Toon posts:

Win98 HD bereikbaar voor Linux?

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Suse 7.2 draaien op een aparte HD. Op de andere HD staat Win98. Linux 'ziet' de Winn 98 drive wel (/dev/hda).

De bestanden zijn niet toegankelijk. Op welke wijze kan ik deze files beschikbaar maken voor Linux?

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op welke wijze kan ik deze files beschikbaar maken voor Linux?
Waarschijnlijk heb je bij de installatie geen mountpoint aangegeven. Je zou bijvoorbeeld de directory /mnt/windows aankunnen maken. Als je dan "mount /dev/hda /mnt/windows" intikt heb je al grote kans dat het werkt. Je bestanden zijn dan via de directory /mnt/windows beschikbaar.

Voor meer en betere uitleg, zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13#13

Verwijderd

gebruik de search...

mounten kan via
code:
1
mount -t vfat /dev/<harddisk partitie> <mount punt>

typ anders is 'man mount'
waarschijnlijk moet je typen:
'mount -t vfat /dev/hda1 /windows/c' oid....
ter info: /windows/c is volgens LSB...

• TheBigBug
  • Laatst online: 17-01-2022

TheBigBug

Erg groot voor een insect!

Zie [topic=284331/1/25]

Daarin zou genoeg info moeten staan...
Suc6 ermee :)

Peace cannot be kept by force - it can only be achieved by understanding - Albert Einstein

• TheBigBug
  • Laatst online: 17-01-2022

TheBigBug

Erg groot voor een insect!

Oh ja, via het commando "cat /proc/partitions" kun je de namen zien van partities die op je harde schijf staan.

Peace cannot be kept by force - it can only be achieved by understanding - Albert Einstein

• JeroenE
  • Niet online
Ik heb Suse 7.2 draaien op een aparte HD. Op de andere HD staat Win98. Linux 'ziet' de Winn 98 drive wel (/dev/hda).
<denk>

In een andere post heb je het erover dat je linux hebt geinstalleerd op je 'tweede' HD door de eerste HD (tijdelijk) uit je systeem te verwijderen. Die verwijderde HD ging je vervolgens terugzetten als slave.

Als je dat ook echt gedaan hebt is je tweede HD dus /dev/hdb en niet /dev/hda!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Lees de FAQ alsjeblieft, staat er allemaal in :)
Als je dan nog concrete problemen hebt, mag je gerust een nieuw topic starten :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.