CEBAS: Final Render for 3DSMAX 4.2

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 14:34
Hoi, ik heb sinds gisteren FR voor 3dsmax 4.2

Zijn er nog meer personen die dit hebben?
Weet er iemand of er online forum, of handleiding voor is?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 07:43
Jij bent vast niet de eerste die dit programma heeft, en vast niet de eerste die 't progje heeft en internet heeft, dus ik zou eens met google zoeken, waarschijnlijk is er wel wat over.

• FragNeck
Op dinsdag 16 oktober 2001 11:05 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Jij bent vast niet de eerste die dit programma heeft, en vast niet de eerste die 't progje heeft en internet heeft, dus ik zou eens met google zoeken, waarschijnlijk is er wel wat over.
Eum, nou, ik heb geprobeerd iets te vinden,
maar echter zonder resultaat...

Ook 3dluvr en cebas zelf hebben geen tutors.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Hoe kom je aan Final Renderer? Is er ergens een gratis trial-versie van te krijgen zoals bij Brasil?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• FragNeck
Op dinsdag 16 oktober 2001 12:18 schreef Oogst het volgende:
Hoe kom je aan Final Renderer? Is er ergens een gratis trial-versie van te krijgen zoals bij Brasil?
Ik heb um 'gehaald'

Hij lag ergens, dus tja, eh...

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-09 16:18
Zelfs als je finalrender oficieel besteld zitten er nog geen tutorials bij, die zijn in de maak. :) Is ook nog geen definitief produkt (stage 0) geloof ik.

• FragNeck
Op dinsdag 16 oktober 2001 13:33 schreef pim4 het volgende:
Zelfs als je finalrender oficieel besteld zitten er nog geen tutorials bij, die zijn in de maak. :) Is ook nog geen definitief produkt (stage 0) geloof ik.
WOW ! Don't miss this !

Afbeeldingslocatie: http://www.cebas.com/us/images/fr_logo_med.gif

Shipping NOW!

Zie : http://www.cebas.com/us/default.htm

>:)

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 12:47
Op dinsdag 16 oktober 2001 13:38 schreef jooers het volgende:

[..]

Zie : http://www.cebas.com/us/default.htm
>:)
op de url staan overigens nog wel leuke 3dsmax plugins!

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• FragNeck
Ow ja, Cebas werkt alleen op Windoos 2000 en NT.
In ieder geval NIET op Win95/98/ME

XP weet ik niet, want dat heb ik niet geprobeerd, waarschijnlijk wel.

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-09 16:18
ok. ik d8 dat stage 0 een soort beta was, zoals brazil deed. maar goed, het is dus blijkbaar wel def.

quote site :

Why Stage-0 ?
finalRender is currently available in Stage-0. We have plans to enhance finalRender with many new ideas. In the near future there will be several breeds of finalRender (possibly Stage-1, Stage-2 and so on...).

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Zou anders ook een beetje errug dure Beta zijn :)

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 13:33 schreef pim4 het volgende:
Wat een onzin. Jij hebt um dus blijkbaar niet besteld, want als je thuis netjes het OFFCIELE doosje hebt dan krijg je een boekje erbij van 200+ pagina's EN een CD met daarop tutorials in .AVI vorm.

Ik weet het niet hoor, zal wel aan mij liggen.

En het is dus wel een definitief product.
Met Stage-0 geven ze alleen aan dat er nog meer mee gaan doen later (andere platforms zoals Linux, gedistribueerd renderen, etc etc)

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Hij had zijn eigen toch al verbeterd...

En om dat van dat boekie etc te weten hoef je niet persé de officiële doos etc te kopen (wel aan te raden natuurlijk, maar MAX is zo fok!king ranzig duur), een officiële release van de vrienden van RiSCiSO maakt dat ook wel duidelijk (behalve de manual, maar daar zijn weer andere oplossingen voor).

