Toon posts:

Netwerk onder WinME ---> systeem traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alvast om onnodige reacties te voorkomen ik heb al gezocht maar ik heb nog geen goed antwoord/oplossing gevonden :'(

Zodra ik onder winme het netwerk ga gebruiken word na een halve minuut ofzo het systeem bagger traag muis gaat erg schokkend bewegen programma's starten traag op.

Huidige conf.:

Asus P4B
PIV 1500
256mb
3com 905c-tx m
asus v7700
WinME (schone installatie)

Reeds geprobeerd:

p3c-l met PIII 600 en andere processor's
p3c-s met PIII 600 en andere processor's
realtek ethernet kaart
Intel PRO ethernet kaart
3com 905b-tx
andere vga kaarten
(ja is toch wel makkelijk bij pc winkel werken :-) )

geprobeerd met IP nummer vast ingesteld en automatisch verkregen. Werkgroep staat GOED ingesteld
Nieuwste drivers voor netwerk kaarten.

het enige wat ik heb kunnen vinden waardoor het gaat werken is of WIN98 gebruiken maar dat wil mn klant NIET (gvd) en als ik bij netwerk omgeving de eigenschappen van mn netwerk kaart opvraag al kijk ik alleen maar en verder niets dan op ok klik en NIET opnieuw opstart dan werkt het netwerk weer wel goed tot ik opnieuw opgestart ben dan begint het gezeik weer van voor af aan

HOOP echt dat iemand mij kan helpen begin al reeds neiging te krijgen computer vliegles te geven

Thnx
Marco

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? Iemand? Ik? Hij? Zij? Gij? Wij? Hullie? Zullie? Gullie? Zucht........... :'(

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:03

GaMeOvEr

Is een hork.

Wat is de rest van het netwerk ? ik heb namelijk ook een aantal dozen met ME erop en nergens last van.

Blijft het na die halve minuut permanent ruk, of wordt het daarna weer beter ?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
De rest van het netwerk pff is ons bedrijfs netwerk +- 50 pc's met 3com en intel kaarten, 3com switches en hubs alles 100Mbit.
Overal Win98 en/of win2000.

Zal ff geschiedenis van pc vertellen.
Klant had een PIII 600 systeem met P3C-E (PIII slot 1 bord met Rdram) en 256mb Rdram.
Bord ging +- maand geleden kapot tot aan het moment dat het kapot ging werkte alles PERFECT volgens de klant daar gaat ik dus ook maar ff vanuit. Is toen +- maand geleden een P3C-L (zelfde bord als voorheen alleen met lan onboard) hierna zijn dus de problemen ontstaan. systeem werd bij gebruik van netwerkt onzettend traag zodra je dan klaar bent met netwerk kopieeren werkt het systeem weer soepel zonder problemen tot je het netwerk weer gaat gebruiken. ok na veel gezeur met klant is de klant eindelijk overstag een PIV te nemen hebben we weer het zelfde probleem.
ondertussen is het dus met alles uitwisselen enzo er bij een compleet nieuwe pc maar met nog steeds zelfde klacht.

Humm is geloof weer beetje lang geworden hoop het nog beetje duidelijk is. alvast bedankt voor je reactie(s)

marco

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand die op de 1 of andere manier een heel vaag moment heeft een verkeerde pil geslikt of paddo gegeten heeft en in zn trip de oplossing voor mij heeft gezien

Hoop het niet voor je zou dan wel een hele verkeerde trip zijn geweest maar goed? ;)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en je hebt alles geinstalleerd :?
dus ipx/spx en tcp/ip :?
en waar staat ie op :?
client voor microsoft netwerken :?
kaart op half-duplex staan :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Ik heb hier m'n eigen netwerk draaien met WinME als de server en een Win98 bak erachter. Draait perfect, behalve als ik met het cache geheugen ga zitten knoeien. Kijk dus onder (ik heb Engelse WinME, dus de links zijn dus ook in Engels, heb geen idee wat ze in het Ned. zijn, sorry): Properties of My Computer, Performance, File System, Hard Disk en zet daar je instellingen om naar Network server met alles op Max. Doe Apply, OK, ga naar Virtual Memory, check of dit op Let Windows manage etc. staat of zet het op Specify en op de grootste harddrive die leeg is, dan zonder OK te drukken ga naar Start->Run, type Msconfig [enter], advanced, kijk of alles hier uit staat, OK en OK en reboot.

