Mini moederbordjes met aparte processoren

Pagina: 1
Acties:

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Tja beter omschrijven als dit kan ik het niet.. Ik weet dat er (volgens mij alweer maanden geleden) een artikel op de t.net frontpage heeft gestaan over kleine moederbordjes, met klein bedoel ik dan 10 x 12 cm.. Die hadden onboard video en er konden hele aparte processoren op, volgens mij op kloksnelheden tussen de 500 en 700 Mhz.. Het waren geen Intels of AMD's volgens mij..

Mijn vragen:

- Weet iemand waar ik het over heb? :)
- Waar kan ik dat artikel terugvinden? (Heb me rot gezocht)
- Waar kan ik die dingen kopen?

Ik weet nog dat er een bordje tussenzat met onboard video en LAN, die wil ik hebbuh.. :)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05

mvds

Totally awesome!

Bedoel je van die single board dingen?

• TripleM
Ik weet niet precies wat je bedoelt maar ik denk het wel.. Het waren hele kleine mobotjes met ingebouwd videochipje en ingebouwd LAN chipje enzo.. Maar het ging om een stuk of 3 verschillende merken bordjes, ik kende er niks van..

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05

mvds

Totally awesome!

Waarom ICQ je niet even een van de nieuwsposters? Misschien kunnen die je verder helpen. Die posten die berichten tenslotte...

Probeer de wat bekendere zoals Wouter Tinus eens...

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:49

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

In de Elekuur staan regelmatig van die advertenties van ISA kaarten met alles erop en eraan.

Toevallig heb ik een uitgave bij me :)
www.micropower.nl

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• TripleM
Kijk, dat soort kaartjes bedoel ik inderdaad! Ik denk niet dat precies die mobo'tjes erop staan maar ik ben nog aan t kijken.. Koel, bedankt! :)

Kijk dat AR-B1551 ding is dus wel gaaf.. Zou daar NetBSD op draaien? Kan et nie vinden iig, maar ik heb dan ook nog nooit van een NS Geode GX1 processor gehoord..

edit:

Aha die Geode is gewoon x386 compatible, dus ik kan er ook gewoon Slackware opgooien.. De 1660 is ook wel stoer, met DOC.. Hmm.. Smikkel! :)

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 09:30
die bordjes hebben toch vaak motorola proc's ? en van welke mamacompany was cyrx ookalweer, die gebruiken ze ook wel es, dan heb je natuurlijk ook nog al die gekke CPU's die meestal in PLC's etc worden gebruikt, die zitten ook nog wel es op die een-plaat-systemen
Pagina: 1