Toon posts:

XP 100% cpu belasting door explorer !!!

Pagina: 1
Acties:
  • 905 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi there,

Heb XP draaiende, alleen er is een irritant probleempje:

Als ik een directorie open met 1 movie bestand erin (ong. 400 mb ofzo) wordt mijn cpu 100% belast door explorer.

Het lijkt erop of hij wat wil doen met die movie bestanden, maar ik zie niks gebeuren !

Of er nou 1 of 10 in die directorie staan ... maakt weinig uit ! CPU belasting blijft 100% terwijl de bestanden niet eens zijn geselecteerd !

Zwaar irritant, want als ik dus mp3-tjes aan het afspelen ben, en ik open mijn D:\download dir. dan stort performance in elkaar !!!

Zo ... lekker hoor dat XP ! :?

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 06:29
thumbnails misschien aan?

Verwijderd

dasnietgoed >:)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:17

bonzz.netninja

Niente baffi

Is dat niet zo iets als thumbnails aan, of dat hij zo'n mini video afspeel ding links in beeld opent.

Misschien is het net zo iets vaags dat hij, als je javascript in mail krijgt, hij die altijd uitvoert, ook als je hem niet opent (lees: dubbelklikken) in uitlook enzo...
dus dat hij hem zoweizo probeert te openen ofzo.

Maar aan de andere kant, ik weet helemaal niet van XP of whatsoeverrrr :+

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
Thumbnails staan NIET aan, heb bijna alles al gecontroleerd, denk dat het ergens heeft te maken met een of andere soort van bestandskoppeling waardoor hij standaard iets wil voorbereiden ofzo.

Maar het rare is, kan het nergens vinden !

Nergens staat iets van avi/mpg ass. of koppelingen etc.

Zwaar irritant ! Moet zeggen, eerst was het ook niet zo, maar toen ik op een gegeven moment 10 x 400 Mb in dir had staan begon hij moeilijk te doen, en nu blijft hij het doen !

Beetje vreemd, maar wel lekker !!! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Come on guys !!!

Kom op man, weet echt niemand iets ???

Das nou jammer !

• its.rAlphie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-11-2025

its.rAlphie

still present.

Ik heb het ooooook!!! In XP, om de paar minuten/seconden staat de PC bijna stil van traagheid en Task Manager geeft aan dat explorer tussen de 75 a 100% van de CPU gebruik maakt, elke keer explorer afsluiten is steeds tijdelijke oplossing maar niet mijn favoriete! Weet iemand hier iets meer van? Zaar irri it is!!

'No matter where you go, there you are' --- Details over mijn compu's...

Verwijderd

Ik heb het ook gehad nadat ik XPnl over de UK versie heen geinstaleerd had maar pas na een week of zo.Bij het miste of geringste steeg de cpu belasting van 5 naar 100 procent.
Ik heb vanalles gedeinstaleerd en gewijzigd.Maar een clean instal was de enige oplossing.

Verwijderd

Auto afspelen uitgezet?
(Zie XP faq bovenin dit forum)

Verwijderd

Heb ik ook gehad.
ik heb toen windows xp er weer overheen gezet en toen..
dee die weer normaal

Verwijderd

Lijkt een typisch bugje in XP te zijn.Ik had het gister weer.Ik hoopte een OS te hebben dat nu eens een paar maanden kon draaien zonder formatjes.

• gjburg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-10-2025
Waarchijnlijk het zelfde probleem als bij mij.

Windows XP probeerd een preview van de film aan te maken links onder in het scherm, dit gaat bij grote (DivX) films om de een of andere reden niet waardoor de explorer helemaal op tilt slaat en de cpu op 100% blijft staan.

Ik denk niet dat het een echt MS probleem is maar een probleempje van de DivX codec |:(

Want ik heb ook avi files van 2Gb en die geven vrijwel direct een preview links onder.

Gert
Pagina: 1