En ik moet toegeven. Stage-0 klinkt ook niet echt final.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 16:31 schreef Dexter het volgende:
En ik moet toegeven. Stage-0 klinkt ook niet echt final.
Ze hadden het ook FinalRender 1.0 kunnen noemen maar ze hebben nu eenmaal gekozen voor FinalRender Stage-0. Wat doet de naam er ook toe.
Als je iets van het web haalt moet je ook niet zeiken dat je er geen handleiding bij hebt en niet vragen of iemand die voor je heeft. |:(
Moet je maar het produkt kopen of wachten tot er boeken over uitkomen (wat me erg sterk lijkt voor een plugin).
Ik zeg niet dat ik alles legaal heb maar als ik iets nodig heb (tuts, documentatie) dan zoek ik gewoon op internet en na 5 minuten heb ik meestal meer links dan ik in een maand kan bekijken. Als je niet voor het produkt wil betalen, neem dan op zijn minst de moeite of zelf wat dingen uit te zoeken.
Weet er iemand of er online forum, of handleiding voor is?
Is het nou echt zo moeilijk om naar www.google.com te gaan en "finalrender manual" of "finalrender forum" of (ooh hoe kom ik er op }:O ) "finalrender tutorials" in te typen? Vind je daar niets op dan is het er waarschijnlijk ook niet.

Trouwens nooit gehoord van gewoon proberen en kijken waar het schip strand?

Sorry voor deze uitbarsting maar doe toch eens wat moeite of is dat teveel gevraagd?

• FragNeck
Op donderdag 18 oktober 2001 14:44 schreef TheLightwaver het volgende:

[..]

Ze hadden het ook FinalRender 1.0 kunnen noemen maar ze hebben nu eenmaal gekozen voor FinalRender Stage-0. Wat doet de naam er ook toe.
Als je iets van het web haalt moet je ook niet zeiken dat je er geen handleiding bij hebt en niet vragen of iemand die voor je heeft. |:(
Moet je maar het produkt kopen of wachten tot er boeken over uitkomen (wat me erg sterk lijkt voor een plugin).
Ik zeg niet dat ik alles legaal heb maar als ik iets nodig heb (tuts, documentatie) dan zoek ik gewoon op internet en na 5 minuten heb ik meestal meer links dan ik in een maand kan bekijken. Als je niet voor het produkt wil betalen, neem dan op zijn minst de moeite of zelf wat dingen uit te zoeken.
[..]

Is het nou echt zo moeilijk om naar www.google.com te gaan en "finalrender manual" of "finalrender forum" of (ooh hoe kom ik er op }:O ) "finalrender tutorials" in te typen? Vind je daar niets op dan is het er waarschijnlijk ook niet.

Trouwens nooit gehoord van gewoon proberen en kijken waar het schip strand?

Sorry voor deze uitbarsting maar doe toch eens wat moeite of is dat teveel gevraagd?
Euh, als je nog iets nuttigs te vertellen hebt... GRAAG!

sjezus man, ik vraag om hulp, niet om je sneue commentaar.

Maargoed, ik heb um via een of andere chinese site in het engels gevonden, na 25721 warez sites af te gaan...

En nee, GOOGLE vind niets daarover.

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Sorry hoor...maar ik dat verhaal van Lightwaver daar kan ik dus echt niet mee uit de voeten. Gaat natuurlijk helemaal nergens over dat als je iets niet met een zoekmachine kunt vinden dat het er dan ook niet zou zijn. Er zijn nou eenmaal plekken op het internet die het daglicht niet kunnen verdragen en die ook echt niet met een zoekmachine (hoe goed Google ook is) te vinden zijn. En dat geldt dus ook voor die manual. Die zwerft al een tijdje in een bepaalde vorm rond, maar je moet toevallig de juiste connecties hebben wil je hem kunnen downloaden.

