Toon posts:

Ok, mijn laatste 19" topic... hoop ik :)

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iiyama is dus echt geen optie hoor ik van de mensen hier... dus dan blijven voor mij de volgende 2 over (prijzen zijn van pc vergelijk):

Philips 109P20
Nlg 1253,91
http://www.pcstuff.philips.com/prd/product_details.jsp?BV_SessionID=@@@@1554888754.1003184916@@@@&BV_EngineID=cadccekhdglebedcfjhcechn.0&product_id=14747

CTX PR960F
Nlg 1231,87
http://www.ctxintl.com/products/pr960f.htm

Iemand enig idee? Heb nu een CTX VL710 en ben er erg tevreden over, doet 1024x768 op 100Hz, en lager dan 100Hz wil ik niet draaien, kan ik niet tegen :)

Verwijderd

Koop EIZO, die ene 19inch, zeer vette monitor is stuk goedkoper geworden, check pricewatch, kost iets van 1250

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Link phillips doet het niet :)

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jup, EIZO is en blijft het beste :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben over mijn CTX monitor tevredener dan mijn Philips monitor (17" dan), Eizo heb ik geen ervaring mee maar die schijnt idd best goed te zijn.

• Fish_Hook
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2019

Fish_Hook

Skatje

Hee Dirkie, als je nou toch zo erg tevreden bent met je huidige CTX-je, dan lijkt het mij wel een logische stap om gewoon nog een keer voor dit merk te gaan.

Ik moet zeggen, die specs van die PR960F zien er alvast ontzettend relaxed uit... :9 en over CTX heb ik nog geen klachten gezien op 't forum. (in tegenstelling tot een bepaald ander merk ;) )

"I have no enemies! I have shot them all!" - Spaans generaal Ramon Narvaéz in 1858 op zijn sterfbed op de vraag of hij het zijn vijanden kon vergeven.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
ook ctx vl710 hier, top monitor was toendertijds heel goed geprijst

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Zit hier achter een CTX PR960F en heb stage gelopen achter een Philips 19" Lightframe...

De CTX heeft een trinitron buis in die zijn IMHO nog steeds scherper en prettiger dan de Diamondtron die Philips (en IIyama en NEC en...) gebruiken. Ook de gebruikte electronica is prima in de CTX. Heeft BNC aansluiting en losse kabels. Draait resoluties tot ver buiten de specs :P (1920 x 1440 geloof ik) en ook 1600x1200@+85Hz.
Service is ook prima weet ik van vorige modellen, gewoon naar het magazijn rijden (Eindhoven) en garantie wordt ter plekke afgehandeld, krijgt meteen een nieuwe mee terug.

De Philips beviel me een stuk minder, beeld is wat vager, zeker in de hoeken. Ook hield ie er na een maand of 2 mee op (wel meteen een nieuwe). Verder is het op zich een goede monitor hoor, vind hem beter dan de IIyama A901HT.

Ik zelf de CTX genomen omdat ik Eizo te duur vond en de Sony instap modellen te brak (slechte specs en fixed cables |:( ). Dan kom je al snel op een prijsverschil van zoŽn 500,- en dat vind ik bij deze bedragen toch echt te gek (1700 i.p.v. 1200 is het me niet waard om dan een SONY i.p.v. een CTX te hebben). Test in de CŽT gaf ook wel de doorslag, EIZO SONY en IBM als eerste, vlak daarachter de CTX en pas ergens in de middenmoot IIyama, Philips en NEC.

de betaler vervuilt

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
ik zal gaan voor de trinitron beeld..

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 14:00
ik heb alleen maar ervaring met de philips en ik kan alleen maar zeggen dat het ding me ontzettend goed bevalt.
Gewoon mooi helder rustig beeld. Maar dat zal die andere ook wel hebben :)

