[VB] Textbox

Pagina: 1
Acties:

• dacurve
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10-2021
Ik krijg het maar niet voor elkaar om halverwege een textbox in vb6 de kleur van een font te veranderen (zodat er 2 verschillende kleuren in 1 textbox zitten).

Weet iemand of dit mogelijk is, heb (bijna) overal tevergeefs gezocht. Ik zou haast gaan denken dat het niet kan.. ik zal toch wel gewoon ergens overheen kijken??

• tus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07-2012

tus

Dit is niet mogelijk in een TextBox. Ding heeft gewoon een kleur en dat is het.

Je kunt het wel voor elkaar krijgen in een RichtTextBox control though.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Op dinsdag 16 oktober 2001 09:45 schreef dacurve het volgende:
Weet iemand of dit mogelijk is, heb (bijna) overal tevergeefs gezocht. Ik zou haast gaan denken dat het niet kan..
Dat kan ook niet.
ik zal toch wel gewoon ergens overheen kijken??
Nee, helaas, het kan gewoon echt niet. Je zal een RichTextBox oid moeten gebruiken (doet wordpad ook geloof ik).

Wat je ook kunt doen is een label ofzo zetten met 1 woord erop en daar kun je dan de kleur van instellen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• dacurve
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10-2021
Gelukkig zat ik er niet overheen te kijken, was er inmiddels al behoorlijk gefrustreerd door geraakt!! (om zoiets kleins |:( ) Maar ja, ik moest en zou gewoon weten hoe het nou precies zat.. allebei bedankt !!

Ik ga maar eens naar zo'n richtextbox kijken.. waarschijnlijk is dat de oplossing die ik zocht.