amd 1400 problemen

Pagina: 1
Acties:

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11
ik heb nou al een tijdje een nieuw compu:
-amd 1400
-msi k7 nog wat moederbord
-geforce mx400 64 mb
-256 mb
-en nog wat andere zooi

en nu loopt ie zinds het begin al vast, ik kan een spelletje spelen en dan kapt ie er weer mee.
hij kapt er sneller mee hoe erger de graphics worden.

nou ben ik al 60 keer terug naar de winkel geweest en daar draait ie goed [zeggen ze :? ] en de laatste keer zei die dat t een software probleem was. ik shaggo en deltree windows.... dus opnieuw windhoos eropgegooit en ja hoor, hij kapt er nog steeds mee.

hebben jullie nog wat ideeen?

[k hoorde vorige keer ook dat 1400 op 350 watt kast moet draaien :? heb k ook nie, kan dat t zijn?]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Welke versie van Windows gebruik je? Welke drivers van de videokaart en welke chipset drivers gebruik je? Geef eens wat meer details.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Vae Victis
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Wat voor een voeding heb je?

Maar heb je al de via 4in1 drivers geinstalled, volgens mij is dat je probleem. :)

Zie search voor meer hierover.

• Shockyboy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05-2025
Kun je zien wat de temperatuur is van je moederbord (zal wel goed zijn) en van je processor (is misschien te hoog). Of die van je videokaart.
Mocht je het idee hebben dat je voeding het niet trekt, koppel dan alle overbodige zooi even af (cd-writer, extra harddisks, etc) en test opnieuw.
Nog een laatste snelle tip: Als je volgende keer terug naar de winkel gaat: erbij blijven als ze hem testen, en laten zien wat er misgaat.

AMD 1,4G; A7V333; 512 Mb V7700 Geforce2 Deluxe; 21" Philips Brilliance; 45+60Gb IBM7200; Plextor R412C, PX-32TS, Onstream SC30; Toshiba M1401; SbLive; Microsoft Internet KeyboardPro, Logitech Optical Wireless, HP950C, HP 4100C; WinXP Professional

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan is dus niet je CPU het probleem, maar de combo mainboard/vidcard. Voor die probs hebben ze op www.viahardware.com een uitgebreide k7t faq.

Lees em eens op je gemak door, daar staat jouw probleem ook bij, veel suc6 !

Verwijderd

ik ga ook voor de via 4-in-1 zooi :)
Had hetzelfde nl. met mijn A7V266

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:50
1. nieuwe 4-1 drivers van VIA (ver. 4.34)
2. Nieuwe drivers voor video kaart

Als dat allemaal niets helpt, probeer dan eens via je BIOS de AGP poort op 2X te zetten, eens kijken wat ie dan doet!

• disjfa
Op dinsdag 16 oktober 2001 12:37 schreef maartenb het volgende:
1. nieuwe 4-1 drivers van VIA (ver. 4.34)
nog ff over zoeken dan
2. Nieuwe drivers voor video kaart
heb ik idd al.

ik draai verder op win 98 se

disjfa.nl

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
ik mis de belangrijkste vraag: welke cooler heb je? en hoe warm wordt je cpu?

• disjfa
max[bios] staat op 85 graden en max is -+ 55 ongeveer

maar ik sta nu bij die via 4in1 pagina, en daar zijn er erug veel van, pak ik gewoon de nieuwste of moet je eerst eerdere en dan updaten...... :?

ow, en ik weet nie welke cooler ik heb, maar die is goed [dat weet ik wel, anders hadden ze dat wel in de winkel uitgevonden, immers 6 keer weggebracht of zo |:( ]

en met internet maak jeje processor toch nie zo warm, dan loopt ie nl ook vast

disjfa.nl

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Na hoeveel hoeveel tijd knikkert 'ie 'm eruit :?

Staat je spanning goed :?

De FSB :? ivm je pci en agp slot(misschien net iets tehoog, of doet 'ie het dan helemaal niet)

Wat voor voeding heb je nu :?

Ik heb zelf een beetje zitten oc'en en bij mijn pc gebeerden het volgende:

-FSB verhoging resultaat -> No signal input
-Multiplier verhogen, eerst naar 8.5 toen naar 9 en toen naar 9.5. Resultaat bij 9.5 veel teveel errors/3DMARK2000 werd ik uit geknikkert bij het starten van de default benchmark. Momenteel gewoon op negen, draait redelijk soms nog een error maar niet fataal.(voeding bij mij 250 Watt.

bekijk dit eens voor mijn specs.

En dit voor mijn result.

