Toon posts:

[DVD] kan standalone speler DVD-R/DVD+RW lezen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan een gloednieuwe DVD-speler van Sony gebrandde DVD-R of DVD+RW films lezen?

Zo nee, is het (niet al te moeilijk) mogelijk om zo'n ding ertoe te dwingen met wat 'gemodificeerde' firmware?

Dan nog een vraag: bestaat er EEN standalone speler die DivX CD-R's kan spelen? Nee zeggen velen al snel, i know! Maar het gaat wel om een weddenschap >:) dus ik moet het wel 100% zeker weten :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

[quote]
Op maandag 15 oktober 2001 23:12 schreef CiPHER het volgende:
Kan een gloednieuwe DVD-speler van Sony gebrandde DVD-R of DVD+RW films lezen?
[q]hoogstwaarschijnlijk niet... Sony's hebben moeite met cdr's.. op sommige modellen na. Toen ik nog in een winkel werkte hebben we op een philips DVD speler wel een keer een eigengemaakte DVD (van de PRO afdeling) afgespeeld. Dus als zo'n apparaat wel cdr kan, dan is er dus wel de kans dat-ie ook DVDR kan.
Zo nee, is het (niet al te moeilijk) mogelijk om zo'n ding ertoe te dwingen met wat 'gemodificeerde' firmware?
Nee, dat niet kunnen lezen ligt aan de leeskop, en die kan je niet met firmware vervangen... Niet kunnen = niet kunnen.
Dan nog een vraag: bestaat er EEN standalone speler die DivX CD-R's kan spelen? Nee zeggen velen al snel, i know! Maar het gaat wel om een weddenschap >:) dus ik moet het wel 100% zeker weten :)
Nee, Divx is geen officiele norm, kijk maar naar het gemiddelde gekloot dat je hebt met divx spelen: Divx codec, 3.11alpha/pre-beta/blaat, 4.00, SBC plug in, Anti freeze bende, AC3 codec, ga maar door :Z.

Hierdoor is het dus voor een apparaat onmogelijk om gewoon standaard divx'jes te laten spelen. Nu heeft microsoft volgens mij officieel de divx 4.0 codec gelanceerd (wellicht wel gestandaardiseerd) en misschien dat het nu zowaar wel kan, maar ik houd me hart vast :o.

Ow, en laat je niet misleiden door de eerste die met een panasonic divx player uit 1999 komt, dat is namelijk DIVX... Wat is het verschil:
- DIVX is een systeem waarbij je een DVD huurt en deze na twee dagen niet meer te lezen is (soort 2view). Een geflopte standaard.
- DivX ;-) is een gekraakte (oid) mpg4 codec van microsoft :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Thanks JvS!

Die vriend, waar ik m'n weddenschap mee sluit, zegt bovendien dat zijn DVD/VCD/CD-speler rond de fl. 3500,- kost, kan dit? Ik heb op de site van Sony gezocht, maar $499,- is het "DVD DREAM SYSTEM" en duurder zie ik niet.

Bovendien heeft hij er een digitale DTS-versterker bij die m.b.v. glasvezelkabel met elkaar verbonden is, kan dit? Zo ja, watvoor voordelen geeft dit? Digitaal beeld/geluid heeft veel bandbreedte nodig of zoiets? Is die glasvezel dan multimode (LED, goedkoper) of singlemode (laser, duurder)?

Nog even voor de zekerheid: als die standalone speler wel MPEG4 encoded video kan afspelen, kan het dan ook geen DivX afspelen? DivX is toch een MPEG4 hack? Maar DivX 4.x is "from scratch" geschreven toch?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 15 oktober 2001 23:35 schreef CiPHER het volgende:
Thanks JvS!

Die vriend, waar ik m'n weddenschap mee sluit, zegt bovendien dat zijn DVD/VCD/CD-speler rond de fl. 3500,- kost, kan dit? Ik heb op de site van Sony gezocht, maar $499,- is het "DVD DREAM SYSTEM" en duurder zie ik niet.
zou zomaar kunnen... Misschien een DVD-audio apparaat ofzo. De duurste die ik nog ken is de 7700ES een speler van 2500 piek ofzo. Maar al wat ouder model...
Bovendien heeft hij er een digitale DTS-versterker bij die m.b.v. glasvezelkabel met elkaar verbonden is, kan dit? Zo ja, watvoor voordelen geeft dit? Digitaal beeld/geluid heeft veel bandbreedte nodig of zoiets? Is die glasvezel dan multimode (LED, goedkoper) of singlemode (laser, duurder)?
Die glasvezel is geen glasvezel maar gewoon een stukje doorzichtig kunstof draad met een ondoorzichtige afscherming, waar een digitaal signaal doorheen gaat. Je moet een DVD speler digitaal aansluiten, anders kan je het dolby digital signaal (5.1) niet aan je speakers doorgeven. Het hoeft niet persé met een glasvezel, het kan ook gewoon met een electrisch digitaal kabeltje (75Ohm, coax kabeltje dus). Het is gewoon een kleur (rood) en heel erg basic... Het hoeft ook niet optisch te zijn omdat dat beter is ofzo... Optisch is eigenlijk zelfs minder... Waarom dat zo is, heb ik al in wat topics verteld:
[search=optisch of coax digitaal]
Nog even voor de zekerheid: als die standalone speler wel MPEG4 encoded video kan afspelen, kan het dan ook geen DivX afspelen? DivX is toch een MPEG4 hack? Maar DivX 4.x is "from scratch" geschreven toch?
Al sla je me helemaal dood :)