• MATANDO
  • Laatst online: 12-03 23:41
Ik heb bij de ElectricCit gewerkt, en de CTX was onze budget monitor, en echt een klote monitor, vreslijk slecht voor je ogen!!!! Als ik jou was dan zou ik voor de Eizo gaan, Eizo is gewoon de beste(nec is ook erg goed)

vinifinder.nl

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik zit net in hetzefde schuitje joh,
ik heb echter van 3 mensen al gehoord dat die philips daar een excellente keus is. Btw, is die 17" een Brilliance, want anders gaat de vgl niet op.
Enfin ik heb dus die Philips gisteren besteld. Heb hem morgen al :)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op dinsdag 16 oktober 2001 07:40 schreef MATANDO het volgende:
Ik heb bij de ElectricCit gewerkt, en de CTX was onze budget monitor, en echt een klote monitor, vreslijk slecht voor je ogen!!!! Als ik jou was dan zou ik voor de Eizo gaan, Eizo is gewoon de beste(nec is ook erg goed)
Sorry hoor, maar dit geloof ik gewoon niet. Verklaar je nader, iedere PR960 die ik tot nu toe gezien heb is haarscherp en stabiel >85Hz. Dit gaat dus over de PR960 en NIET over welk andere model van CTX dan ook!

de betaler vervuilt

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Wat is er mis met IIyama?

superspul, nog nooit problemen mee gehad.
Misschien wat duurder, maar dat valt volgens mij ook wel mee.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op dinsdag 16 oktober 2001 09:55 schreef Mickman het volgende:
Wat is er mis met IIyama?

superspul, nog nooit problemen mee gehad.
Misschien wat duurder, maar dat valt volgens mij ook wel mee.
Zie je dat knopje "search" moet je eens doen voor de gein:

[topic=130527/1/50]
[topic=160072/1/25]
[topic=109185/1/25]

IIyama is een leuke monitor voor zijn geld, niet meer, niet minder. Absoluut GEEN topklasse monitoren!

de betaler vervuilt

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 10:04 schreef GA!S het volgende:

[..]

[topic=130527/1/50]
[topic=160072/1/25]
[topic=109185/1/25]

IIyama is een leuke monitor voor zijn geld, niet meer, niet minder. Absoluut GEEN topklasse monitoren!
Tjonge jonge, Het zijn zeker wel stoere monitoren. Maar ja, er zijn ook genoeg problemen met andere monitoren en zo dus ook met IIYAMA. :)

• Bezulba
  • Laatst online: 15-08 17:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

[..]

[topic=130527/1/50]
[topic=160072/1/25]
[topic=109185/1/25]

tiepisch geval van massaconsumptie.... 80% heeft een iiyama en daarom zijn ook 80% van de monitorproblementopics van iiyama's.. maakt dat het gelijk een slechte monitor? nee! het is voornamelijk de goedkope lijn (voor ons nederlanders) die niet goed is.. DAAROM IS IE OOK GOEDKOOP! |:(

ik zit al 6 jaar achter dezelfde iiyama en ik ben er harstikke tevree mee

blup

Verwijderd

[..]

[topic=130527/1/50]
[topic=160072/1/25]
[topic=109185/1/25]

Zeker wel een topklasse monitor.
En over dat probleempje...Ze hebben een perfecte service. Ze bellen me een dag voordat ze komen op en wisselen zonder gezeik de monitor om. (Ik heb nou zelfs al mijn kabels dubbel. :) )

• Rocco
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-05 22:00

Rocco

nightlife

"De CTX heeft een trinitron buis in die zijn IMHO nog steeds scherper en prettiger dan de Diamondtron die Philips (en IIyama en NEC en...) gebruiken. Ook de gebruikte electronica is prima in de CTX."

Ik had een PR960F en het beeld is inderdaad fantastisch, scherp en mooie kleuren. Alleen is ie bij mij 2 dagen geleden doorgebrand, de rook kwam eruit! Dus prima elektronica dat weet ik niet, ik heb dit fenomeen ook al van anderen gehoord. Morgen komen ze hem aan huis omruilen voor een nieuwe, dus met de service is het wel weer dik in orde.

• CypherMK
  • Laatst online: 12-08 13:39
Ik heb de Samsung 950P....zeer goede monitor. Is ook op verschillende plaatsen getest, en kwam als een van de besten uit de bus!

En hij is ook nog goedkoop ook nog. Zul je wel voor 900 gulden kunnen krijgen!

Verwijderd

ik kies zelf over een maandje voor de philips 109P20.

• PsYgHo
  • Laatst online: 15-08 01:54
na ervaring, een sony cpd g400p of beters, en nu mijn trots g420

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1