Hooligans-de game: uitbrengen of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-02 20:06
Inmiddels is het spel Hooligans- Storm over Europe (www.hooligans-thegame.com) ook in de media terecht gekomen. Men (oa KNVB) vindt het niet kunnen (te gewelddadig (agenten in elkaar brassen, andere Hooligans vermoorden) en het hooligan-idee). De discussies die er over gevoerd worden zijn hetzelfde als toen met Mortal Kombat en Carmageddon.
Hooligans: the game

This is a Real Time Strategy game with a twist.
Here the object is to become the most notorious group of Hooligans in Europe.
You must kill, maim and destroy the opposing Hooligan teams.
You muster and control your faithful troops by administering drugs, alcohol and ofcourse a good dose of violence every now and then.
They must become true followers of your faction, for better or worse.
Not only good strategic skills are required but also a good political mindset and managing capabilities to keep your troops happy and violent.
During the European football season you will travel through Europe to visit several venues where you will do battle with the opponents teams.
Whoever is victorious and catches the publics attention in the media will end up the most notorious and frightful bunch of Hooligans in Europe and the world!
A title that every Hooligan with his heart in the right spot loves to fight for!
Ask not what your team can do for you, but what you can do for your team!
De makers (NL!) willen het iig v/a november via internet gaan verkopen.

Ik zelf vind het wel kunnen, er zit een vette knipoog naar hooliganism in, maar het is niet bedoeld om hooliganism te promoten. Ik denk niet dat er nu meer hooligans zullen komen na het spelen van het spel.
Verder zijn er wel 'ergere' games op de markt gebracht qua moord en geweld (in GTA kon je ook cops bewerken met een vlammenwerper, in SoF vermoord je ook soldaten, etc.)

Screens:
http://www.hooligans-thegame.com/html/images.html
http://www.hooligans-thegame.com/files/screen1.jpg

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-02 23:48

Klippy

Still Game

:D

Niet mijn soort spel, maar moet zeker kunnen vindt ik.

Er zijn altijd wel tegenstanders van zoiets.

Als ze CS hadden uitgebracht na 11-9 hadden ze ook heel veel commentaar gekregen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Dat spel zou een jaar gelden ook al uitkomen geloof ik. :)

Duurt wel lang zeg.
Op dinsdag 16 oktober 2001 02:23 schreef LiquidSilver het volgende:
:D

Niet mijn soort spel, maar moet zeker kunnen vindt ik.

Er zijn altijd wel tegenstanders van zoiets.

Als ze CS hadden uitgebracht na 11-9 hadden ze ook heel veel commentaar gekregen.
Idd, net als flight simulator (of hoe heet dat spel)

• Sassie
Op dinsdag 16 oktober 2001 02:30 schreef Tweaker het volgende:
Dat spel zou een jaar gelden ook al uitkomen geloof ik. :)

Duurt wel lang zeg.
[..]

Idd, net als flight simulator (of hoe heet dat spel)
Tja, daar moeten nog eerst 2 torens uitgewist worden....

Trouwens, hier staat ook een topic erover (was eig de aanleiding voor dit topic :)).

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gewoon uitbrengen die handel. Net alsof die hools überhaupt slim genoeg zijn om zo'n spel geïnstalleerd te krijgen :D

• Sassie
Net ook 4 meningen (oa een KNVBgast die zei dat ze het zelf zouden gaan spelen om te kijken wat het nou precies was) in de Volkskrant gelezen en die waren ook allemaal niet expliciet negatief.
(als iemand ze wil scannen en plaatsten, you're welcome :))
* Sassie heeft hier geen scanner

Artikel van gisteren:
Hooliganlegers gaan virtueel op de vuist
de Volkskrant, Binnenland, 15 oktober 2001
Van onze verslaggever

De bedoeling is duidelijk: je verzamelt het grootste hooliganleger van Europa, je laat je strijders vollopen met bier en je trekt ten strijde tegen andere hooliganlegers. Binnenkort verschijnt het computerspelletje Hooligans Storm Over Europe op de markt. De voetbalbond KNVB gaat nu onderzoeken of zij het spel nog kan tegenhouden.

Aanvankelijk zou het hooligan-spel voor de Euro 2000 verschijnen. Dat werd echter niet gehaald, mede doordat uitgevers en winkeliers er weinig voor voelden. Vanaf november zal het spel te koop zijn op de website van de Amsterdamse producent XIII, samen met hooligan-T-shirts en andere producten.

Blijkens de officiële website hooligans-thegame.com wordt nu de laatste hand aan het spel gelegd. Te elfder ure zijn nog een paar features toegevoegd.

Het wapenarsenaal van de hooligans is uitgebreid met molotov-cocktails. Verder is een virtuele seksclub geopend waar de vandalen terecht kunnen voor hun verpozing.

De KNVB ziet er de lol niet van in. Maar of de voetbalbond echt iets tegen het hooliganspel kan ondernemen, is zeer de vraag. Daar wordt nu door juristen op gestudeerd, aldus een woordvoerder.

Copyright: de Volkskrant

Verwijderd

Van mij mag t uitkomen hoor, maar niet dat ik t ook ooit ga spelen. Ik zie de lol van virtueel meppen niet echt in...
Maar als er graag mensen graag hooligantje willen spelen.. mijn zegen hebben ze.
"Achter de pc vechten is nog altijd beter dan in t echt" zoals mijn mammie t zou zeggen :P

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
gewoon uitbrengen.

met flightsims, red alert mag je ook oorlogje spelen.
in unreal tournament enzo mag je zelfs mensen aan flarden schieten.

carmageddon mocht ook. dus... de computerwereld is al 'verziekt'!
:P

Verwijderd

Wel erg verouderde graphics zeg..!!

Voor de rest wel een lachuh spel.... :9

• Sassie
Op dinsdag 16 oktober 2001 14:51 schreef FreakSpinner het volgende:
Wel erg verouderde graphics zeg..!!

Voor de rest wel een lachuh spel.... :9
Schijnt van Nederlandse producers te komen.

De graphics zijn iig beter dan bij de Davilex-games :9

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:27

ddZ

Van mij mogen ze het uitbrengen. Denk echter wel dat er in bv. Barend & Witteman wel over zal worden gesproken, net als carmageddon destijds ( |:( )

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24
Zeker uitbrengen :9~ :9~ :9~

Als ik het dus goed begrijp kan je hem alleen via internet bestellen?

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

Uitbrengen die hap :)

Het is onzin dat het te gewelddadig zou zijn, in hoeveel spellen kan je de politie nou niet mishandelen? :)
"Je kan andere hooligans vermoorden" oei oei oei... wat is daar in mis mee? het is mooi juist, weg met die soekels :)

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik zie niet in waarom er zo`n hijsa gemaakt zou worden om een Hooligan spel.

Te realistisch ofzo? er zijn toch zat spellen waar foute dingen in gebeuren: Carmageddon: alleen maar mensen doodrijden: OFP: combat simulation etc etc.

Dit moet gewoon kunnen. Het ziet er alleen uit als Simcity2000 en dat in deze tijd!
Had liever een 3d hooliganspel in de trend van double dragon
gezien.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 18:16

Mike78

Always

Gewoon uitbrengen.

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Pagina: 1