Ik heb 512 MB en heb zelfs een tijdje zonder virtueel geheugen gedraaid, maar als server breekt je dat na een dag of 3 behoorlijk op, zeker als je er een adsl lijn aan hebt liggen ;)
Netwerkkaarten op beide PCs voor het netwerk kunnen op 100 full duplex blijven staan als het dezelfde kaarten zijn, zet ze anders op auto.

Jord.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:33

Tux

Heb ik ook als ik op me XP bak files van me 95 bak wil openen dan is het slooooooom :'(

hoe los ik ut op want als ik op de win95 bak files op XP open dan is het wel retesnel

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
tcp/ip staat aan ook MET ipx getest maar zelfde probleem.
staat op microsoft netwerken aanmelden. met static en dynamisch ip geprobeerd. hd caching staat inderdaad ook op netwerk server en volledig open. windows regelt virtual mem. maar goed ga nu weer nieuwe poging wagen pc weg gezet ALLES nieuw gepakt uit magazijn kijken wat ie nu gaat doen.

thnx voor gullie hulp

Verwijderd

Topicstarter
Nope helaas alles nieuw winME helemaal opnieuw geinstalleerd kale installatie verder nog helemaal niets geinstalleerd en gelijk al bagger traag met netwerk
ZUCHT............ |:( |:( gaat um toch maar is vliegles geven

Verwijderd

Check je UTP kabeltje eens ik heb soms ook dat soort problemen

Verwijderd

Proberen we anders nog iets. Hoe staan de IRQs ingesteld? Waar zit de NIC in de PC? Heb je zelf al geprobeerd IRQs toe te wijzen aan alle kaarten in de computer (in de BIOS). Zeg IRQ11 voor de videokaart, IRQ10 voor de soundkaart en IRQ9 voor de NIC? De meeste NICs willen wel een IRQ dat busmastering aankan (dus IRQ9-11) en daar alleen zitten.

Op welke snelheid staat het lampje aan de achterkant op de NIC als je data verstuurt? Geeft ie 100 aan? Als dat zo is, kijk de kabel na.

Verwijderd

Topicstarter
Heej thnx voor de reacties maar als het goed is "duim duim duim" is het probleem opgelost. waarschijnlijk wel bekent probleem bij gullie win98 en winme kunnen slecht over weg met 512mb of meer geheugen en daarvoor kan je in je system.ini wat veranderen bij vcache nou heeft/hebben de door mij geteste configuraties maar enkel 256 mb toch heeft het voor zover ik nu heb gemerkt een positief effect op mn probleem *D *D *D als echt werkt post ik dat morgen nog wel ff

Massols

Verwijderd

LOL, de win98 back draait met 256Mb, m'n WinME bak draait met 512. Moet kunnen. WinME moet tot 2Gb aan RAM aankunnen.

Maar voor jouw probleem hoop ik dat je de oplossing gevonden hebt :)

Mijn oplossing is gewoon rebooten na zoveel dagen. En m'n Win\temp en Win\temp internet files eens leegdumpen ;)

Jord.

Verwijderd

Topicstarter
OK zoals gisteren belooftdtdtd de oplossing was inderdaad in system.ini bij vcache MinFileCache = 8192 en MaxFilecache = 8192 invoeren en het werkt weer :? vaag maar waar

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:24
Sorry dat ik dit oude topic weer even omhoog haal. Ik had dus het zelfde probleem en zoals het lijkt is het opgelost met die [vcache]. Maar hoe zit het met die vcache: waarom de waarde 8mb? Wordt je overall performance beter van meer vcache? wat doet et sowieso precies?

Stay safe

Pagina: 1