Normaal gesproken kan novell de wekstations automatisch de juiste printerdrivers laten installeren als iemand via 'netwerkomgeving' naar de printer 'browsed' en dan er met de rechtermuisknop op klikt en 'install' selecteerd.
Voorwaarde hiervoor is dat in de ndps resource manager de juiste drivers zijn geinstalleerd _en_ dat er bij het printerobject staat ingesteld welke drivers hij moet gebruiken.
Welnu, bij ons is dit het geval
De juiste drivers zijn geinstalleerd en er staat ook bij de printers aangegeven welke drivers hij moet installeren (zowel voor win3.11, winnt als win95). Toch werkt het niet.
Ik heb de printers als volgt aangemaakt, via nwadmin:
1) naar de juiste context bladeren
2) file --> create --> ndps printer
3) printernaam opgeven 'define extra properties oid' selecteren.
4) de wizzard afmaken en alles juist invullen (dus ook welke driver er bij moet)
5) naar de juiste context voor de queue bladeren:
6) file --> create --> printerqueue
7) naam opgeven
printer aanklikken, 'details', vjobs, spooling configuration, add en dan de juiste queue selecteren.
Als ik nu op een werkstation de printer wil installeren komt hij doodleuk met de melding dat er op de server waar de printer geinstalleerd is geen juiste drivers aanwezig zijn
Iemand een idee?
//edit
idd via de queues, iets wat met een ndps printer niet hoeft, deze kan ook via de ndps printer manager op de workstations geinstalleerd worden. Dan pakt hij wel de juiste drivers, echter ik wil er een zgn. 'legacy queue' tussen hebben.
Voorwaarde hiervoor is dat in de ndps resource manager de juiste drivers zijn geinstalleerd _en_ dat er bij het printerobject staat ingesteld welke drivers hij moet gebruiken.
Welnu, bij ons is dit het geval
De juiste drivers zijn geinstalleerd en er staat ook bij de printers aangegeven welke drivers hij moet installeren (zowel voor win3.11, winnt als win95). Toch werkt het niet.
Ik heb de printers als volgt aangemaakt, via nwadmin:
1) naar de juiste context bladeren
2) file --> create --> ndps printer
3) printernaam opgeven 'define extra properties oid' selecteren.
4) de wizzard afmaken en alles juist invullen (dus ook welke driver er bij moet)
5) naar de juiste context voor de queue bladeren:
6) file --> create --> printerqueue
7) naam opgeven
Als ik nu op een werkstation de printer wil installeren komt hij doodleuk met de melding dat er op de server waar de printer geinstalleerd is geen juiste drivers aanwezig zijn
Iemand een idee?
//edit
idd via de queues, iets wat met een ndps printer niet hoeft, deze kan ook via de ndps printer manager op de workstations geinstalleerd worden. Dan pakt hij wel de juiste drivers, echter ik wil er een zgn. 'legacy queue' tussen hebben.