Toon posts:

Enermax fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand al ervaring met de Enermax 12cm en 9.2cm fans ? Bij de Regenboog liggen er momenteel van die fans, mooi paars met een goudkleurig gridje en transparante bladen. Ze zijn ook redelijk stil en zien er stevig uit (in tegenstelling tot bv. een 12cm Titan), en da's eigenlijk de hoofdreden waarom ik ze zou kopen.

Alleen is hij met 49.50FL een beetje duur om te kopen zonder eerst ff wat informatie erover in te winnen, dus daarmee dat ik dat hier even post :)

Verwijderd

Kijk eens bij www.tweakshop.nl volgens mij verkopen zie die dingen daar (persoonlijk vind ik ze niet misstaan als je een barbie verzameling hebt ;) ).

Verwijderd

Het zijn best goede fans. Bovendien kan je ze handmatig instellen hoe hard ze moeten draaien, dus als je ze te luid vindt, zet je ze gewoon op een lagere stand ;)

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:24

Rival24

I'll Be Back

Oke... ik heb dus 2 8cm enermax fans en daar zit dus ook zo'n handmatig afstelding aan.. Maar, hoe de f*ck regel ik daarmee de rotatiesnelheid? (ik had bedacht met een kruiskopschroevendraaier maar daarmee moest ik loeihard draaien) En ik kan de speed ook niet vinden in mijn bios van die dingen. En in Speedfan vind ie ze ook niet (ik weiger Motherboard Monitor)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:23

Epsilon

Op zondag 06 januari 2002 20:25 schreef rival24 het volgende:
Oke... ik heb dus 2 8cm enermax fans en daar zit dus ook zo'n handmatig afstelding aan.. Maar, hoe de f*ck regel ik daarmee de rotatiesnelheid? (ik had bedacht met een kruiskopschroevendraaier maar daarmee moest ik loeihard draaien) En ik kan de speed ook niet vinden in mijn bios van die dingen. En in Speedfan vind ie ze ook niet (ik weiger Motherboard Monitor)
heb je ze wel op je mobo aangesloten met rpm monitoring? |:(

Verwijderd

Zijn prima Fans.... Ik heb er een bij een vriend van me ingebouwd en werkt prima...
Sluit hem wel eerst ff aan voordat je gaten boort want hij draait maar een kant op.. en een kant van de fan is mooi de andere is lelijk.. vandaar :)

Ik heb de 12 cm gebruikt. De snelheidsregelaar erop is ook handig. Gewoon met een schroevendraaiertje in te stellen.

De transparante bladen zijn pas echt vet als je er aan de binnekant een ccfl achter hangt :9~

• bassie666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09-2024

bassie666

www.wrsmarine.com

ik heb de 80x80 versie van de enermax fans, en ik heb die draaiknoppen vervangen door een normale potmeter, en die passen heeeeeeeel mooi in een fanbus

HTPC user

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 22:12
bij wallabie.com liggen die 80mm's voor 14,70 euro
de 120mm's kosten daar slechts 16,80 euro

[offtopic]
ik heb ze al 2 keer besteld daar en gebeld maar het schiet niet echt op.. komen wel flinke verzendkosten bij vanuit belgie, maar ik moet meer spullen hebben dus het is de moeite waard. wacht nu pas 3 weken.

• bassie666

bassie666

www.wrsmarine.com

waarom niet bij tweakshop gaat wel snel

HTPC user

Verwijderd

Hoeveel Ohm zijn die potmeters van je.
Dan ga ik dat ook doen.
Wel makkelijk zo aan de voorkant in te stellen.

• salvador4
Op zondag 06 januari 2002 22:46 schreef bassie666 het volgende:
waarom niet bij tweakshop gaat wel snel
omdat een 120mm daar 70 piek kost en bij die winkel in belgie maar 16euro aka 35 piek. de helft dus.

• salvador4
Op zondag 06 januari 2002 22:49 schreef miKK het volgende:
Hoeveel Ohm zijn die potmeters van je.
Dan ga ik dat ook doen.
Wel makkelijk zo aan de voorkant in te stellen.
je moet rond de 50kohm pakken.

• bassie666

bassie666

www.wrsmarine.com

ben naar dil electronics gegaan en die hebben voor mij gekeken wat erop zit en er gewoon een goede bijgezocht. (als de weerstand nul is op de witte draden lopen ze max)

HTPC user

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 07:57
Op zondag 06 januari 2002 22:52 schreef salvador4 het volgende:

[..]

omdat een 120mm daar 70 piek kost en bij die winkel in belgie maar 16euro aka 35 piek. de helft dus.
Bij Regenboog 120 mm 40,-
80&92 mm 35,-

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik koop ze wel bij tweakshop voor €50 per 4(x80mm).
Aangezien ik toch een kast en voeding bestel reken ik de verz. kosten ff niet mee.

Afijn ze zijn dus gekogellagerd? want die sleeves gaan mij écht te kort mee.
(ja ik kan lezen maar 2ball bearing? 2 kogeltjes beetje weinig lijkt me, vind het dus vaag).

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 30 januari 2002 14:31 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Ik koop ze wel bij tweakshop voor €50 per 4(x80mm).
Aangezien ik toch een kast en voeding bestel reken ik de verz. kosten ff niet mee.

Afijn ze zijn dus gekogellagerd? want die sleeves gaan mij écht te kort mee.
(ja ik kan lezen maar 2ball bearing? 2 kogeltjes beetje weinig lijkt me, vind het dus vaag).
2 Lagers zullen ze wel bedoelen, en geen 2 kogeltjes. :D
Pagina: 1