnlijk...)
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Verwijderd
Ik heb een probleem gehad met mijn ata drivers. Echt super vaag was dat ook. Soms bij het installeren kon hij de windows setup niet starten en soms kon hji zomaar geen bestanden meer vinden. Maar wat het ook kan zijn en dat heb ik met een andere computer gehad, en dit is super vaag, de DVD-Speler in de computer van mijn broertje zorgte voor continue crashes. Was een AOpen ding van de Norrod. Wist op een gegeven moment echt niet meer wat het was todat ik er een andere CD-speler in douwde. Alle problemen meteen weg.
Misschien is het hetzelfde? Kan het altijd proberen...
Misschien is het hetzelfde? Kan het altijd proberen...
Pagina: 1