Draai dit ook eens over jouw sys.(kan je op de site van AMD vinden

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• disjfa
tsja via 4in1 geinstalleert, en lopen wil ie nog nie....

nog andere gedachten?
en fbs?? waar, in bios?, k ben niet zo heel goed in hardware.. :?

disjfa.nl

• koper137
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2024

koper137

uhhhhhh

ik heb ook een athlon 1400 mhz, msi k7t266pro(via) moederbord, een 300watt voeding, een aopen hq45 midi tower, 512 mb ddr ram, 64mb drr ati raedon vivo kaart, een coolermaster ep5-6i11 cpu cooler en een coolermaster 80mm fan voorin de kast. temp normaal= 47c en max 51 en van de kast trouwens 41 en max 44. ik heb de 4 in 1 drivers ook(en trouwens w2k), werkt allemaal prima. maar zorg dus dat je hardware in orde is, je hebt ongeveer hetzelfde als ik, dus zorg voor een redelijke koeling en min een 300watt voeding want dan kan er weinig misgaan

___________________________*

• disjfa
dat denk jij :?
[300 watt en goeie koeling heb ik]

ik had heel windows opnieuw erop gezet, alles netjes volgens de laatste drivers geinstalleerd, verder helemaal nix geinstalleerd [via 4in1 dan wel]. maar wat denk je, een kwartiertje en hij kapt er weer lekker mee. |:(

disjfa.nl

Verwijderd

Kan aan meerdere dingen liggen (helaas :()

Meest voor de hand liggende opties:
- Warmteprobleem: Probeer het eens met de kast open en een tafelventilator ernaast, doetie het dan wel goed, dan weet je waaraan het ligt.
- Fout in videokaart, processor, geheugen of moederbord
- Fout in BIOS instelling (ben niet zo bekend met MSI, dus hier kan ik je niet mee helpen)
- Fout in SW: Niet de VIA drivers installeren is natuurlijk vragen om moeilijkheden :(. Verder zou ik Detonator 12.41 pakken en ook ff nieuwe geluidsdrivers doen...

BTW: Kan evt ook aan het spel liggen wat je gebruikt om te testen(!): Het beste kan je testen met iets van 3Dmark 2000 o.i.d., die je dan insteld op looping: Een beetje PC moet dit een dagje uit kunnen houden.

Bel anders de winkel op waar je hem gekocht hebt, en vraag hoe ze hem getest hebben (welke proggies, hoe lang etc etc).

Eigenlijk vind ik dat in zulke gevallen (heel vaak terugkomen bij een PC-sjop), ze je gewoon een nieuwe moeten teruggeven. Al is het alleen maar om jou weer wat vertrouwen in het systeem te geven...Maarja :P

• disjfa
eerst hadden ze m getest met 3dmark2000[1], dat ging goed...

had ik m weer thuis, deed ie t weer niet

toen moesten ze van mij serious sam en ut spelen, dat werkte ook nie bij hun, opsatrdingen weggehaald, en daar werkte die perfect.

thuis, kaput :?

windhoos opnieuw geinstaleerd [zodat t iig geen software probleempje is] en ja hoor, hij doed t nie

disjfa.nl

• Vae Victis
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op woensdag 17 oktober 2001 09:50 schreef disjfa het volgende:

toen moesten ze van mij serious sam en ut spelen, dat werkte ook nie bij hun, opsatrdingen weggehaald, en daar werkte die perfect.

thuis, kaput :?
heb je ook weer die opstartdingen verwijdert?
na opnieuw instal.

• XiaZz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:40
wat is de versie van je bios?

Verwijderd

Zit jou systeempie thuis in een degelijk *randaarde* stopcontact? Een PC in een niet-randaarde stopcontact kan nl. ook enorm veel ellende veroorzaken. Zou ook verklaren waarom je PC het daar WEL doet en bij je thuis NIET.

• disjfa
Op woensdag 17 oktober 2001 10:01 schreef --EasY-- het volgende:
Zit jou systeempie thuis in een degelijk *randaarde* stopcontact? Een PC in een niet-randaarde stopcontact kan nl. ook enorm veel ellende veroorzaken. Zou ook verklaren waarom je PC het daar WEL doet en bij je thuis NIET.
hoorde ik idd ook van de winkel, maar ik heb m al op 6 verschillende stopcontacten uitgeprobeert :?

en bios versie, ik geloof de nieuwste

disjfa.nl

• koper137
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2024

koper137

uhhhhhh

Op woensdag 17 oktober 2001 08:21 schreef disjfa het volgende:
dat denk jij :?
[300 watt en goeie koeling heb ik]

ik had heel windows opnieuw erop gezet, alles netjes volgens de laatste drivers geinstalleerd, verder helemaal nix geinstalleerd [via 4in1 dan wel]. maar wat denk je, een kwartiertje en hij kapt er weer lekker mee. |:(
het ligt waarschijnlijk aan je bios instellingen...resetten dan maar. en ja ik heb een prima stille koeling..

___________________________*

Pagina: 1