Ik heb 2 PC's (1 boven, 1 beneden) die ik op internet wil aansluiten. Ik heb kabel (quicknet) en de meegeleverde netwerkkaart zit in de PC beneden. Boven wil ik nu ook internetten, maar dit lukt alleen als ik mijn MAC adres van mijn netwerkkaart verander in het MAC adres van de kaart van beneden. Dit lukt mij wel in windows (98, ME, 2000), maar in Linux (Red Hat 7.1) weet ik niet hoe dit moet. Ik heb wel iets geprobeerd met 'ifconfig eth0 metric xxxxxxxx' maar dat werkte niet.
extra info:
Om te internetten sluit ik nu dan de kabel van boven op het modemkastje aan en verwissel deze met beneden als iemand daar wil internetten. Een netwerk met proxy is ook niet erg handig omdat ik (mijn moeder) niet een PC de gehele dag (of een groot deel daarvan) aan wil laten staan.
Kan iemand mij hiermee helpen?
extra info:
Om te internetten sluit ik nu dan de kabel van boven op het modemkastje aan en verwissel deze met beneden als iemand daar wil internetten. Een netwerk met proxy is ook niet erg handig omdat ik (mijn moeder) niet een PC de gehele dag (of een groot deel daarvan) aan wil laten staan.
Kan iemand mij hiermee helpen?
let the past be the past.