[quote]
Op maandag 15 oktober 2001 23:12 schreef CiPHER het volgende:
Kan een gloednieuwe DVD-speler van Sony gebrandde DVD-R of DVD+RW films lezen?
[q]hoogstwaarschijnlijk niet... Sony's hebben moeite met cdr's.. op sommige modellen na. Toen ik nog in een winkel werkte hebben we op een philips DVD speler wel een keer een eigengemaakte DVD (van de PRO afdeling) afgespeeld. Dus als zo'n apparaat wel cdr kan, dan is er dus wel de kans dat-ie ook DVDR kan.
Zo nee, is het (niet al te moeilijk) mogelijk om zo'n ding ertoe te dwingen met wat 'gemodificeerde' firmware?
Nee, dat niet kunnen lezen ligt aan de leeskop, en die kan je niet met firmware vervangen... Niet kunnen = niet kunnen.
Dan nog een vraag: bestaat er EEN standalone speler die DivX CD-R's kan spelen? Nee zeggen velen al snel, i know! Maar het gaat wel om een weddenschap

dus ik moet het wel 100% zeker weten

Nee, Divx is geen officiele norm, kijk maar naar het gemiddelde gekloot dat je hebt met divx spelen: Divx codec, 3.11alpha/pre-beta/blaat, 4.00, SBC plug in, Anti freeze bende, AC3 codec, ga maar door

.
Hierdoor is het dus voor een apparaat onmogelijk om gewoon standaard divx'jes te laten spelen. Nu heeft microsoft volgens mij officieel de divx 4.0 codec gelanceerd (wellicht wel gestandaardiseerd) en misschien dat het nu zowaar wel kan, maar ik houd me hart vast

.
Ow, en laat je niet misleiden door de eerste die met een panasonic divx player uit 1999 komt, dat is namelijk DIVX... Wat is het verschil:
- DIVX is een systeem waarbij je een DVD huurt en deze na twee dagen niet meer te lezen is (soort 2view). Een geflopte standaard.
- DivX ;-) is een gekraakte (oid) mpg4 codec van microsoft

.