Ga trouwens even de faq bovenin het [forum=9] lezen, daar staat veel leuks in, denk ik. Een hele goede technische documentatie over vanalles en nog wat op audioland. En laat je niet afschrikken door de technische termen enzo. :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, thanks :)

Die DVD-speler is dus van mij (weddenschap)! >:)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 15 oktober 2001 23:59 schreef CiPHER het volgende:
Oke, thanks :)

Die DVD-speler is dus van mij (weddenschap)! >:)
Wat was precies de weddenschap dan?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 00:01 schreef JvS het volgende:

Wat was precies de weddenschap dan?
Dat ie mijn DivXjes niet zou afspelen. Misschien is 'ie in de war met VCD, want die speelt ie wel af. Gewed tegen zijn DVD-speler en mijn computer. Best interessant. :)
Maarja ik dacht, stel dat 'ie het met nieuwe firmware nou toch kan, dan ben ik m'n hele stuff kwijt. :'(

Maar die kans acht ik zeer klein. :z

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Op maandag 15 oktober 2001 23:35 schreef CiPHER het volgende:
Thanks JvS!

Sony DVP-S9000ES kost in Duitsland DM 4499. Is een DVD-video en SACD speler (Super Audio CD).
Anders is het idd een DVP-S 7700ES.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:20

rik

Die glasvezel is geen glasvezel maar gewoon een stukje doorzichtig kunstof draad met een ondoorzichtige afscherming, waar een digitaal signaal doorheen gaat.
Niet altijd, glasvezel is ook mogelijk. Het nadeel van kunststof is dat het (na jaren) dof kan worden. Verreken je trouwens niet op de 80,00 prijzen voor een halve meter bij It's en dergelijke zaken, maar koop voor een geeltje een meter in duitsland (online) ofzo.

Het is overigens inderdaad zo dat coax (koper) meer bandbreedte heeft, maar optisch heeft meer rendement afaik.

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op maandag 15 oktober 2001 23:27 schreef JvS het volgende:
Nee, dat niet kunnen lezen ligt aan de leeskop, en die kan je niet met firmware vervangen... Niet kunnen = niet kunnen.
Hoe kan het dan dat er in de "DVD Player Comparisons List" op de site van VCDHelper ook een kolom met DVD+R en DVD+RW staat, en er (volgens de lijst) Stand Alone DVD spelers zijn die dit wel kunnen afspelen ? (Zie Link)

http://www.vcdhelp.com/dvdplayers.php

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 16 oktober 2001 22:36 schreef Lars The 18Th het volgende:

[..]

Hoe kan het dan dat er in de "DVD Player Comparisons List" op de site van VCDHelper ook een kolom met DVD+R en DVD+RW staat, en er (volgens de lijst) Stand Alone DVD spelers zijn die dit wel kunnen afspelen ? (Zie Link)

Omdat ze het gewoon kunnen dan ;).

Ik zei niet dat alle DVD spelers geen CD-r's konden afspelen, alleen dat -wanneer ze het niet kunnen- je dit niet kan oplossen met een firmware.

Op die lijst staan oa de pioneers als cdr lezers. Dat klopt, deze kunnen dat dus ook gewoon :).

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-02 17:08

gpex

Pex voor intimi

Op dinsdag 16 oktober 2001 22:36 schreef Lars The 18Th het volgende:

[..]

Wat ik wel weet is dat de nieuwe Pioneer DVD-spelers (de DV-545 en de DV-444 serie) deze standaarden wel kunnen afspelen. Erg goede DVD-spelers bovendien en volgens mij de platste die er te krijgen zijn (5,5 cm hoog!).

Er moet ook onderscheid gemaakt worden tussen:

Type 1 : DVD-RW recorded in Video Recording Mode playback
Type 2 : DVD-R/RW recorded in Video Mode playback

De Pioneer DV-545 is de enige stand-alone DVD-speler die ook type 1 ondersteunt. (De DV-444 ondersteunt alleen type 2).

Overigens is de dvdplayerlist op www.vcdhelp.com niet altijd 100% betrouwbaar. Vooral die features DVD-R/DVD+RW etc. zijn zelden getest maar worden standaard op true gezet :? bij een reactie..

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

Verwijderd

Een toegevoegd vraagje ?.

met een standalone dvd speler kun je niet divx afspelen.
kun je wel cdr en cdrw en vcd afspelen (indien aangegeven)

Vraag. Alles wat je mediaplayer (pc) afspeeld zoals mpeg
kun je dat wel afspelen op de standalone dvd ?.

hoor het wel

chip

Verwijderd

niemand ?

jammer
Pagina: 1