Toon posts:

Winroute Pro en 2 keer ICQ via netwerk.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik verzin het topic later wel even, zal eerst m'n probleem even weergeven.

2 PC's op een ADSL-Advanced, met een netwerkje natuurlijk. De server en de achterliggende PC kunnen allebei op het internet. Geen problemen daar. Software voor het sharen van de lijn was Winroute LE 4.1, maar is sinds vanavond Winroute Pro 4.1 (build 24).

Het probleem is dat ik nog steeds ICQ op de 2de PC niet op het internet krijg. Ik heb via de search hier vele mogelijkheden gevolgd, en deze heeft me wel op weg geholpen, maar het werkt nog steeds niet.

Dus het lichte vraagstuk is, wie kan me helpen om deze 2 ICQs op het internet te helpen?

Software op server is WinME, op client is Win98.
We zien elkaar op het netwerk, 2de PC kan op het internet, door Winroute.
IP Server: 192.168.0.1
IP client: 192.168.0.210, met gateway op 192.168.0.1
Port mapping in Winroute: 10000 - 10019 / 5190 voor 192.168.0.1 (ICQ werkt)
10050 - 10069 / 28497 voor 192.168.0.210 (ICQ werkt niet, zelfs automatisch laten zoeken werkt niet. Verschillende listening ports al geprobeerd, verschillende destination ports al geprobeerd. Werkt allemaal niet)
Interface table in Winroute: NAT on op 2de NDIS 5.0 driver (internet kaart) en op RAS.
Proxy server enabled op port 3128
DNS forwarding enabled (maakt niet uit of ik die uitschakel)
DHCP Server enabled voor 192.168.0.0 (192.168.0.1) ... niks onder advanced.

Nog meer info nodig? Laat het me dan even weten, of email me.
Ik ben hier nu bijna 6 uur mee bezig en ik word er een beetje gek van.

Jord.

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Je kan op beide PC's wel gewoon browsen enzo?

Als je bij Settings/proxy de proxyserver gewoon disabled, moet het geen problemen meer geven. Wil je perse een proxy-server gebruiken, kijk dan eens in het portmappingtopic helemaal bovenaan.

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Verwijderd

heb je NAT met ! of zonder ! ?

en heb je overal de goede gateway enzow?

Verwijderd

Topicstarter
Limited, om met jou te beginnen, wat bedoel je? NAT! of NAT ? Ik geloof gewoon NAT. Wat zit er onder Winroute Pro?

Proxyserver hoeft niet. Het allergekste is nu dat PC 2 zonder problemen en zonder instellingen via Trillian wel op ICQ kan komen.

Ik laat het er maar bij, denk ik. Alhoewel dat voor toekomstige gebruikers niet echt behulpzaam zal zijn ;)

Jord.

Verwijderd

ik weet niet precies wat dat NAT! inhoud. Maar op de netwerkaart die op internet zit , moet je bij de instellingen van je netwerkkaart ergens "N....A.....T...." (NAT) aanklikken. Daarbij moet je ook "exclude this computer from not" aanvinken. Tenminste, op deze mannier werkte het bij mij ook. Veel suc6

Verwijderd

Heb je icq wel goed geconfigureerd?
Doe je via preferences en dan connections.
En dan bij Server en Firewall en User moet je het 1 en ander instellen.
Zo heb ik mijn icq ooit via netwerk online gehad.
Was wel even wat uitvogelen, maar uiteindelijk werkte het goed. Op file transfer na dan.

Suc6.

• lekkerliegen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:02

lekkerliegen

Think about it

Ik heb hier ook een ADSL-Fast netwerkje met een zooi pc's erachter en met winroute op de NAT-machine. en winroute doet alleen NAT, geen port-mapping of zo. ICQ werkt op alle clients zonder problemen (net als alles behalve ftp en web-servers ed want die zijn onzichtbaar voor buiten) dus begin lekker te winrouten met alleen NAT aan en zonder port-mapping, dan moet alles werken. (Als je dat goed doet natuurlijk :P)

Dan kan je daarna specifieke PORT-maps aanmaken als dat nodig is voor FTP/Web-serving ed

Explore everything - Maak je er niet zo druk om

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Het contact maken van ICQ met server en een berichtje naar iemand sturen lukt meestal wel gewoon (daar is mar 1 poort voor dig nl, default is dat 5190).
Voor chatten en of file senden moet je per aangesloten clients een reeks (van ong 10) poorten beschikbaar stellen op je router.
Kijk even naar het portmap verhaal van Negotiator.

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1