En over dat legaal/illegaal gezeik zullen we het verder niet hebben. Als ie nou te beroerd was om het pakket te kopen alla...maar hij vraagt gewoon informatief of er mensen zijn die al ervaring met tutorials/manuals etc hebben. Je hoeft ***verdomme toch niet iedere keer zelf opnieuw het wiel uit te vinden??? Dit forum is voor een groot deel een kennisforum, waarom daar niet gebruik van maken, zonder meteen weer te vervallen in die ongelooflijk inhoudsloze opmerkingen van: " gebruik de search" etc. Het zou eigenlijk wel aardig zijn als dit forum nou eens een keer NIET een afspiegeling van de maatschappij zou zijn, waar ieder voor zich is en in de meeste gevallen geen fuck om een ander geeft of zich om de problemen van een ander bekommert.

Als het nou een warez-request zou zijn, dan zou ik je gelijk geven. Dat hoort hier niet thuis op dit forum. Maar dat is het niet, en ik kan me niet voorstellen dat het zo bedoeld is. Van MAX zijn ook genoeg legale tuts op het net verkrijgbaar, dus niet alles moet GEKOCHT worden (freeware rules).

Maar goed...jooers, mocht je nog meer willen weten aangaande finalRender (ik ben er zelf nu ook sinds een week mee aan het experimenteren, gewoon om te kijken wat er allemaal mee kan en wat het voor mij zou kunnen betekenen), don't hesitate, en contact me maar via ICQ.

3Dex

En Lightwaver, dit is dus NIET bedoeld als flame tegen jou, mocht je het zo wel voelen, dan mijn excuses, maar ik zou je willen vragen om volgende keer wat genuanceerder te reageren of anders helemaal niet. Niet iedereen heeft kwaad in de zin. ("Zoals de waard is vertrouwt ie zijn gasten" is geloof ik het spreekwoord.

• FragNeck
Ja, dank je Dexter.

Ik zou graag willen weten hoe je het beste om kunt gaan met de 3 verschillende soorten licht effecten.
Van dat buislicht (sorry, forgot the name) weet ik al het e.e.a., alleen van die andere 2 lichtobjecten, weet ik niet hoe ik ze moet installeren.

Als ik kijk naar een Scene, gemaakt voor Cebas, dan zie ik ook dat er een Material is gemaakt voor een licht... :?

Weet jij hoe dit werkt?

Verwijderd

Dat van mij was ook niet bedoeld als flame en ik heb me in die post al veronschuldigd voor de uitbarsting.

Feit is alleen, een handleiding (en dat weet iedereen) wordt alleen bij de software geleverd als je het koopt. Vraag je dus om de handleiding (en op de officiele site is ie niet te downloaden, zoals met de nieuwe LW versies wel het geval is) dan heb je een warez-request en die horen hier niet thuis. Hoe je het ook went of keert.
Veel mensen zeggen altijd "Discreet maakt het niet uit dat je de illegale software van Max gebruikt". Okay, ze vervolgen je niet zolang je geen winst maakt maar ze keuren het gebruik ven illegale software ZEKER niet goed en das wat anders.

Een kennis vraag over een product is in mijn ogen trouwens heel wat anders (die tweede vraag van jooers, DAT is een kennis vraag die hier thuis hoort waar ik graag antwoord op zou geven maar helaas niet kan).

Als ik te ongenuanceerd over kwam in mijn vorige post dan hierbij mijn excuses.

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Gelukkig...alles weer koek en ei. Aangaande die manuals, misschien heb je gelijk, maar het zal zeker niet altijd zo zijn dat als er op de site van de producent niet een manual/tutorial staat dat die dan ook niet door iemand anders (ook legaal) gemaakt kan zijn.

Maar goed...we gaan weer gewoon lekker finalRenderen :)

Vannacht mijn model maar eens definitief afmaken (meubels etc) zodat ik me full op de materialen en lights kan gaan richten.

3Dex

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
je kun teen object licht laten geven door hem een materiaal met self-illumination te geven. En natuurlijk alle checkboxes aan die aan moeten zijn.....

specs

Pagina: 1