Toon posts:

netwerk newbie

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik wil het kort houden,ik wil internet op een 2de pc zetten/doorverbinden en gamen met elkaar,ben ik nu verplicht op een 2de netwerkkaart vanuit mijn eerste pc door te verbinden naar die 2de PC?? of kan ik ook vanaf mijn kabelmodem een link maken doormiddel van een Tstuk,
te monteren en dan naar de 2de pc te verbinden [met netwerkkaart]???

of ben ik verkeerd bezig?? ik hoor het graag van jullie

PC 1: pentium3 600,128 sdram, voodoo3, 3com netwerkkaart,enz
PC 2:AMD 1400mhz, 256 sdram,voodoo3,3com netwerkkaart,enz

alvastbedankt M.V.G jan

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
http://gathering.tweakers.net/forum/find

als ik me nie vergis zijn hier al tig topics over geweest.

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 16:22
je kunt aan de modem (van de kabel) een HUB hangen... dan verbind je de HUB met de 2 (of meerdere) PC's... maar dan heb je wel meerdere IP nummers nodig.
Deze kun je aanvragen bij je provider.

Anders moet je een server aan de i-net verbinding hangen en werken met proxy.

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
en voor die extra ip's betaal je bij chello ook extra :(

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Op dinsdag 16 oktober 2001 08:54 schreef bartmen het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/find

als ik me nie vergis zijn hier al tig topics over geweest.
Je vergist je niet.

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

Verwijderd

Jan,

Ik denk dat het makkelijkste en vooral het goedkoopste is om een COAX netwerkje aan te leggen. Bij de MEMO kun je hiervoor kaartjes kopen (kosten c.a. 40 piek) plus wat kabel. Dan heb je geen Hubjes e.d. nodig.

Met een COAX netwerk kun je prima met 2 computers gamen, en alle spellen zullen helemaal prima draaien. Het moeilijke is echter vaak het configureren van het Netwerk. Misschien is het handig hier gewoon even een boekje over te kopen. Nerwerk voor dummies ofzo.

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 09:33 schreef DaRuleC het volgende:
Jan,

Ik denk dat het makkelijkste en vooral het goedkoopste is om een COAX netwerkje aan te leggen. Bij de MEMO kun je hiervoor kaartjes kopen (kosten c.a. 40 piek) plus wat kabel. Dan heb je geen Hubjes e.d. nodig.

Met een COAX netwerk kun je prima met 2 computers gamen, en alle spellen zullen helemaal prima draaien. Het moeilijke is echter vaak het configureren van het Netwerk. Misschien is het handig hier gewoon even een boekje over te kopen. Nerwerk voor dummies ofzo.
sorry...hier ben IK het dus niet mee eens. Je kunt ook 100 Mbit netwerkkaartjes kopen voor 3 tientjes en een crosslink kabel er tussen. Das stukken makkelijker als al het geklooi met terminators op bnc kabel.
Het configureren van een netwerk met PC's is ook ow zo simpel!!
Het sharen van een netwerk kun je ook heel simpel doen met MidPoint GateWay 3.2!! FF instellen is heel simpel

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hier is al bijzonder veel over geschreven, eerst is het zaak je thuisnetwerkje goed aan de praat te krijgen, informatie daarvoor:Voor internetdelen kun je bij dezelfde [topic=152460] van GoT, daar vind je ook veel informatie en de vele antwoorden op vergelijkbare vragen die al voorbij zijn gekomen. Een aantal voorbeeldjes:
  • [search=internet sharing]
  • [search=internet delen]
  • [search=winproxy]
  • [search=winroute]
  • [search=freesco]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.